کد خبر : 71335
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400- 39: 10

دادستان مرکز گیلان:

تشکیل پرونده قضایی پسماند سراوان/ تضییع حقوق عمومی مدیران در خصوص پسماند سراوان قطعی است

تشکیل پرونده قضایی پسماند سراوان/ تضییع حقوق عمومی مدیران در خصوص پسماند سراوان قطعی است

دادستان مرکز گیلان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در رابطه با پسماند سراوان در شعبه بازپرسی دادسرای گیلان گفت: رویکرد دستگاه قضایی در گام اول همکاری با دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه و با هدف هم‌افزایی و جلوگیری از وقوع تخلفات و اخطار و تذکر خطاب به مدیران مربوطه است.

به گزارش گیلانستان، سید مهدی فلاح میری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه معضل پسماند گیلان یکی از مشکلات مهم در این استان است، اظهار کرد: مشکل پسماند در گیلان فقط مربوط به رشت نبوده و این معضل در تقریباً در تمامی شهرستان‌های گیلان وجود دارد که باید چاره‌ای در این باره اتخاذ شود.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در رابطه با پسماند سراوان در شعبه بازپرسی دادسرای گیلان گفت: رویکرد دستگاه قضایی در گام اول همکاری با دستگاه‌های اجرایی با نگاه پیشگیرانه و با هدف هم‌افزایی و جلوگیری از وقوع تخلفات و اخطار و تذکر خطاب به مدیران مربوطه است.

دادستان مرکز استان گیلان با تأکید بر لزوم توجه به اجرای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و حسب گزارش و مستندات واصله تصریح کرد: تضییع حقوق عمومی در حوزه‌های مختلف به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی توسط مدیران سازمان‌ها و ادارات و نهادهای عمومی در خصوص پسماند سراوان قطعی بوده و از این رو دادسرای استان در چارچوب قانونی برخورد قاطعانه با متخلفین را در دستور کار قرار داده است.

فلاح میری رسیدگی به مشکلات ایجادشده ناشی از پسماند سراوان  را مطالبه افکار عمومی و نخبگان گیلان دانست و بیان کرد: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل‌شده و کلیه موضوعات مربوطه از جمله تصفیه‌خانه شیرابه، کودآلی، نیروگاه زباله‌سوز، قراردادها و نحوه مصرف بودجه اختصاص داده‌شده به پروژه‌های مربوط به پسماند سراوان در حال بررسی و رسیدگی قضایی است.

وی با اشاره به ارجاع  پرونده پسماند سراوان هیئت کارشناسی گفت: پرونده پسماند سراوان با ارجاع به هیئت کارشناسی و احضار بعضی از مسؤولان و متولیان امر و استماع اظهارات شهود و مطلعین، مسیر مناسبی را طی می‌نماید و قطعاً با هرگونه تخلف و ترک فعل یا سوء جریان دارای وصف مجرمانه بدون اغماض برخورد خواهد شد و نتیجه به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار