کد خبر : 87564
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵

هشدار نماینده رودسر و املش به مسئولان ذیربط:

اجازه برگزاری همایش آل بویه در شهرستانی دیگر را نخواهیم داد/ حال که ناتوان از حل مشکلات هستید، با اعتقادات مردم بازی نکنید

اجازه برگزاری همایش آل بویه در شهرستانی دیگر را نخواهیم داد/ حال که ناتوان از حل مشکلات هستید، با اعتقادات مردم بازی نکنید

نماینده مردم رودسر و املش گفت: حال که ناتوان از حل مشکلات اساسی استان هستید با اعتقادات مردم املش خاصه دیار آل بویه املش بازی نکنید.

به گزارش گیلانستان، نماینده مردم شریف رودسرواملش در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگاران ضمن هشدار به برگزارکنندگان همایش آل بویه گفت :اجازه تسخیر نام آل بویه املش را به شهرستانی دیگر نمی دهم.

حجت الاسلام والمسلمین صفری افزود:نام آل بویه با روستای تاریخی بویه در منطقه سمام املش عجین شده است و اجازه بازی با اعتقادات مذهبی مردم این دیار را به احدی نمی دهم.

وی گفت :عده ای که در یکسال گذشته حتی نتوانسته اند یک مشکل اساسی استان را برطرف کنند امروز جهت پوشش ناکارآمدی خود ،درصدد بازی با اعتقادات مذهبی مردم دیار آل بویه هستند ودرواقع به مسایل قومیتی دامن می زنند و بین مردم ولایت مدار دیلمان سیاهکل و سمام املش اختلاف ایجاد می کنند.

نماینده مردم رودسرواملش اذعان کرد: در طول نمایندگی خود به احدی اجازه انتزاع یک روستا و آبادی از حوزه انتخابیه ام را به شهرستانی نمی دهم و همچنین اجازه تسخیر تاریخ و تمدن و برگزاری همایش را در شهرستانی دیگر نخواهم داد.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد:مردم رودسرواملش هنوز جدایی برخی مناطق از کمنی تا روستاهای دهستان لات لیل و نیز در پنج سال پیش منطقه توریستی و گردشگری هالی دشت را از رودسر و املش به شهرستانهای همجوار را از یاد نبرده اند که به فضل الهی برخی از این روستا ها بنا به خواست خود مردم این اهالی وخانواده های شهدا و ایثارگران با پیگیری های صورت گرفته بزودی به حوزه های شهرستانهای رودسر و املش بازگشت و روسیاهی برای کسانی خواهد ماند که هیچ تعصب و عرقی در الحاق وبازگشت این روستاها نداشته و ندارند.

عضو کمیسیون شوراهاوامورداخلی مجلس اظهارداشت:مردم که امروز با ناکارآمدی برخی مسئولان و مشکلات اساسی در استان گیلان دست و پنجه می زنند دیگر تحمل دامن زدن به اختلافات قومی ،سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را ندارند!

نماینده مردم رودسرواملش در مجلس افزود: خاستگاه آل بویه، روستای تاریخی بویه دردهستان سمام از بخش رانکوه شهرستان املش بوده و قراربود همایش آل بویه در بهار امسال در شهرستان املش برگزار گردد که مسئولان سیاسی شهرستان واستان مانع آن شدند ودر کمال ناباوری با یکسری مستندات جعلی آن را منتسب به شهرستانی دیگر کرده و امروز درصدد برگزاری این همایش درآن شهرستان هستند.

حجت الاسلام صفری افزود:امروز باید استاندارگیلان وفرماندار املش بعنوان نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان پاسخگوی عواقب انتقال برگزاری این همایش از خاستگاه آل بویه از روستای تاریخی ال بویه املش به شهرستانی دیگر باشند .

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس تاکید کرد: ما از مسئولان ومتولیان فرهنگی استان خصوصا اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خواهان مخالفت با این حرکت ضد مردمی هستیم وگرنه گزارش آن حتما به مقامات کشوری خواهد رسید

عضو کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود:از سالها که در سنگر امامت جمعه شهرستان املش بودم با توجه به خاستگاه این خاندان و همچنین قدمت تاریخی روستای ال بویه وهمچنین کاوش ها وکشفیات آثار تاریخی از این منطقه درصدد برگزاری همایش آل بویه دراملش بودم ویکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان، برگزاری همایش آل بویه بود اما متاسفانه با دستور فرماندار املش برگزاری این همایش از دستورکار شورای فرهنگ عمومی شهرستان خارج گردید وبا همکاری پشت پرده برخی مسئولان استانی مکان برگزاری این همایش را به شهرستانی دیگر سوق دادند که بنده بعنوان نماینده مردم دیار آل بویه اجازه چنین کاری را به احدی نمی دهم .

حجت الاسلام صفری اذعان کرد: مردم دیارآل بویه املش در دوران دفاع مقدس هم با تقدیم شهید جمشید داداشی با ۱۲ سال سن بعنوان کم سن و سال ترین شهیدسطح کشور، تبعیت خودرا در دفاع از اسلام ،انقلاب و نظام ثابت کردند و امروز برخی مسئولان نزد این خانواده شهید خجالت نمی کشند که می خواهند بخاطر مطامع سیاسی خود تاریخ و تمدن آل بویه را از مردم این دیار ولایت مدار و تمدن ساز خارج کنند.

نماینده رودسرواملش در مجلس اظهارداشت : آل بویه در تاریخ اسلام و ایران بزرگترین خدمت را به مکتب اهل بیت (ع ) نموده و توسعه مکتب اهل بیت (ع ) مرهون رشادتهای برادران آل بویه است که آنها از یک روستای کوچکی در املش بنام بویه بیرون آمدند. چه مظالمی که بر شیعه در آن زمان می رفت و کسی یاری نمی کرد. اینها به شیعه قدرت دادندو ما حتما امروز اگر به عنوان مکتب اهل بیت (ع ) در ایران حکومت تشکیل دادیم و سیستم و نظام اسلام ناب را داریم تا حدود زیادی مرهون رشادتهای آل بویه هستیم واز همین رو با کمک اهالی فرهنگ وفرهنگ دوستان املشی همایش آل بویه را دراملش برگزار خواهیم کرد و اجازه برگزاری آن را درشهرستانی دیگر نخواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار