کد خبر : 52567
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399- 13: 17

استاندار گیلان:

اعلام وضعیت سفید یا زرد در شهرستان‌های گیلان نشانه پایان بحران کرونا نیست

اعلام وضعیت سفید یا زرد در شهرستان‌های گیلان نشانه پایان بحران کرونا نیست

استاندار گیلان با بیان اینکه اعلام وضعیت سفید یا زرد در شهرستان‌ها نشانه پایان بحران کرونا نیست گفت: مردم همچنان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش گیلانستان،ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا در استانداری گیلان اظهار داشت: کاهش محدودیت‌ها در هفته‌های اخیر به‌معنای پایان بحران کرونا نیست و حتی اعلام وضعیت سفید یا زرد در شهرستان‌ها نیز نشانه پایان انتشار این ویروس نیست بنابراین توصیه‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی را جهت جلوگیری از خطرات احتمالی این ویروس جدی بگیرند خاطرنشان کرد: برای شکست این بیماری و مقابله با آن همواره همدلی، انسجام و همکاری کم‌نظیری میان تمام قوا، نیروهای مسلح و خدمتگزاران به مردم شکل گرفت.

زارع با اشاره به لزوم افزایش دامنه مراقبت‌ها با همت دانشگاه علوم‌پزشکی و دستگاه نظارتی تصریح کرد: رئیس جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا، همدلی شکل‌گرفته تمام قوا برای کاهش آسیب‌های این بیماری در جامعه و مقابله با این ویروس را با عنوان «ائتلاف ملی برای زندگی» مطرح کرد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه امسال با توجه به همدلی شکل‌گرفته جهت مقابله با کرونا در واقع سال پیوند، همکاری و پیروزی است خاطرنشان کرد: باید از این همدلی و همکاری خوب برای رفع مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت، تولید و اشتغال نیز بهره گیریم و ویروس کرونا را ریشه‌کن کنیم.

وی از صدا و سیما، رسانه‌ها و کارگروه رسانه و فضای مجازی خواست تا اطلاع‌رسانی و ارائه آموزش‌های لازم در رابطه با تبیین راهبرد سازگاری با کرونا و ائتلاف ملی برای زندگی را در دستور کار قرار دهند و افزود: در ابتدا با همکاری و همراهی مردم توانستیم اقدامات لازم جهت مقابله با کرونا را انجام دهیم و همچنان از مردم انتظار داریم که ما را همراهی کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه همراهی مردم و جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی سبب حفظ زندگی، معیشت و سلامت شهروندان می‌شود گفت: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در هفته‌های اخیر افزایش یافته از این رو باید بتوانیم از تجربه طرح فاصله‌گذاری هوشمند استفاده کنیم و فراموش نشود که اوضاع عادی نیست و کرونا همچنان وجود دارد.

زارع با اشاره به اینکه باید از تردد در مکان‌های شلوغ و پرخطر خودداری شود عنوان کرد: نماز جمعه این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی‌ها برگزار شد اما ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده که برخی مراکز مانند تعدادی از بانک‌ها، پلیس+۱۰ و دفاتر پیشخوان دولت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگرفتند که باید توسط دانشگاه علوم پزشکی رصد شوند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت بهره‌گیری از بستر فضای مجازی در ایام تابستان، تقویت بنیه آموزشی دانش‌آموزان و بی‌نیازی اوقات فراغت آنان اشاره و بیان کرد: قبل از آغاز سال تحصیلی جدید باید برای استفاده از امکانات آموزشی در فصل پاییز برنامه‌ریزی شود ودر این مدت، مشکلات و خلاء آموزش‌های مجازی نیز شناسایی شود.

وی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان را موظف کرد تا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی دستورالعمل‌های بهداشتی ویژه‌ای را در مکان‌های پرتردد گردشگری در نظر بگیرد و افزود: بازگشایی تالارهای پذیرایی نیز در صورت استفاده از حداکثر ۵۰ درصد ظرفیت امکان‌پذیر است.

استاندار گیلان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی با اِعمال محدودیت شرکت‌کنندگان و همچنین بازگشایی کتابخانه‌های عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: نهادهای آموزشی دولتی و غیردولتی نیز تدابیر لازم در برگزاری امتحانات دانشجویان را اتخاذ کنند.

زارع با اشاره به حمایت دولت از تولیدکنندگان گفت: دولت سعی کرد که با روش‌های مختلف از تولید کنندگان حمایت کند و در ایام شیوع کرونا نیز چرخ تولید با همت و تلاش تولیدکنندگان، کارگران و کشاورزان همواره فعال بود و حتی در بسیاری از موارد میزان تولیدات نیز افزایش یافت.

نماینده عالی دولت در استان گیلان بیان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، کارفرمایانی که به دلایل مختلف پرونده بیمه ندارند یا کارگران آنها فاقد سابقه بیمه بودند و به‌خاطر کرونا آسیب دیدند، تسهیلات ارزان قیمت دریافت می‌کنند که در این راستا متقاضیان و ثبت‌نام‌شدگان سامانه کارا می‌توانند به بانک‌های موردنظر مراجعه کنند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار