کد خبر : 15883
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1396- 25: 13

دو عضو شورای رشت به همراه سرپرست شهرداری عازم ترکیه خواهند شد

دو عضو شورای رشت به همراه سرپرست شهرداری عازم ترکیه خواهند شد

رسیدگی به وضعیت نامطلوب محیط‌زیستی املاک، سفر دو عضو شورای شهر رشت و شهردار به ترکیه و ضابطه‌مند نمودن تخفیفات هزینه‌های تدفین سازمان آرامستان ازمهمترین مصوبات امروز شورای اسلامی شهر رشت بوده است.

به گزارش گیلانستان، در ابتدای جلسه رئیس شورای اسلامی شهر رشت در یک‌صد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر با تبریک به مناسبت ولادت باسعادت کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که بنام روز دختر نام‌گذاری شده است اظهار کرد: این روز بزرگ را به‌تمامی دختران پاک‌دامن نجیب جامعه تبریک می‌گویم.

مسعود کاظمی با اشاره به سالروز عملیات مرصاد اظهار کرد: پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد است که نقش بزرگی در پیروزی نبرد حق علیه باطل داشتند.

وی افزود: سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد را به‌تمامی ملت سرافراز ایران اسلامی بالأخص خانواده‌های شاهد و ایثارگر تبریک می‌گویم.

در ادامه جلسه لایحه رسیدگی به وضعیت نامطلوب محیط‌زیستی در محل وقوع املاک مشمول قانون ۱۱۰ و تقاضای مکرر ساکنین و اخطاریه‌های واصله از اداره محیط‌زیست و مرکز بهداشت شهرستان رشت جهت پاک‌سازی موردبررسی قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خصوص این لایحه تصریح کرد: شهرداری رشت به علت جلوگیری از آزار مردم به علت انباشت زباله و تجمع حشرات موذی و…این لایحه را مطرح کرده است.

اسماعیل حاجی پور افزود: نکته مهم درباره این لایحه تعداد زمین‌های مطرح‌شده است و بنده برایم جای سؤال دارد که ۳۷ زمین پیشنهادی برچه اساسی مطرح‌شده است.

وی با اعلام اینکه در خصوص زمین‌های مطرح‌شده باید نظارت بیشتری صورت بگیرد گفت: این کار باید با دقت نظر بررسی و اجرایی شود. در ادامه جلسه لایحه یک‌فوریتی به‌کارگیری بخش خصوصی در راستای چارچوب برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی در جهت تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به شهروندان، شهرداری رشت در نظر دارد با تنظیم قراردادهایی با شرکت‌های بخش خصوصی مطالبات معوقه خود را واگذار نماید.

عضو شورای اسلامی شهر رشت در خصوص این لایحه اظهار کرد: اگر قرار است این کار انجام بشود باید از نیروهای فعلی شهرداری بهره ببریم و از آن‌ها در قالب همان بخش خصوصی استفاده کنیم و یا اینکه نیروهای مازاد را بازنشسته کنیم.

اسماعیل حاجی پور افزود: در حال حاضر تعدد پرسنل در شهرداری وجود دارد و در این شرایط کارها به‌صورت دوگانه انجام می‌شود.

محمود باقری خطیبانی عضو دیگر شورای رشت نیز با مخالفت با لایحه مطروحه اظهار کرد: پرسنل باید کارها را به‌درستی انجام دهد.

وی افزود: وقتی مدام موضوع واگذاری امور در شهرداری رشت مطرح می‌شود با چهار هزار نفر پرسنل شهرداری رشت می‌خواهیم چه‌کار کنیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت نیز در خصوص لایحه واگذاری وصول مطالبات شهرداری رشت به بخش خصوصی تصریح کرد: در شهرداری رشت کارمندی با عنوان وصول مطالبات نداریم.

عباس صابر افزود: با توجه به تورمی که در حال حاضر وجود دارد اگر هزینه‌ای به یک بخش خصوصی واگذار کنیم تا بتوانیم مطالباتمان را دریافت کند اقدامی مناسب است.

وی با اشاره به میزان بدهی شهرداری رشت تصریح کرد: با این کار می‌توانیم سریع‌تر مطالباتمان را دریافت و بدهی‌های شهرداری رشت را مدیریت کنیم.

به گزارش فارس اعضای شورای اسلامی شهر رشت با این لایحه به‌صورت یک‌فوریتی موافقت کردند.

در جلسه امروز شورا لایحه نشست گردشگری شهرداران آسیایی در شهر قونیه ترکیه مطرح شد و با رأی اعضای شورا قرار شد محمدحسین واثق کارگر نیا، مظفر نیکومنش نودهی به‌عنوان دو عضو شورای رشت به همراه سرپرست شهرداری رشت به این سفر اعزام شوند.

در ادامه این جلسه بررسی لایحه ضابطه‌مند نمودن تخفیفات هزینه‌های تدفین سازمان آرامستان شهرداری رشت مطرح شد که اعضای شورای اسلامی شهر رشت با این لایحه موافقت کردند.

 جلسه شورای اسلامی شهر رشت به علت خروج برخی از اعضای شورا از رسمیت خارج شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار