کد خبر : 6564
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1395- 09: 8

حرمت نماینده ولی فقیه انجام تکلیف به حکم ولایت است

حرمت نماینده ولی فقیه انجام تکلیف به حکم ولایت است

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: جایگاه نمایندگی ولی فقیه شخصی نیست بلکه یک موقعیت و مقام محسوب می‌شود، همه باید به آن حرمت بگذاریم و این انجام تکلیف به حکم ولایت است.

سردار نظرعلی علیزاده در گفت‌وگو با گیلانستان با اشاره به برکناری مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار کرد: موضوع مذکور همواره بین نیروهای ارزشی و انقلابی ماجرای ‌کش‌دار بوده و این مسأله از زمانی که آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امام جمعه لاهیجان بودند، وجود داشته است.

وی ادامه داد: پس از آنکه آیت‌الله قربانی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان منصوب شد فرد مذکور به مرکز استان آمد و در دفتر امام جمعه رشت فعالیت خود را ادامه داد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان به ویژگی مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد و افزود: فرد مذکور جای خود را در دفتر آیت‌الله قربانی باز کرد و با توجه به اجرای پروژه‌های مجتمع آدینه، حوزه علمیه و … فضای جدیدی برای او ایجاد شد.

علیزاده با بیان اینکه قابلیت‌های فردی مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان سبب نزدیک شدن او به آیت‌الله قربانی شد، تصریح کرد: مسؤولیت عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی به عهده فرد مذکور گذاشته شد و این امر ادامه پیدا کرد اما برخی از افراد و حتی بنده نسبت به این موضوع اعتراض داشتیم و در این مورد با آیت‌الله قربانی صحبت کردم.

وی به پوشیدن لباس روحانیت توسط مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و گفت: امر مذکور اعتراض بسیاری از مردم، روحانیون و علما را به همراه داشت و در آن موقع برخی این اشکال را به آیت‌الله قربانی گرفتند اما پس از آن مشخص شد اینگونه نیست و به دادگاه ویژه روحانیت احضار شد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با اشاره به اینکه مدارک روحانیت مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان توسط دادگاه ویژه روحانیت بررسی شد، بیان کرد: کار به‌جایی رسید که فرد مذکور را بازداشت کردند و مشخص شد مدارک ارائه شده، جعلی است.

علیزاده به برکناری مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان توسط آیت‌الله قربانی اشاره کرد و یادآور شد: در طول انقلاب اسلامی افراد بسیاری به بزرگان انقلاب نزدیک شدند و این امر با انگیزه‌های مختلفی انجام شده است.

وی با بیان اینکه حضور کشمیری در کنار شهید رجایی با انگیزه‌های سیاسی بود، خاطرنشان کرد: کشمیری با به شهادت رساندن رجایی به انقلاب لطمه وارد کرد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان، انگیزه برخی از افراد برای نزدیک شدن به بزرگان را اقتصادی خواند و اظهار کرد: اکنون بسیاری از مدیران و مسؤولان افراد مختلفی را در کنار خود دارند و این افراد با چاپلوسی و زرنگی که دارند توانستند اعتماد مسؤولان را جلب کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه انگیزه برخی از افراد در کنار بزرگان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است، متذکر شد: پرونده مدیر سابق اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان در دستگاه قضایی به طور جدی در حال پیگیری است اما برخی از دوستان اظهار نگرانی می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد: وقتی پسر آیت‌الله هاشمی و معاون اول رئیس جمهور سابق روانه زندان می‌شوند، افراد دیگر جای خود دارند و قوه قضائیه به طور شایسته با آنها برخود می‌کند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با تأکید بر برخورد جدی دستگاه قضایی با افرادی که به شخصیت‌ها و انقلاب آسیب می‌زنند، بیان کرد: نیروهای انقلابی خواستار قرار نگرفتن فرد مذکور در جایگاه مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان بودند تا از این موقعیت سوء استفاده نشود.

علیزاده به سوء استفاده برخی از افراد از فضای ایجاد شده برای فشار آوردن به نماینده ولی فقیه در گیلان اشاره کرد و افزود: تمام افراد باید دقت داشته باشند جایگاه نمایندگی ولی فقیه شخصی نیست بلکه یک موقعیت و مقام است، همه باید به آن حرمت بگذاریم و این تکلیف و وظیفه به حکم ولایت است.

وی با بیان اینکه جریان‌های ارزشی باید دقت داشته باشند موارد مذکور نباید نیروها را در مقابل همدیگر قرار دهد، تصریح کرد: نباید از ادبیاتی استفاده کنیم که موجب سوء استفاده دیگران شود و اگر اشکالی در مورد مدیر سابقه اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه در استان وجود داشت با آن برخورد شده است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار