کد خبر : 38476
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 تیر 1398- 40: 22

گیلانستان گزارش ‌می‌دهد؛

نگاهی اجمالی به عملکرد تندروترین استاندار تاریخ بعد از انقلاب گیلان/ استانداری که نه معتدل بود، نه انتقادپذیر و نه قانون گرا!

نگاهی اجمالی به عملکرد تندروترین استاندار تاریخ بعد از انقلاب گیلان/ استانداری که نه معتدل بود، نه انتقادپذیر و نه قانون گرا!

با نگاهی به اقدامات سالاری در طول کمتر از دو سال تصدی بر کرسی استانداری آنچه بیش از هرچیز نمود پیدا کرد قانون شکنی، قانون شکنی و بازهم قانون شکنی است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، دومین استاندار گیلان در دولت تدبیر و امید که شعار اصلی آن اعتدال است را می بایست به حق تندروترین استاندار تاریخ بعد از انقلاب گیلان نامید، سالاری که تلاش می کرد خود را معتدل و میانه رو نشان دهد در عمل این واقعیت را به اثبات رسانید که شالوده ی تدبیر و امید از اصلاح طلبان آنهم از تندروترین نوع آن می باشد که برخلاف آنچه بر زبان می آورند، نه معتدل هستند، نه انتقاد پذیر و نه قانون گرا.

با نگاهی به اقدامات سالاری در طول کمتر از دو سال تصدی بر کرسی استانداری آنچه بیش از هرچیز نمود پیدا کرد قانون شکنی، قانون شکنی و بازهم قانون شکنی است.

با بررسی صحبتهای سالاری در جلسات می توان سه کلید واژه را از آن استخراج کرد ۱-جوانگرایی ۲-بوم گردی ۳- قانون گرایی؛ سالاری با تکیه بر این ۳ واژه سیاستهای خود را پایه گذاری کرد و بر اساس آن اقداماتی را صورت داد اول جوانگرایی به سبک اصلاحات، دوم بوم گردی بدون توجه به درنظر گرفتن شرایط حساس زمینهای مورد اجرای طرح و سومی قانون شکنی در موارد متعدد که منجر به صدور شکواییه های قانونی و انتقادهای زیاد از سوی نخبگان استان و حتی وزارت کشور گردید.

سالاری در لقای واژه‌ جوانگرایی اقدام به انتصاب افرادی نمود که در عمل کمترین تخصص در حوزه ی کاری که به ایشان سپرده شده بود را نداشند، این انتصابات دو حسن برای وی داشت اول خاموش کردن منتقدان با متهم کردن آنها به مخالفت با جوانگرایی و دوم در اختیار داشتن ارکان اصلی کار با انتصاب افراد بی تجربه و ناکاربلد.

انتصاب ۵ بخشدار و معاون فرماندار بدون داشتن هرگونه رابطه استخدامی با دولت، تایید احکام حدود ۱۲ شهردار بدون داشتن اهلیت قانونی، شرایط احراز شهردار، انتصاب یک سرباز امریه مناطق محروم به سمت مشاور امور جوانان برخلاف قانون، انتصاب مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و… تنها گوشه ای از قانون شکنی های صورت گرفته از سوی سالاری در استان است.

یکی دیگر از رکوردهای سالاری دستگیری بیشترین مدیران متخلف در زمان تصدی وی در استانداری به دلیل عدم توجه به توصیه های دلسوزانه مسئولین قضایی در خصوص جابجایی این مدیران و درنتیجه این بی توجهی دستگیری آنها از سوی دستگاه قضا بوده است.

حمایت از قانون شکنان و فتنه گران سال ۸۸ یکی دیگر از ویژگی های بارز وی بوده که آخرین نمونه آن واکنش عجولانه و همراه با عصبانیت سالاری در مقابل واکنش مردم ولایتمدار گیلان به دعوت از آذر منصوری فعال و محکوم امنیتی فتنه ۸۸ بود که سالاری مردم ولایتمدار را عده ای قانون شکن و هرج و مرج طلب خطاب نمود؛ این درحالیست که درجریان نا آرامی های دی ماه ۹۶ ایشان حتی حاضر به یکبار محکومیت این اقدام آشوبگرانه و مخل امنیت و تشکر هرچند سرد و نمایشی نسبت به مردم انقلابی حاضر در صحنه و نیروهای امنیتی و انتظامی نگردید.

بی بندو باری و عدم برخورد با آن در دوران تصدی سالاری بر استان تا جایی پیش رفت که شاهد صحنه های دردناک ضرب و شتم بانوی آمر به معروف و فرزند وی، بدمستی و رقص زنان و مردان مسافر در خیابانهای اصلی شهرها، سواحل و مناطق طبیعی استان بوده و نماینده عالی دولت نه تنها برای برخورد با این موارد دستوری صادر نکرده بلکه دلسوزان و منتقدان این وضع را متهم به پنجه اندازی بر چهره استان نمود.

گرچه سالاری خود را حساس و دغدغه مند محیط زیست نشان میداد اما در عمل با کم توجهی وی گیلان در آستانه تبدیل شدن به زباله دانی پتروشیمی بوده که با هوشیاری فعالان محیط زیست و فشار افکار عمومی و نمایندگان گیلان سالاری مجبور به واکنش و دستور پیگیری گردید.

سالاری در حالی دم از صنعت گردشگری میزد و کلید شکوفایی این صنعت برای استان را در طرح بوم گردی می دید که اجرای شتابزده این طرح، طمع تغییر کاربری زمین های فاقد کاربری مسکونی و گردشگری و اعطای وام های چند صد میلیون تومانی برای اجرای آن پای سودجویان زیادی را به این طرح بازکرد.

یکی دیگر از نکات تاریک کاری سالاری در استان کم توجهی به مسایل فرهنگی و رویدادهای مرتبط با بدنه انقلابی جامعه همچون عدم شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی، عدم حضور در مراسم میرزا کوچک خان جنگلی، عدم حضور در جمع مردم به مناسبت حماسه پرشکوه ۸ دی، یوم الله ۱۳ آبان و وقایع دی ماه ۹۶، قطع بودجه اردوهای سازنده راهیان نور و… را می توان از این دست عنوان نمود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار