کد خبر : 90915
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 فروردین 1402- 34: 17

فرماندار رشت خبر داد؛

تعریض پل و بهسازی راههای رشت با صرف اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی

تعریض پل و بهسازی راههای رشت با صرف اعتبار ۷۵ میلیارد تومانی

فرماندار رشت بر اهمیت توسعه راه‌ها تاکید کرد و گفت: چهار پروژه در حوزه راه با صرف اعتبار حدود ۷۵ میلیارد تومان در سطح شهرستان در حال انجام است.

به گزارش گیلانستان، حمید رضا امام پناهی پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از محل اجرای چهار پروژه راهداری که در زمینه تعریض پل‌ها و بهسازی راه‌های شهرستان با صرف اعتباری حدود ۷۵ میلیارد تومان، در حال انجام است، اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای دولت سیزدهم، مسئولین، با قوت پیگیر اجرای طرح‌های مورد نظر و پیشرفت پروژه‌ها بر اساس جدول زمانبندی هستند.

 

امام پناهی افزود: راهداری با آسفالت و بهسازی ۷۵ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان، عملکرد خوبی در تکمیل و اجرای پروژه‌ها در طی سال گذشته داشته که انشاالله این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: پروژه بهسازی پل چپرپرد بود که عملیات تعریض آن از سال ۱۴۰۱ و با پیش‌بینی هزینه ۹ میلیارد تومانی از محل منابع ملی آغاز گردیده و با توجه به پیشرفت ۹۰ درصدی اجرای طرح، تا پایان خردادماه سال جاری به بهره برداری کامل می‌رسد.

 

فرماندار رشت تصریح کرد: پل چپرپرد به علت حجم بالای تردد و نداشتن عرض مناسب سواره، همواره با گره ترافیکی مواجه بوده که این معضل با تعامل و همکاری دستگاه‌های مرتبط و اتمام طرح تعریض، مرتفع و روان سازی ترافیک در این نقطه را شاهد خواهیم بود.

 

امام پناهی در بازدید از محور حسن رود به زیباکنار، با اشاره به هزینه ۵ میلیارد تومانی در سال گذشته برای روکش ۳ کیلومتر از این محور، گفت: عملیات روکش ۱۳ کیلومتر دیگر نیز در دو فاز و مجموع اعتبار پیش‌بینی شده ۲۵ میلیارد تومانی، از محل اعتبارات ملی به زودی آغاز می‌شود.

 

وی افزود: این محور از جمله نقاط پرترافیک شهرستان می‌باشد که بهره‌برداری کامل از پروژه روکش آن، موجب سهولت ارتباط اهالی مناطق همجوار، افزایش ضریب ترافیک و ایمن‌سازی تردد خواهد شد.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه راه‌های اصلی و فرعی شهرستان به جهت گردشگر پذیر بودن منطقه، حجم بالای تردد و شرایط خاص آب و هوایی نیازمند پایش، مراقبت و بهسازی دائم می‌باشند، افزود: با تعریض پل قدیم زیباکنار که با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی از محل اعتبارات ملی و پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصدی در حال انجام می‌باشد گره ترافیکی در این محور برطرف می‌شود.

 

وی با اشاره به پیش‌بینی اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی از محل منابع ملی برای بهسازی، تعریض و روکش جاده رشت_لاکان، گفت: این محور در طول مسیر حدود ۱۰ کیلومتری، از دو طرف تعریض و موجبات ایمنی بیشتر و روانی تردد در یکی از ورودی‌های شهرستان، فراهم خواهد گردید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار