کد خبر : 57168
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مهر 1399- 49: 11

مدیرکل ارشاد گیلان:

برش استانی سیاست های کلی عفاف و حجاب برای دستگاه ها تهیه شود

برش استانی سیاست های کلی عفاف و حجاب برای دستگاه ها تهیه شود

مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به تعیین سیاست های کلی عفاف و حجاب، تأکید کرد: باید این سیاست ها برای هر دستگاهی با برش استانی تهیه شود.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی صبح یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در سالن غدیر استانداری با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: امسال اربعین دفاع مقدس بوده یعنی این فرهنگ به کمال باید تداوم یابد.

وی با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب و دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌ها در این بخش محور جلسه شورای فرهنگ عمومی است، افزود: باید برش استانی سیاست‌های کلی درباره عفاف و حجاب را برای استان گیلان داشته باشیم.

فاضلی در ادامه با اشاره به اینکه ۲۱ سرفصل برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه عفاف و حجاب تعیین و ابلاغ شده است، گفت: بر همین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز برنامه ریزی لازم برای اجرای این سرفصل‌ها را در دستور کار قرار داده است.

انجام بیش ۲ هزار مورد بازدید از مراکز فرهنگی و هنری

وی به ۱۲ اقدام انجام شده در قالب این سرفصل‌ها از سوی این اداره کل اشاره و تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ مورد نظارت بر اجرای نمایشگاه‌ها، تولید آثار هنری و فرهنگی و سینمایی با موضوع عفاف و حجاب، انجام بیش ۲ هزار مورد نظارت و بازرسی از مراکز و اماکن فرهنگی و هنری، انتشار بیش از ۲۰۰ هزار نسخه مطالب مرتبط با عفاف و حجاب بخشی از این اقدامات انجام شده است.

مدیر کل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از بندهای سرفصل‌های مشخص شده مربوط به حمایت مالی و معنوی و صدور مجوز در زمینه موضوعات مربوط به عفاف و حجاب است، گفت در این زمینه ۹ برنامه اجرایی شده که مهم‌ترین آن حمایت از آثار تولیدی با موضوع عفاف و حجاب، صدور مجوز برای اجرای ۸۶ نمایش، صدور ۲۹۹ مجوز برای ساخت فیلم‌های کوتاه در این زمینه، برگزاری جشنواره مطبوعات در زمینه آسیب‌های اجتماعی و خانواده، نظارت بر محتوای چاپ بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در سال گذشته، نظارت بر تولید محتوای رسانه‌ها و پایگاه‌های خبری است.

وی با بیان اینکه در زمینه ترویج الگوهای عفاف و حجاب نیز ۱۸ مورد کار انجام شده است، گفت مهم‌ترین این موارد برگزاری بیش از ۵۰ نمایشگاه عفاف حجاب، تقدیر از ۲۰ نشریه فعال در زمینه عفاف و حجاب، تجلیل از برگزیدگان جشنواره رضوی

برگزاری دوره‌های آموزشی و کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع عفاف و حجاب

فاضلی با بیان اینکه در راستای ایجاد حساسیت در زمینه عفاف و حجاب در سطح جامعه با بهره گیری از ظرفیت رسانه نیز اقداماتی صورت گرفته است، گفت: در این زمینه نیز در دو بخش عفاف و حجاب و آسیب‌های اجتماعی به ویژه با موضوع خشونت تولید محتوا شده است.

وی به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با موضوع عفاف و حجاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز چهار مورد برنامه اجرایی شده که می‌توان به برپایی ۶۰ نمایشگاه در بازه زمانی دو ساله، تقدیر از ۳۱ برگزیده رسانه‌ای فعال در این بخش، برگزاری دوره‌های آموزشی و آسیب شناسی و بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های فرهنگی غیر دولتی بوده است.

مدیرکل ارشاد گیلان برگزاری نشست‌های بصیرتی، کرسی‌های آزاد اندیشی و دوره‌های آموزشی و نشست‌های فرهنگی در سطح بیش از ۱۰۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد، بیش از دو هزار و ۵۰۰ بازدید از مؤسسات و مراکز و محل‌های برگزاری کنسرت را از دیگر برنامه‌ها در حوزه عفاف و حجاب عنوان کرد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار