کد خبر : 54265
تاریخ انتشار : شنبه 28 تیر 1399- 23: 18

استاندار گیلان:

برگزاری هرگونه مراسم جشن و عزا اکیدا ممنوع است

برگزاری هرگونه مراسم جشن و عزا اکیدا ممنوع است

استاندار گیلان از برخورد با داروخانه‌های متخلف خبر داد و گفت: بار دیگر تأکید می‌کنم برگزاری هرگونه مراسم جشن و عزا طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ممنوع است.

به گزارش گیلانستان، ارسلان زارع امروز (۲۸ تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم جشن و عزا در گیلان طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا ممنوع است اظهار داشت: همزمان با مبارزه فراگیر با بیماری کرونا، باید تاب‌آوری ملی را در دو بخش سلامت و اقتصادی بالا ببریم.

استاندار گیلان تداوم روند تولید و اشتغال را ضروری خواند و با بیان اینکه باید دستورالعمل‌های حفاظتی و بهداشتی با دقت در مراکز صنعتی رعایت شود گفت: شکل‌گیری تجمعات در مراکز خدماتی نظیر مراکز تعویض پلاک خودرو یا رعایت ناکافی پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری آزمون‌های راهنمایی و رانندگی نگران‌کننده است.

زارع با تأکید بر اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها به طور موقت این آموزشگاه‌ها تعطیل می‌شوند تصریح کرد: این انتظار از بازاریان و اصناف می‌رود که در این شرایط حساس که با شیوع ویروس کرونا روبه رو هستیم مانند همیشه، انصاف و عدالت را رعایت کرده و کالاها و اجناس را با قیمت متعادل به شهروندان عرضه کنند.

وی انجام بازدیدهای مستمری از سوی دانشگاه علوم پزشکی از سطح بازار و مراکز عرضه خدمت را خواستار شد و با اشاره به اینکه مبنای عمل برای فعالیت واحدهای مختلف صنفی یا ارائه‌دهنده خدمات، گزارش‌های این دانشگاه خواهد بود افزود: تلاش برای ارتقاء جایگاه گیلان در بحث دریافت تسهیلات مرتبط با کرونا بسیار ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ابلاغیه ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر ممنوعیت افزایش بیش از ۱۵ درصدی اجاره بهای منازل مسکونی در شهرهای استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در صورتی که موجر بالاتر از رقم مذکور، مبلغی را تعیین و این مسئله مورد رضایت مستأجر نباشد؛ دستگاه قضائی حکم تخلیه صادر نخواهد کرد.

استاندار گیلان توسعه فضای کسب و کار و حفظ اشتغال در استان را امری مهم تلقی کرد و تأکید بر اینکه برای تحقق جهش تولید باید به آن بیشتر توجه و از ایجاد اضطراب در جامعه خودداری کنیم ابراز داشت: گسترش زیرساخت،های الکترونیک و ارائه خدمات بهینه در این بخش نیز از جمله مواردی است که باید در دستور کار دستگاه‌ها باشد.

زارع لزوم فراهم شدن هر چه بیشتر بستر استفاده مردم از خدمات مبتنی بر فضای مجازی در حوزه‌های مختلف حقوق شهروندی و شتاب‌گیری توسعه خدمات دولت الکترونیک را لازم دانست و گفت: دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان باید درباره خدماتی که امکان ارائه آن‌ها از طریق الکترونیکی وجود دارد، به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی گسترش هر چه بیشتر دولت الکترونیک را در شرایط کنونی گامی جدی در جهت جلوگیری از ترددهای غیرضروری تلقی کرد و ابراز داشت: در روزهای اخیر داروخانه‌های متخلف به اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان معرفی شدند از طرفی نظارت، بررسی و پایش واحدهای صنفی همچنان و با جدیت ادامه دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خودداری از برگزاری تجمعات و محافل خانوادگی را اصلی مهم و ضروری برای مقابله با کرونا اعلام کرد و افزود: نقش کمیته رسانه و فضای مجازی در کنار صدا و سیما در این ارتباط بسیار مهم است و باید با اطلاع رسانی‌های گسترده در این مسیر گام‌های عملی و مثبتی برداشته شود.

استاندار گیلان برخی از شهرستان‌های گیلان مانند رودسر، ماسال و رضوانشهر را از جمله نقاطی که در امر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از میزان متوسط کشوری نیز فراتر عمل کرده‌اند خواند و گفت: در مرکز استان شهر رشت نیز با توجه به تراکم بالای آن انتظار داریم مردم بیشتر از گذشته به دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کنند.

زارع اثربخشی تشدید نظارت‌ها و برقراری پاره‌ای محدودیت‌ها مانند لزوم ارائه خدمات در ادارات به آنانی که از ماسک استفاده می‌کنند یا ضرورت استفاده کارمندان از ماسک را متذکر شد و اظهار داشت: لزوم در پیش گرفتن سبک زندگی جدید و ضرورت آموزش و اقناع افکار عمومی در این امر باید در جامعه نهادینه شود.

وی روند افزایشی ابتلا به ویروس کرونا در روزها و هفته‌های اخیر را طبق گزارشات ستاد ملی کرونا مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: مراقبت‌های جمعی و فردی باید به عنوان یک اصل مورد توجه همه افراد قرار گیرد و لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای پیشگیری از شیوع بیماری از سوی آحاد مردم رعایت شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 59 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار