کد خبر : 18454
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1396- 41: 9

انتقاد نائب رئیس از نبود حتی یک هنرمند در جمع مشاورین کمیسیون/ تشکیل شش کمیته تخصصی زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی

انتقاد نائب رئیس از نبود حتی یک هنرمند در جمع مشاورین کمیسیون/ تشکیل شش کمیته تخصصی زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی

در سومین جلسه کمیسیون فرهنگی شورای رشت تشکیل کمیته های تخصصی زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی مطرح شد.

به گزارش گیلانستان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در ابتدا با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: حرکت هیئت سوگواری شهرداری رشت منسجم باشد.

محمد حسن عاقل منش افزود: در گذشته تمامی مجموعه شهرداری رشت یک هیئت عزاداری منسجم تشکیل می دادند اما اخیرا شنیده می شود که قرار است هر سازمانی بطور مجزا هیئت عزاداری برای ایام محرم تشکیل بدهد.

وی با بیان اینکه با این اقدام مخالف هستم تصریح کرد: تمامی سازمانهای شهرداری رشت باید در قالب یک هیئت منسجم به عزاداری بپردازند.

در ادامه مدیر روابط عمومی شورای اسلامی رشت اسلامی رشت نیز گفت: هیئت عزاداری شهرداری رشت باید متحد و منسجم باشد.

جمشید مرادی افزود: تشکیل یک هیئت منسجم توسط تمامی سازمانهای زیر مجموعه شهرداری رشت موجب اتحاد و همدلی و کاهش هزینه های اضافی خواهد شد.

در ادامه جلسه نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به موضوع انتخاب مشاورین کمیسیون فرهنگی شورا اظهار کرد: با توجه به اینکه هنرمندان نقش عظیمی در مباحث مختلف فرهنگی و هنری ایفا می کنند تقاضا دارم مشاوری از این طیف برای کمیسیون فرهنگی شورا معرفی شود.

فاطمه شیرزاد افزود: پیشنهاد بنده در این خصوص علی حلوی نویسنده و کارگردان هنری می باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در ادامه اظهار کرد: در خصوص حضور مشاورین جدید در جلسه آینده بحث و گفت و گو خواهد شد.

پیشنهاد تشکیل شش کمیته زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی شورا موضوع دیگری بود که در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مطرح شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در این خصوص گفت: در این شش کمیته از حضور اقشار مختلف استفاده خواهیم نمود و این کمیته ها با نظارت رئیس کمیسیون فعالیت خواهند کرد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با پیشنهاد اینکه کمیته مشورتی تشکیل شود گفت: بنده معتقدم بجای تشکیل شش کمیته مجزا کمیته مشورتی متشکل از نخبگان،جوانان،صاحب نظران و… تشکیل شود و با اینکار از پراکندگی اقدامات جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در ادامه گفت: هر کمیته با یک عنوان مجزا تشکیل خواهد شد و در هر حوزه از حضور چهره های متخصص بهره مند خواهیم شد.

در ادامه جلسه محمد حسن علیپور یکی دیگر از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای رشت گفت: همه تصمیمات با همدلی انجام و از نظرات همه بطور مطلوب استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت در ادامه این جلسه گفت: برنامه کمیته ها به گونه ای باشد که همه اعضای کمیسیون در آن مشارکت داشته باشند.

تدوین شیوه نامه تجلیل از قهرمانان مدال آور از دیگر مباحثی بود که در جلسه کمیسیون فرهنگی شورا مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی شورای رشت در این خصوص گفت: تجلیل از ورزشکاران سلیقه ای نباشد و با توجه به مشکلات مالی شهرداری باید از داشته های موجود در این خصوص استفاده کرد.

در ادامه معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در این خصوص بیان کرد: باید در خصوص پرداخت هدایا به قهرمانان شیوه نامه ای مشخص تدوین شود.

آزمون افزود: بنده معتقد هستم هدایا و حمایتهایی که قرار است از این قهرمانان انجام بشود بر اساس چارچوب مشخصی شامل رده سنی، نوع مسابقات و… صورت بگیرد.

وی در خصوص حرکت دسته جات عزاداری در ایام محرم افزود: در این خصوص برنامه ریزیهایی انجام شد و قرار بود امروز جلسه ای با حضور مدیران سازمانهای مذکور برگزار شود که متاسفانه تنها یکی از مدیران شهرداری در جلسه حضور یافت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: موضوع پرداخت هدایا به منظور حمایت از قهرمانان مدال آور در کمیسیون برنامه و بودجه شورا مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد نحوه پرداخت پاداشها بررسی شود.

محمد حسن عاقل منش با اشاره به فقدان مدیریت واحد شهری گفت: سالهاست که مبحث مدیریت واحد شهری مطرح است اما اقدامی در این خصوص انجام نشده است و در این راستا قصد داریم تمامی مدیران فرهنگی را به صحن کمیسیون فرهنگی شورا بیاوریم و از موازی کاری امتناع کنیم .

وی افزود: وقتی کارهای فرهنگی خوبی در اوقاف،تبلیغات و… در حال انجام است و ما نیز می توانیم با ادغام برنامه ها با دستگاههای مذکور تاثیرات بهتری در شهر داشته باشیم.

عاقل منش پیشنهاد داد: قصد داریم با چند مدیر کشوری که گیلانی هستند فعالیت هایی داشته باشیم و از توانمندیهای آنان استفاده کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار