کد خبر : 22008
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1396- 49: 11

از پشت پرده اغتشاشات اخیر تا انتصاب افراد مسئله دار در پست های کلیدی استان و موضع گیری جناحی یک عضو شورای رشت!

از پشت پرده اغتشاشات اخیر تا انتصاب افراد مسئله دار در پست های کلیدی استان و موضع گیری جناحی یک عضو شورای رشت!

چرا استاندار گیلان در نه دی که حماسه مردمی و نظام اسلامی بود غایب بودند!؟ چرا بیانه مشترکی که در چند سال اخیر نماینده ولی فقیه و استاندار باید برای حضور در حماسه میدادند ،ندادند!؟

به گزارش گیلانستان به نقل از رویداد گیلان، شجاعت و صراحت در گفتار، دو مولفه اصلی اوست که از دیدارهای قبلی با ایشان به یادمان مانده است شفافیت پررنگی در تمامی جملات او دیده می شود که در این بازار شلوغ مدعیان فریب خورده ، دل دلسوزان انقلاب را جلا می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی یکی از دغدغه مندترین روحانیون فعال استان گیلان در عرصه سیاسی و فرهنگی و با تفکر جوانگرایی، چه زمانی که در سازمان ملی جوانان بوده و چه در نهاد رهبری در دانشگاه گیلان و هم اکنون در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که نشان داده حامی خوبی برای جوانان انقلابی این شهر است، با تمام مشغله کاری که داشت با گرمی دعوت ما را پذیرفت و در دفتر پایگاه خبری رویداد گیلان حاضر شد تا با آرامشی خاصی که در رفتار و بیانش دیده میشود در این روزهای سرد پاسخ گوی سوالات ما باشد.

از اینکه دعوت ما رو پذیرفتید سپاسگزاریم بعنوان اولین سوال بفرمایید نظر شما در خصوص اعتراضات اخیر مردم گیلان و همچنین دیگر استان ها در اعتراض به وضعیت اقتصادی که متاسفانه در برخی موارد با سواستفاده عوامل ضد انقلاب و خارجی به اغتشاش کشیده شد چه می باشد؟

ضمن تشکر از پایگاه خبری تحلیلی رویداد گیلان ، اعتراض و انتقاد  در یک جامعه پویا با پشتوانه مردمی تمدن ساز است و اگر ما دنبال ساختاری با تمدن باشیم حتما باید اعتراض و انتقاد  مردم را به رسمیت بشناسیم اما متاسفانه در این جهت سو استفاده شد و البته بنده سواستفاده کنندگان در این جهت را ۲ دسته میدانم: یک دسته اغتشاشگران که با کمک دشمنان خارجی اتفاق افتاد، و دسته دیگر مسئولینی که پاسخ به حق مردم را به درستی ندادند و عدم شفافیت در پاسخگویی به مطالبه به حق مردم مورد سو استفاده قرار گرفت این طور که از شواهدبرمی آید بعضی از مسئولین ما هنوز هوشیار نشدند مطالبه به حق مردم در حوزه مربوط به تورم ،گرانی، بیکاری ،اجحاف بانک ها و موسسات خصوصی هنوز هم بدون پاسخ مانده است .در سخنرانی های مقامات دولتی مطالبات کاذب،فرعی و غیر جدی جهت تحت شعاع قرار دادن برخی مطالبات و همراه کردن افکار عمومی بیان می شود.

آیا امروز مطالبه اصلی مردم مواردی همچون کنسرت موسیقی یا حضور زنان در ورزشگاه می باشد؟ نه اینکه اینها مطالبه نیست اما مطالبه ی جدی و اصیل بخش عمده مردم نمی باشد بلکه خواسته یک قشر چند درصدی از کل جمعیت کشور است .به نظر میرسد نفوذی های داخلی و رسانه های همسوی آنها با ادبیات رسانه های خارجی و جنگ روانی جهت زنده نگهداشتن این اغتشاشات کاملا هماهنگ می باشند ، مسئولین فکر نکنند که هوشیاری ملت و مردم شریف ایران در دراز مدت این قصه را آشکار نخواهد کرد و جا دارد که در کنترل این بحران مسئولین مربوطه از رهنمودهای  رهبری استفاده کنند و فقط اغتشاشات را گردن خارجی ها ،آمریکا و صهیونیست نیندازند.

ضعف عملکرد مسئولین را در اعتراضات اخیر چقدر تاثیر گذار میدانید؟

ضعف عملکرد مسئولین دولتی صددرصد در اعتراضات اخیر نقش داشت؛ عدم کارآمدی ، عدم جوابگویی به مطالبه ی اصیل و جدی مردم که گرانی و اختلاس میباشد مردم هم در کشور و در استان بارها در تجمعاتشان به آرامی مقابل استانداری و جاهای دیگر اعتراضات خود را اعلام داشتند .مردم آمدند اعتراض کردند اما مسئولین دولتی جواب شفاف ندادند. این در استان ما هم اتفاق افتاده علت این عدم پاسخگویی چیست!؟ متاسفانه فضای مسئولین حاکم ارشد استان ما رنگ سیاسی بسیار پرنگ تر ازمدیریتی به خود گرفته است هم در نوع انتصابات و هم در نوع رفتار مسئولین استان ما بیشتر از اینکه بعد از انتخابات مسئولیت پذیر باشند و در قبال مردم مسئول  و پاسخگو باشند در کار های باندی و سیاسی و جناحی خودشان مشغولند لذا در تعیین و انتصاب مدیران دلسوزی و وجدان کاری را نمی بینیم.

اتفاقا سوال بعدی ما در همین خصوص است ،در زمان استاندار سابق گیلان شاهد برخی انتصاباتی بودیم که مورد اعتراض دلسوزان انقلاب و همچنین خانواده معظم شهدا قرار گرفت . متاسفانه کسانی که در فتنه ۸۸ نقش مستیقم و غیر مستیم داشتند توسط استاندار سابق در پست های کلیدی به کار گیری میشدند امروز هم شاهد این هستیم که همان افراد پستهای کلید را اشغال کردند در این خصوص نکته ای هست بفرمایید ؟

ببینید ، در گیلان مسولین ارشد ما خصوصا استاندار محترم ما اگر بخواهند مردمی عمل کند در عین اینکه طبیعت نظام جمهوری اسلامی این است که به انتخاب مردم انتقال قدرت اتفاق میافتد اما اگر مردم در دوره هایی انتقال قدرت به یک طیف و جناح سیاسی رای میدهند به این معنی نیست که کارآمدی،کارایی،تخصص و دلسوزی مدیران منصوب آن جناح سیاسی برایشان اولویت نداشته باشد الان من با کمال تاسف میگوییم در نگاه مسئولین ارشد استان ما اولویت مدیران تخصص و دلسوزی به عنوان الویت اول نیست صرفا اولویت اول باندی و جناحی است و اینکه بخشی از مدیران سابقه خوبی در کارآمدی و وجدان کاری ندارند عواقب این نوع انتصابات فتنه ساز خواهد بود.

سعید مهدوی

مهمترین بستر فتنه در جامعه اسلامی ما که یک جامعه آزاد و پویاست خواص دنیا طلب و باند باز هستند اگر این خواص بی تعهد بر دستگاه اجرایی بنشیند ناکارامدی آنها باعث اعتراضات به حق مردم خواهد شد، وقتی هم که برای اعتراضات یک جواب شفاف روشن و منطقی پیدا نشود موجب سواستفاده عوامل فتنه در داخل و خارج خواهد بود و البته در چند وقت اخیر در اغتشاشات کل کشور معلوم شد مردم در حین اینکه انتقاد به شیوه ی مدیریت دستگاهای مسئول دارند که فقط هم قوه ی مجریه نیست بلکه قوای دیگر هم است انقدر بصیرت داشتند که اگر آمار شرکت کنندگان در اعترضات کل کشور را ببینیدبسیار درصد پایینی است یعنی در کل کشور با تمام آشوب ها و هزینه ها میلیاردی که برای فراخوان اتفاق افتاده و شبکه گسترده نیروی انسانی دشمنان هماهنگ شد، تیم تروریستی تخریبی وارد عمل گردید و با همه ی زر و زور نظام سلطه ملت ایران یک درصد هم حاضر در این تجمعات نبود  یعنی از جمعیت ۸۰ میلیونی ما درصد کمی بودند به خدا قسم، اینکه انتقادات به حق اکثر مردم در مورد ضعف مدیریتی ، گرانی و بیکاری می باشد اما ملت انقدر بصیر بود توانست فوری تشخیص بدهد حتی بدون اینکه سخنرانی رهبر انقلاب را بشنود صف خودشان را جدا کردند و این ملت نمونه ی بزرگی است برای یک مردم تمدن ساز.

مسئولین کشور بجای اینکه خود را به تسامح و اغماض های فریبنده بزنند واقعیت مطالبه مردم را با جنگ روانی عوام فریبانه به سمت مطالبات فرعی غیر اصیل نکشانند. باید به این نکته توجه شود کسانی که خوش سابقه نیستندو یا در فتنه ۸۸ عامل بی آبرویی نظام و صدمات شدید شدند در پست های حساس قرار نگیرند.یکی از مهم ترین خسارات فتنه ۸۸ خسارت اقتصادی بود که این خود بهانه ای شد تا  تحریم ها شدیدتر شوند  و لذا تاکید میکنم کاسب تحریم کسی است که با فتنه ۸۸ همراهی کرد و به امریکایی ها پیغام داد که اگر میخواهید ملت ایران خسته شوند و از نظام دست بکشند تحریم ها را شدیدترکنید بنده تاکید میکنم در مورد زوایای فتنه هنوز کاری صورت نگرفته و اسیب شناسی درستی انجام نداده ایم چرا که وقتی ما میگوییم آقای استاندار کسانی که از عوامل مشارکت در فتنه ۸۸ بودند و لیاقت مدیریت را ندارند ُاما در کمال تعجب انتصابات همچون گذشته ادامه دارد.

علت این است که این اقایان توبه نکردند و باید جوابگوی خسارت شدیدیکه به بدنه نظام زده اند  شوند همین افراد عامل اصلی تحریم های شدید توسط دشمنان در داخل کشور هستند علاوه بر این که بخشی از فتنه گران هنوز توبه نکردند و نشانه ی عدم توبه ی این فتنه گران سال ۸۸ را می توان در اعتراضات اخیر که اغتشاشا گران به رئیس جمهور هم توهین کردند و حتی جناح سیاسی مورد توجه تیم مدیریتی استان را نفی کردند بسیاری از مشاوران و مدیران در عرصه ی خیابان حتی  برای گفتگو با مردم پیدایشان نبود یعنی وقتی رئیس جمهور جناح سیاسی مورد علاقه آقای استاندار، معاونت امور سیاسی توسط اغتشاش گران که اصل نابودی نظام و هر ۲ جریان را می خواستند چرا هیج کدام از اقایان که در فتنه مشارکت داشتند و امروز پست مدیریتی دارند برای پاسخ گویی به مردم حاضر نشدند ؟ آن مشاورمدیر یکی از دستگاهای دولتی استان که حتی در پروفایلش رعایت مسایل اخلاقی را نمی کند که در پروفایل های خود ارتباط نامشروع و غیر اخلاقی را ظهور و بروز میدهد در اغتشاشات اخیر کدام سمت و سو را گرفته است ؟ اگر معترض و منتقد بود پس چرا حضور نداشتند چطور مردم حزب الله با همراه خانواده خود آمدند در خیابان ها که با مردم هم دردی کنند ، چرا حضور معاونت سیاسی استاندار را نداشتیم!؟ چرا مشاوران ستاد انتخاباتی آقای روحانی نیامدند در خیابان ها با مردم در دفاع از ایشان گفتگو کنند ؟ بلکه بعضی از اعضای ستاد انتخاباتی اقای روحانی  اعضای اغتشاشگر خیابانی بودند! بعضی از شبکه های مجازی که فراخوان های اغتشاشگونه داشتند سابقه رفاقت با کدام یک از جریانات سیاسی استان ما و کشور را داشتند!؟  این سوال جدی است که ناصحانه به بررسی اش میپردازیم که سیاستمداران جریان سیاسی اصلاح طلب حواس خودشان را جمع کنند ،بخاطر جمع کردن آرا ستاد های انتخاباتی و بعد از انتخابات پست های مهم مدیریتی را به افرادی ندهند که هیچ باوری به هویت ایرانی و اسلامی ندارند و کاملا مقابل فرهنگ غربی و نظام استکبار منفعل عمل می کنند ،فتنه گرانی که وقتی نخست وزیر رژیم غیر شرعی و غیر قانونی کودک کش صهیونیزم آنها را به عنوان سرمایه های خودش در ایران  عنوان میکند چرا اظهار برائت نکردند!؟

چرا استاندار گیلان در نه دی که حماسه مردمی و نظام اسلامی بود غایب بودند!؟ چرا بیانه مشترکی که در چند سال اخیر نماینده ولی فقیه و استاندار باید برای حضور در حماسه میدادند ،ندادند!؟ آقای استاندار حواسش جمع باشد ما داریم رصد می کنیم و مطالبه خیر خواهانه ما اینست به فکر درد مردم باشید، خواهش می کنیم در تعیین مدیریتها فقط یک ستاد انتخاباتی را نبینید، شرط اول یک مدیر حضور در ستاد انتخاباتی ایکس و ایگرگ نیست بلکه شرط اساسی و اصلی او تعهد و تخصص است ، بینی و بین الله آقای استاندار ببیند در انتصابات خودش این شرط را به عنوان شرط اول قبول کرده یا نه .

برای اینکه در آینده شاهد چنین اغتشاشاتی و یا اعتراضاتی نباشیم ، در این خصوص پیشنهاد و راهکاری دارید؟

بله ، بنده به طور رسمی از استاندار و مسئولین ارشد استان دعوت می کنم تا در یک فضایی با عموم مردم و همه طیفهای سیاسی جمع شوند و سوالهای خودشان را در یک تجمع قانونی اعلام کنند. استاندار و مسئولین ارشد بیایند و در یک فضای آرام به این گفتمان پاسخگو باشند و بنده به عنوان مدیر جبهه فرهنگی برای به رسمیت شناختن اعتراضات و انتقادات به حق مردمی، اعلام آمادگی می کنم به جای اینکه خارجیها تعیین کنند کدام خیابان تجمع شود دلسوزانه و ناصحانه محل تجمع مردمی را فراهم کنیم به شرط اینکه استاندار و مسئولین مربوطه دعوت ما را جواب بدهند . فضای بحث را هم فضای سیاسی و جناحی نمی کنیم فقط فضا فضای مطالبات به حق مردم خواهد بود لذا به طور رسمی اعلام می کنم  هر جایی که قانون به ما اجازه دهد فضای برای تجمع مردم را فراهم کنیم تا مدیران و مسئولین بیایند پاسخگو باشند و با این حرکت توطئه دشنمان هم خنثی میشود.

سعیدمهدوی

متاسفانه گاها دیده میشود برخی از اعضای شورای شهر رشت در جلسات علنی شورا به موضوعاتی که خارج از حیطه وظایف می باشد می پردازند و اظهارنظراتی سیاسی و  خواسته های جناحی خود را مطرح میکنند در این خصوص مطلب دارید بفرمایید؟

وظایف شورای شهر نظارتی ، عمرانی ، اجتماعی و توسعه شهری می باشد لذا اصلا در وظایف شورای شهر فعالیتهای سیاسی و جناحی دیده نشده است . عضو شورا امانتدار و امین واقعی مردم هستند و باید مطالبات مردم را در توسعه شهری پیگیر باشند و نباید از کرسی شورا و تربیون شورا خواسته های جناحی و قانونی خود را پیگیر ی کنند. اگر از این تربیون و کرسی بعنوان ابزاری برای بازیهای جناحی  و سیاسی استفاده شود این واقعا اجحاف در امانت است و نوعی خیانت محسوب میشود . متاسفانه دیده شده برخی از اعضای شورا از این تریبون برای تسویه حساب های شخصی و جناحی خود استفاده میکنند که  این قابل قبول نمی باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار