کد خبر : 71017
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400- 19: 18

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس:

کسی نمی‌تواند اولیاء دانش‌آموزان را مجبور کند برای ثبت‌نام در مدارس دولتی هزینه ای پرداخت کنند

کسی نمی‌تواند اولیاء دانش‌آموزان را مجبور کند برای ثبت‌نام در مدارس دولتی هزینه ای پرداخت کنند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه هیچ اجباری در پرداخت هزینه به مدارس نیست، گفت: کسی نمی‌تواند اولیاء دانش‌آموزان را مجبور کند که حتما برای ثبت‌نام در مدارس دولتی باید مبالغی پرداخت کنند و در صورت وصول گزارش در این رابطه از بُعد نظارتی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به تدوین نهایی لایحه رتبه‌بندی معلمان که چندین سال است که در دولت و مجلس مطرح است، گفت: در این دوره مجلس بر خلاف دوره‌های گذشته دولت الزام به ارائه لایحه رتبه بندی معلمان پیدا کرد و تعیین تکلیف لایحه مذکور را در دستور کار ویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس قرار دادیم.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان چندین بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد، عنوان کرد: نگاه ما این است که باید بیش از ۸۰ درصد حداقل مجموع حقوق و مزایا و فوق‌العاده‌ای که اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها می‌گیرند به معلمان هم اختصاص داده شود.

احمدی سنگری از تقلیل در منابعی که باید به لایحه رتبه بندی معلمان اختصاص داده می‌شد در کمیسیون آموزش با هدف اصلاح آن جهت جلب نظر شورای نگهبان خبر داد و تصریح کرد: اعتقاد داریم با لایحه رتبه‌بندی باید جایگاه و منزلت معلمان احیا شود و حتما هم باور داریم مورد تصویب قرار می‌گیرد. همچنین قرار شد زمان اجرای لایحه رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۰ باشد تا بازنشستگان امسال نیز شامل آن شوند

وی با اشاره به وجود برخی گلایه از دریافت شهریه از خانواده‌ها و اولیا، گفت: هیچ اجباری در پرداخت هزینه به مدارس نیست و هیچ کسی هم نمی‌تواند اولیاء دانش‌آموزان را مجبور کند که حتما برای ثبت‌نام در مدارس دولتی باید مبالغی پرداخت شود. در صورت وجود چنین مواردی از بُعد نظارتی برای برخورد با آن استفاده می‌کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این پرسش که چه گام‌هایی برای تعیین تکلیف و ساماندهی معلمان خرید خدمت و قراردادی برداشته شده است، افزود: این دسته از معلمان زحمت‌کش با حداقل حقوق و دستمزد در حال تدریس به دانش‌آموزان هستند و امیدوارند روزی استخدام شوند.

جزئیات نحوه اداره مدارس غیرانتفاعی در سامانه‌ای ثبت می‌شود

وی با بیان اینکه تمام جزئیات مدارس غیرانتفاعی در سامانه‌ای ثبت می‌شود، گفت: این اقدام، کاری است که ما در حال تصویب قانون آن هستیم تا به واسطه، حقوق و مزایای این دسته از معلمان در آن سامانه ثبت شود، با این اقدام مدارس غیردولتی موظفند حداقل حقوق و مزایا را طبق قانون کار به آنان پرداخت کنند.

برگزاری آزمون برای تمامی متقاضیان ورود به آموزش و پرورش

احمدی سنگری با تاکید بر اینکه کارگروهی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تشکیل شده است، اضافه کرد: تصمیم گرفته شد تا تمام کسانی که با بدنه آموزش و پرورش در ارتباط هستند یکبار برای همیشه آزمونی برای آنان برگزار شود تا افرادی که حدنصاب نمرات را کسب می‌کنند به بدنه آموزش و پرورش اضافه شوند. طرح این مهم نیز در حال تدوین در کمیسیون آموزش است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دبیر سه شنبه , ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

یه ایده تازه بده این حرف ۱۵ سال داره تکرار میشه حرف جدید چی داری . این جوری کسی بهت رای نمیده

رفتن به نوار ابزار