کد خبر : 31591
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 آذر 1397- 28: 16

تجارت چمدانی ظرفیت مهم استان گیلان/حمایت از اصناف باید الفبای حرکت اقتصادی دولت باشد

تجارت چمدانی ظرفیت مهم استان گیلان/حمایت از اصناف باید الفبای حرکت اقتصادی دولت باشد

در گردهمایی روسای ادارات صنعت، معدن و تجارت و اتاق‌های اصناف سراسر استان گیلان از تجارت چمدانی به عنوان یکی از ابزارها و ظرفیت‌های گیلان نام برده شد.

به گزارش گیلانستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان ظهر امروز در سالن اجتماعات اتاق اصناف این شهر با بیان اینکه بازار نقشی تعیین‌کننده و ماندگار در تاریخ و هویت کشور دارد اظهار کرد: بازار و اصناف در ایجاد امنیت اقتصادی و پشتیبانی از بخش‌های سیاسی، اجتماعی و دفاعی کشور نقشی بی‌بدیل را ایفا می‌کنند.

۷ درصد ثروت دنیا در اختیار ایران است

فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه در صورت رونق کسب‌وکار و شرایط اقتصادی در کشور  تعداد واحدهای صنفی می‌تواند افزایش یابد تصریح کرد: باوجود حدود ۱۰۲ هزار واحد صنفی دارای پروانه ، حداقل ۲۵ میلیون نفر در کشور مستقیماً از بازار امرارمعاش می‌کنند.

وی رؤوسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی را امنای مردم و بازار دانست و گفت: اگر بازار بتواند به فرهنگ اسلامی، ایرانی و گیلانی آراسته شود، به رشد اقتصاد استان شتاب بیشتری خواهد داد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اذعان به ظرفیت‌های فراوان استان گیلان افزود: اتاق‌های اصناف باید از این ظرفیت‌های بی‌همتا در گیلان استفاده کنند.

دلق‌پوش با بیان اینکه تجارت چمدانی یکی از ابزارها و ظرفیت‌های گیلان است گفت: هفت درصد ثروت دنیا در اختیار ایران است اما سهم کشور از تجارت جهانی فقط شش‌دهم درصد است.

حمایت از صنوف، الفبای حرکت اقتصادی دولت

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه اتحاد و همدلی بین اتاق‌های اصناف و ادارات صنعت، معدن و تجارت بسیار ضروری است اظهار کرد: با هم‌افزایی، اتحاد و همدلی بحران‌های اقتصادی بسیار سنگین را پشت سر خواهیم گذاشت.

جلال‌الدین محمد شکریه اصناف را سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: ارز یک میزان الحراره است که با کوچک‌ترین فرازوفرودی معضلات فراوانی ایجاد می‌کند که باید شجاعانه و بدون انجام اقدامات هیجانی با همراهی دستگاه‌های دولتی از این بحران اقتصادی عبور کنیم.

وی با تأکید بر تولید کالای سیاسی توسط دولت مانند تصویب قوانین جدید، حذف موانع تولید و اشتغال،  اصلاح قانون تجارت و توجه سیستم بانکی به اصناف تصریح کرد: حمایت از صنوف باید الفبای حرکت اقتصادی دولت باشد  چراکه ایجاد اشتغال در یک واحد صنفی متوسط حدود ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان هزینه دارد درحالی‌که ایجاد شغل برای دولت بیش از یک میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان با تقدیر از نمایندگان اتاق‌های اصناف گیلان در جریان انتخابات هیئت‌رئیسه اتاق اصناف کشور گفت: ایجاد نهاد داوری، تعیین وضعیت برگزاری نمایشگاه‌ها، برنامه‌ریزی مجدد برای شناسایی واحدهای فاقد پروانه کسب، پیگیری نظارت بر فروشگاه‌های بزرگ، نوین‌سازی اصناف با بهره‌مندی از دستگاه‌های دانشگاهی و تلاش برای افزایش رسته‌های شغلی برای خارج شدن از تعرفه تجاری هزینه‌های آب و برق و گاز از برنامه‌های در حال اجرا در اتاق اصناف کشور است.

شکریه به ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری صنوف جهت ساماندهی به‌نظام توزیع اشاره کرد و افزود: با اصلاح قانون کار و تأمین اجتماعی در جهت حمایت از اصناف از ناهنجاری‌های اجتماعی کاسته و بر اشتغال متوازن افزوده خواهد شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار