کد خبر : 27455
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1397- 48: 12

وضعیت حوزه‌های مختلف طرح‌های سالم‌سازی نوار ساحلی رشت مطلوب است

وضعیت حوزه‌های مختلف طرح‌های سالم‌سازی نوار ساحلی رشت مطلوب است

سرپرست مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: وضعیت سلامت حوزه‌های مختلف محیطی و زیرساختی طرح‌های سالم‌سازی نوار ساحلی شهرستان رشت نسبت به سنوات گذشته قوی‌تر شده است.

به گزارش گیلانستان، سید فخرالدین حسینی عصر امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح‌های سالم‌سازی و مناطق خطرآفرین سواحل شهرستان رشت اظهار داشت: وضعیت سلامت طرح‌های سالم‌سازی نوار ساحلی شهرستان رشت نسبت به سنوات گذشته قوی‌تر ظاهر شده است.

سرپرست مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه آثار و نتایج این پیشرفت به درستی قابل رویت است خاطرنشان کرد: وحدت، همدلی و همراهی در حوزه‌های مختلف ساماندهی سواحل در استان گیلان به منظور تداوم و توسعه در این حوزه امری واجب است.

حسینی با بیان اینکه با اقداماتی مطلوب باید موجب ایجاد خاطراتی خوش برای مسافران در سواحل استان گیلان شویم تصریح کرد: ایجاد جاذبه‌های جدید در سواحل و ترویج ظرفیت‌های گردشگری از ماموریت‌های ترویجی سازمان منطقه آزاد انزلی است.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران در خط مقدم ساماندهی سواحل قرار دارند و تلاش است تا مطالبات آنها در حد بضاعت محقق شود بیان کرد: دهیاران می‌توانند در حوزه جمع‌آوری زباله‌های مناطق خارج از طرح‌های سالم‌سازی کمک‌کننده باشند.

سرپرست مدیریت گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ضرورت فعال شدن کمیته‌های ستاد ساماندهی سواحل گفت: تلاش است با اقدامات ویژه گردشگران سواحل گیلان را از مقاصد گردشگری خود قرار داده و تداوم ورود مسافر به سواحل گیلان افزایش یابد.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه امسال تاکنون در مجموع ۲۴۰ نفر به عنوان نجات غریق در حوزه آمادگی و آموزشی در شهرستان رشت مورد آموزش قرار گرفتند تاکید کرد: شهرستان رشت بالاترین آمار آموزش نجات غریق را در گیلان دارد.

سید امیر نوری سادات با تاکید بر اینکه از این میزان ۳۷ نفر در حوزه روستایی و ۲۰۳ نفر در حوزه شهری مورد آموزش قرار گرفته‌اند گفت: شهرستان رشت در نوار ساحلی خود ۵۵ نقطه خطرآفرین دارد و گزینه‌های معرفی شده دهیاران به منظور نیروی نجات غریق باید مورد آموزش کامل قرار گیرند در غیر این صورت مورد تایید نیستند.

دبیر کمیته پیشگیری از حوادث و کاهش تلفات در استان گیلان با اشاره به اینکه هیئت نجات غریق گیلان به منظور آموزش نیروهای نجات غریق اعلام آمادگی کرده است افزود: در حوزه ساماندهی سواحل در استان گیلان باید به دور از اقدامات سلیقه‌ای هماهنگ و متحد بود.

وی با بیان اینکه ۶ طرح سالم‌سازی در شهرستان رشت وجود دارد و استفاده از نیروهای نجات غریق در این طرح‌ها باید با نظارت و هماهنگی هیئت نجات غریق گیلان انجام شود گفت: قرار است به منظور پرداخت معوقات نیروهای نجات غریق سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در اختیار هیئت نجات غریق گیلان گذاشته شود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار