کد خبر : 82046
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401- 46: 8

در راستای احیای معادن؛

۵۰ مزایده معدن در استان گیلان برگزار می شود

۵۰ مزایده معدن در استان گیلان برگزار می شود

رئیس سازمان صمت گیلان ارتقای سهم معادن در تولید ناخالص داخلی را برنامه وزارت صمت در سطح کلان عنوان کرد و گفت: در راستای احیای معادن راکد ۵۰ مزایده معدنی در گیلان برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، تیمور پورحیدری عصر دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با تأکید بر لزوم فعالیت معادن و نقش آنها در اقتصاد ملی اظهار کرد: فعالیت و احیای معادن غیر فعال زمینه تسریع در عمران و آبادانی مناطق مختلف استان را فراهم می‌کند.

 

وی با بیان اینکه واگذاری محدوده‌ها و طرح‌های اکتشافی منوط به داشتن صلاحیت فنی و مالی مطلوب است، اضافه کرد: برنامه‌های وزارت صمت در سطح کلان ارتقای سهم معادن در تولید ناخالص داخلی کشور است که در این راستا برنامه احیا معادن راکد و محدوده‌های دارای ذخایر را در دستور کار قرار داده‌ایم.

 

رئیس سازمان صمت گیلان در ادامه با اشاره به قرار گرفتن ۴۲ معدن در فرآیند مزاید در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در استان تصریح کرد: در مرحله دوم ۵۰ معدن در این فرآیند قرار گرفته‌اند.

 

وی با بیان اینکه این معادن پتانسیل مناسب برای فعالیت دارند، افزود: ۲۸ آبان ماه زمان بازگشایی پاکت‌ها مزاید این معادن است.

 

پورحیدری، میزان مزایده‌های معدنی وزارت صمت در فصل پاییز امسال در سطح کشور را بیش از ۵۳۰۰ فقره برشمرد و افزود: اکتشافات معدنی از طریق هوایی توسط تجهیزات پهپادی با هدف شناسایی دقیق معادن مطلوب در کشور در دستور کار است که می‌تواند در میزان ثبت محدوده ذخایر کانسارهای معدنی بسیار تسهیل کننده باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه اکثر برنامه‌های راهبردی وزارت صمت تحول بخش و آینده نگر است، عنوان کرد: استراتژی جدید وزارت صمت پرداختن به امور روبنایی نیست و اصل را بر اقدامات کارشناسی ریشه‌ای و اصولی قرار داده است که می‌تواند روند خدمات به فعالان اقتصادی را شفاف و تسهیل کرده تا شاهد تحولات بنیادین در حوزه تولید و تجارت باشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار