کد خبر : 63375
تاریخ انتشار : شنبه 9 اسفند 1399- 03: 13

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد

حدود ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شد

.

به گزارش گیلانستان، «فیروز فاضلی» با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی در حوزه فرهنگ و هنر استان گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۹ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان تسهیلات در چهار بخش مشاغل خانگی، تبصره ۱۸، کرونا و تحفه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به کارآفرینان حوزه فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تسهیلات قرض‌الحسنه طرح‌های اشتغالزایی فرهنگ و هنر استان گیلان اظهارداشت: اعتبار حمایتی از کسب و کارهای فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و قرآنی با کارمزد چهاردرصد برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر پرداخت می‌شود.

فاضلی با بیان اینکه امسال تسهیلات مشاغل خانگی به‌صورت شناور بوده است افزود: تاکنون مبلغ یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان جذب شده است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اشتغالزایی پنج دستگاه اجرایی در استان گیلان در نظر گرفته شده بود افزود: این اداره کل توانست با جذب این مقدار تسهیلات، بیشترین جذب را در بین این پنج دستگاه داشته باشد.

فاضلی بانک توسعه تعاون و رفاه کارگران را بانک‌های عامل تسهیلات اشتغالزایی فرهنگ و هنر استان دانست و بیان کرد: این مقدار تسهیلات به ۲۲ پرونده پرداخت شد که اشتغالزایی ۷۷ نفر را موجب شد.

وی در ادامه «تسهیلات تبصره ۱۸» را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این تسهیلات با کارمزد ۱۶درصد و توسط بانک آینده به اصحاب فرهنگ و هنر پرداخت می‌شود گفت: امسال از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون اعتبار ابلاغی این تبصره، ۷۵۰ میلیون تومان آن برای سه موسسه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای استان پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تسهیلات حمایتی کرونا تصریح کرد: این تسهیلات ۱۲ درصدی برای اشتغالزایی و جبران خسارت هزار و ۳۱۵ فقره پرونده ثبت شده در رسته مراکز و مجتمع های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای تحت نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود.

وی تسهیلات درخواستی در این بخش را ۲۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان با اشتغال هزار و ۵۹۹ نفر اعلام کرد و  افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تسهیلات کرونا به اهالی فرهنگ و هنر گیلان پرداخت شده است.

فاضلی تسهیلات مربوط به سامانه تحفه را از دیگر تسهیلات حمایتی فرهنگ و هنر برشمرد و بیان داشت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصد پیرو تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صندوق کارآفرینی امید برای کسب و کارهای قرآنی، فرهنگی، هنری، رسانه ای  و تولید محتوای دیجیتال در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: ۲۰۷ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان گیلان در این سامانه ثبت نام کرده‌اند که در مرحله نخست، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی برای ۲۰ نفر این هفته پرداخت خواهد شد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار