کد خبر : 7203
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 آذر 1395- 08: 22

تبیین انقلاب اسلامی نیازمند باور عمومی است

تبیین انقلاب اسلامی نیازمند باور عمومی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر باور رسانه به انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نیازمند باور عمومی است.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رضا رمضانی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با تأکید بر توجه به انقلاب اسلامی از زاویه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: توجه به انقلاب اسلامی از زاویه دینی از مهم‌ترین موضوع‌ها است.

وی به حضور دین در عرصه‌های اجتماعی در دنیای مدرنیته و پست مدرنیته اشاره کرد و افزود: در دنیای امروز دین می‌تواند در حوزه فکر و عمل کارآمدی داشته باشد.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه دین می‌تواند در هر بخشی برنامه ارائه کند، تصریح کرد: عده‌ای در تلاش هستند دو نگاه افراطی و تفریطی در مسیحیت را در اسلام اعمال کنند.

رمضانی به پرداختن به تعارض بین عقل و دین اشاره کرد و متذکر شد: در دوره رنسان با نگاه اومانیسم و انسان‌محوری دین را از سودمندی و بهرمندی انداختند.

وی با اشاره به اینکه دین در دنیای غرب از حوزه سیاست جدا شده است، بیان کرد: برخی از روسنفکران حتی با نگاه سکولاریستی به‌وجود آمدند و امام (ره) با این تفکر مقابله کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به برنامه دین برای نیازهای فردی و اجتماعی انسان در جامعه اشاره کرد و گفت: ایجاد عدالت اجتماعی نیازمند ساختار حکومتی است.

رمضانی با بیان اینکه قوانین حکومت‌داری دین از قرآن و روایات بهره گرفته است، خاطرنشان کرد: قرآن کتاب فرا تاریخی است و در هر عصری می‌تواند تاثیرگذار باشد اما امروز در غرب تلاش می‌کنند قرآن و پیامبر اکرم (ص) را تاریخ‌مند نشان دهند.

وی به قدرت اسلام در برنامه‌ریزی برای امر تشکیل حکومت اشاره کرد و یادآور شد: در عصر پست مدرنیته اسلام در مقام عمل می‌تواند حکومت تشکیل دهد بنابراین اعتقاد داریم قبل از انقلاب اسلامی ساختار حکومت فاسد بود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با تأکید براینکه فساد قبل از انقلاب با رفرمیسم قابل اصلاح نبود، اظهار کرد: برخی بر حرکت تدریجی اصلاحی تأکید داشتند اما انقلاب به معنای دگرگونی در زیرساختارها است.

رمضانی، انقلاب را حرکتی دفعی ذکر کرد و یادآور شد: اعتقاد داریم می‌توانیم حکومتی تشکیل دهیم که بر مبنای اسلامیت باشد اما قالب و شکل آن جمهوریت است.

وی، جمهوریت را ساختار و شکل نظام خواند و بیان کرد: اسلامیت محتوای آن است و انقلاب اسلامی با این روش حرف‌های جدیدی ارائه کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی تعریف جدیدی در مورد انسان، کرامت انسانی، قانون، عدالت، حقوق بشر و … ارائه کرده است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی در بخش امور بانوان، جوانان و نگاه کلان در مورد اسلامی که می‌خواهد رحمت را در دنیا منتشر کند و براین مبنا صلح جهانی را دنبال کرده است، برنامه بسیاری دارد.

رمضانی با تأکید براینکه تبیین انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن نیازمند باور عمومی است، خاطرنشان کرد: قوای سه‌گانه، معلمان و رسانه‌ها باید ابتدا امر مذکور را باور داشته باشند تا بتوانیم این باور را به نسل امور جامعه منتقل کنیم.

وی، انتقال باور انقلاب اسلامی به نسل امروز نیازمند ابزار مناسب عنوان کرد و گفت: از هنر باید به معنای خاص آن استفاده کنیم و این بستر اکنون در جامعه فراهم شده است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار