کد خبر : 57822
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399- 41: 17

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان:

دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در کانون های مساجد گیلان برگزار می شود

حجت‌الاسلام رضوانی نژاد از برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در سطح متوسط در کانون های فرهنگی و هنری منتخب مساجد گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به برگزاری دوره‌های تخصصی نهج البلاغه در کانون های منتخب مساجد گیلان اظهارداشت: در این راستا کتاب درسنامه نهج‌البلاغه ۱ و ۲ در اختیار کانون‌های دارای شرایط قرار داده می‌شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: کانون‌های دارای خانه نور، مجریان طرح تلاوت نور، کانون‌های ثبت شده در سامانه بچه‌های مسجد و همچنین کانون‌هایی که سال گذشته طرح درسنامه فهم زبان قرآن را برگزار کرده‌اند در اولویت دریافت این کتاب‌ها هستند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این کتب و سرفصل‌های آن در ۳۲ درس، کلاس‌های تخصصی نهج‌البلاغه در کانون‌های متقاضی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام رضوانی‌نژاد با بیان اینکه ۵۱ خانه نور در کانون‌های مساجد استان فعال است اعلام کرد: طرح تلاوت نور به‌صورت تلاوت یک صفحه از قرآن مجید بعد از اقامه نماز جماعت اکثریت کانون فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

 

وی  با بیان اینکه نهج‌البلاغه گفتار دلنشین مولای متقیان است اظهارداشت: نهج البلاغه میزانی است که حق و باطل را از هم جدا و وزنه سنگین فضیلت را جلوه گر می‌شود.

 

رضوانی نژاد با اشاره به درسنامه نهج‌البلاغه اعلام کرد: این درسنامه در دو جلد مجموعه آموزش ترجمه و مفاهیم نهج‌البلاغه در سطح متوسط است که منجر به آشنایی با اکثر موضوعات مطرح شده در نهج البلاغه به‌ویژه موضوعات به روز و مورد نیاز  و پیام های مختلف عبارات نهج البلاغه می‌شود.

 

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار