کد خبر : 71007
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400- 25: 17

مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلانی‌ها آماده کاهش دمای محسوس باشند

گیلانی‌ها آماده کاهش دمای محسوس باشند

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی در استان خبر داد و گفت: در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی هوای استان بین ۴ تا ۹ درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ سامانه خنک و بارشی طی امروز تا پایان هفته در منطقه است.

وی در تشریح سامانه خنک و بارشی نیز گفت: طی این مدت ابرناکی، مه‌آلود بودن هوا، بارندگی و وزش باد و پاره‌ای از نقاط شدید احتمالاً خیلی شدید و رعدوبرق مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور اطلاعیه هشداری سطح نارنجی هواشناسی در استان خبر داد و افزود: به جهت فعالیت تناوبی سامانه بارشی و وزش باد و مخاطراتی اعم از بارندگی و وزش باد که در بعضی نقاط شدید هست، اطلاعیه هشداری سطح نارنجی صادرشده است.

دادرس از کاهش محسوس دما در استان خبر داد و بیان کرد: در پی بارش باران دمای هوا در استان چهار تا ۹ درجه کاهش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برخی مخاطرات در پی فعالیت سامانه بارشی جدید تصریح کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آسیب به سازه‌ها، رانش و لغزش و برخورد صاعقه ازجمله مخاطرات سامانه بارشی خواهند بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین توصیه‌هایی به گیلانیان در پی فعالیت سامانه سرد و بارشی کرد و گفت: لازم است بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از مرغداران گلخانه داران تعمیرات لازم را به عمل‌آورند، در ترددهای جاده‌ای به جهت لغزش سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی احتیاط شود، تمهیدات لازم در جابجایی عشایر کوچ رو و چرای دام صورت بگیرد و از تردد، استقرار و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها نیز پرهیز شود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار