کد خبر : 80001
تاریخ انتشار : شنبه 8 مرداد 1401- 55: 11

سخنگوی علوم پزشکی گیلان:

۴ شهرستان گیلان قرمز شد/ نیمی از بستری ها در رشت هستند

۴ شهرستان گیلان قرمز شد/ نیمی از بستری ها در رشت هستند

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، از افزایش شهرستان های قرمز گیلان خبر داد و گفت: هفته گذشته دو شهرستان قرمز داشتیم، اما اکنون شهرستان های رودبار، رودسر، شفت و لاهیجان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، دکتر فردین مهرابیان در گفت وگویی از بستری شدن ۷۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان گیلان طی روز گذشته خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی این مدت ۸۵ بیمار ترخیصی داشتیم.
وی مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۲۸۰ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۴۸ نفر در آی.سی.یو بستری هستند و ۳۹ بیمار بدحال داریم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۵۲ درصد بستری های استان را مربوط به شهرستان رشت دانست و تصریح کرد: همچنین ۱۵ درصد بستری ها در شهرستان لاهیجان هستند.
مهرابیان از افزایش شهرستان های قرمز گیلان خبر داد و گفت: هفته گذشته دو شهرستان قرمز داشتیم، اما اکنون شهرستان های رودبار، رودسر، شفت و لاهیجان نیز در وضعیت قرمز قرار دارند.
وی شش شهرستان رشت، بندرانزلی، سیاهکل، خمام، لنگرود و رضوانشهر را در وضعیت نارنجی دانست و بیان کرد: همچنین شهرستان های فومن، ماسال، املش، آستارا، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و تالش هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه شهرستان آبی نداریم و آمار ابتلاها به کرونا در حال افزایش است، خاطرنشان کرد: برای کاهش سرعت ابتلا به این بیماری ویروسی، شهروندان حتما برای حضور در اجتماعات از ماسک استفاده کرده و برای دریافت نوبت‌های تکمیلی واکسن کرونا اقدام کنند.
انتهای پیام/ ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار