کد خبر : 16507
تاریخ انتشار : شنبه 14 مرداد 1396- 10: 18

جایزه پرداخت تشویقی در بخش سرمایه گذاری و ساخت وساز در رشت

جایزه پرداخت تشویقی در بخش سرمایه گذاری و ساخت وساز در رشت

در جلسه مشترک کمیسیون های عمران وبرنامه و بودجه شورای اسلامی شهررشت: جایزه پرداخت تشویقی دربخش سرمایه گذاری وساخت وساز در رشت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت لایحه جایزه پرداخت تشویقی دربخش سرمایه گذاری وساخت و ساز در رشت مطرح و بندهایی از آن تصویب شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهررشت اظهارکرد: در این لایحه برای افرادی که قصد دارند پروانه ساخت وساز بگیرند جوایزی به منظور پرداخت به موقع عوارض در نظر گرفته شده است.
عباس صابرافزود: افرادی که میخواهند اقدام به گرفتن پروانه ساخت کنند در صورت پرداخت به موقع عوارض در نظرگرفته شده درسه ماهه نخست سال ۲۵ درصد، سه ماهه دوم سال ۲۰ درصد، سه ماهه سوم سال ۱۵ درصد و درسه ماهه آخرسال ۱۰ درصد بخشودگی شامل حالشان خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه این اقدام موجب تشویق افراد میشود تصریح کرد: یقینا بااین اقدام افراد به منظور بهره مندی از بخشودگیهای مورد نظر ترغیب خواهندشد.
در این جلسه عضو کمیسیون برنامه وبودجه شورای اسلامی شهررشت نیز با بیان اینکه با این لایحه موافق هستم گفت: یقینا این اقدام نقش مهمی در پرداخت عوارض ساختمانی توسط شهروندان دارد.

فاطمه شیرزاد افزود: در شش ماهه دوم سال شهروندان به منظور برخورداری از بخشودگی های پایان سال و.. بیش از ماههای دیگر سال نسبت به پرداخت عوارض اقدام می کنند.
در ادامه این جلسه نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به قرائت لوایح در صحن کمیسیون های شورا گفت: اطلاعات مربوط به جلسات کمیسیون ها باید از قبل در اختیار اعضا قرار داده شود.

حجت جذب افزود: با اینکار اعضا با اشرافیت بیشتری به بررسی لوایح مطروحه خواهند پرداخت.
در این جلسه شش بند از ۲۵ بند مربوط به لایحه جایزه پرداخت تشویقی در بخش سرمایه گذاری و ساخت وساز مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی مابقی بندهای آن به جلسه مشترک آینده کمیسیون های عمران وبرنامه وبودجه شورا موکول شد.
لایحه دیگری که در جلسه مشترک امروز کمیسیون های عمران وبرنامه وبودجه مورد بررسی قرار گرفت موضوع برون سپاری خدمات شهرداری رشت به بخش خصوصی بود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت در این باره گفت: براساس این لایحه قرار است انواع خدمات شامل صدور استعلامات، صدور مفاصاحساب، بهره برداری موقت و… به بخش خصوصی واگذارشود.
عباس صابر افزود: با برون سپاری خدمات شهر داری رشت موافقم و بعقیده بنده اینکار موجب کاهش مراجعات به شهرداری وتسریع در امور خواهد شد.
وی بااعلام اینکه در تمام دنیا این مباحث به بخش های خصوصی واگذارشده است تصریح کرد: چنانچه این مباحث در بیست دفتر خصوصی رسیدگی شود یقینا کارها سرعت بهتری خواهدگرفت و باید از کارشناسان زبده و باسابقه فعالیت حداقل ده ساله در این دفاتر استفاده کرد.
وی با اعلام اینکه تمام امور در این دفاتر باید براساس ضوابط مشخص شده توسط شهراری انجام بگیرد گفت: بنده اعتقاد دارم این دفاتر در ابتدا باید فرآیند تایید صلاحیت را طی نموده و پس از آن در قالب دوره های آموزشی شش ماهه تمامی اصول به آنان آموزش داده شود.
صابر افزود: درخصوص مباحث اخلاقی نیز باید توضیحات لازم ارائه و تکریم ارباب رجوع مد نظر باشد.
در این جلسه شهردار منطقه یک رشت نیز بااشاره به اینکه امورات در شهرداری رشت کارشناس محور است گفت:ما باید براساس IT وبصوت هوشمند امورات را انجام بدهیم.
محمدپور ناصرانی افزود: چنانچه شهرداری رشت به شبکه های ITمجهزشود شهروندان می توانند از داخل منازل خود امور را بررسی وپیگیر پرونده های مطروحه خود در شهرداریهای مناطق باشند.
یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه بااعلام اینکه اتوماسیون اداری فعلی شهرداری مشکلات فراوانی دارد گفت: تاکنون طی دو مرحله به اعضای شورا اعلام شد که اطلاعات داخل اتوماسیون ازبین رفته است.
محمود باقری افزود: درشرایطی که اتوماسیون اداری شهرداری رشت چنین وضعیتی دارد صحبت کردن پیرامون هوشمند سازی معنایی ندارد.
لایحه برون سپاری خدمات شهرداری رشت جهت اخذ تصمیم نهایی به صحن شورا ارسال شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار