کد خبر : 5832
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395- 13: 14

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موضوع گزارش “از تالش تا داعش” را ریشه یابی و افراد متخلف را مجازات کنند

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موضوع گزارش “از تالش تا داعش” را ریشه یابی و افراد متخلف را مجازات کنند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضا دارم تا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و در رأس آن دادستانی در مورد انتشار این گزارش ورود کرده و موضوع را ریشه یابی و افراد متخلف را مجازات کنند.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه با دیدن گزارش “از تالش تا داعش” در یکی از هفته نامه‌های گیلان بسیار متاسف شدم، اظهار داشت: چگونه یک خبرنگار حرفه‌ای در عرصه رسانه و فرهنگ چنین الفاظی را به کار می‌برد؟

وی با بیان اینکه تاکنون اهل سنت و تشیع در تالش زندگی مسالمت آمیزی را سپری کرده‌اند و در تاریخ معاصر گیلان نیز بسیار انقلابی عمل کردند، گفت: تشبیه کردن یک منطقه با خصوصیات تالش با نام داعش بسیار اشتباه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقایسه اقوامی همانند تالش که در جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان شیعه و در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند با یک گروه خبیث و بی‌هویت کار اشتباهی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای گروه داعش از هیچ الفاظی نمی‌توان استفاده کرد و این گروه را با هیچ گروهی نمی‌توان مقایسه کرد و هیچ نامی برازنده داعش نیست.

وی با بیان اینکه اعمالی را که گروه داعش انجام می‌دهد در طول تاریخ بی‌سابقه است، بیان کرد: تشبیه کردن چنین افراد خبیثی با مردم تالش دور از انتظار است و مدیر مسئول هفته نامه مذکور باید راجع به این مسئله توضیح دهد.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید مجوز این رسانه را لغو می‌کرد، گفت: اگر تاکنون اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان جهت رسیدگی به این مهم ورود نکرده است دادستان می‌تواند به‌عنوان مدعی العموم به این امر ورود و رسیدگی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دادستان گزارش انتشار یافته هفته نامه مذکور را پیگیری و اشخاص خاطی را احضار و موارد آن را ریشه‌یابی کند، اظهار کرد: گاهی مواقع مسائل این‌چنینی سهواً اتفاق می‌افتد که قابل گذشت است.

وی با اشاره به اینکه گاهی مواقع فردی می‌خواهد تا به اشکال مختلف قبیله‌ها و اقوام را با یکدیگر درگیر کند، مطرح کرد: انتشار گزارش از “تالش تا داعش” باید ریشه یابی شود و نباید به‌راحتی از کنار این گزارش عبور کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضا دارم تا دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و در رأس آن دادستانی در مورد  انتشار این گزارش ورود کرده و موضوع را ریشه یابی و افراد متخلف را مجازات کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون هیچ گونه مشکلی بین مردم شهرستان تالش مشاهده نشده است و انتشار این موارد باعث می‌شود تا از نظر امنیتی و اجتماعی مشکلاتی برای مردم ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که به هر نحو ممکن کمک به نشریه مذکور کمک می‌کنند نیز باید پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: هر فردی که مجوز نشریه اخذ می‌کند بر تمامی مسائل نشریه اشراف کامل دارد و باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار