کد خبر : 62410
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 بهمن 1399- 28: 12

نماینده مردم رشت در مجلس:

رد کلیات بودجه/ مجلس از توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه قانع نشد

رد کلیات بودجه/ مجلس از توضیحات رییس سازمان برنامه و بودجه قانع نشد

آقازاده از رد کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ توسط مجلس خبر داد و گفت: توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه نمایندگان را قانع نکرد و منجر به رد کلیات این طرح شد.

به گزارش گیلانستان، «سید علی آقازاده» با اشاره به رد کلیات بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس اظهار داشت: در فرایند قانون بودجه هر سال در نیمه دوم سال، لایحه بودجه به مجلس ارائه شده و به شرط تایید کلیات لایحه توسط مجلس به کمیسیون تلفیق واگذار می شود اگر در وهله نخست توسط مجلس تایید نشد همانجا به دولت برای تغییرات و اصلاحات برگردانده می‌شود.
نماینده مردم رشت در مجلس فرآیند بررسی بودجه ۱۴۰۰ توسط مجلس یازدهم را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: این بودجه در وهله نخست با وجود تشخیص نیاز به اصلاح مورد تصویب قرار گرفت تا برای بررسی به کمیسیون تلفیق ارائه شود اما تغییرات انجام شده مورد قبول نمایندگان قرار نگرفت.
آقازاده با اشاره به اینکه برخی از مفاد لایحه بودجه سال ۱۴۰۰تغییر داده شده مانند تغییراتی که در ارز صورت گرفت، تصریح کرد: مجلس معتقد است که این ارز رانتی بوده و دردی از مردم دوا نمی‌کند چرا که صرفاً به جیب برخی‌ها خواهد رفت.
وی تغییر فروش نفت از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه را متذکر شد و در همین راستا اذعان کرد: بسیاری از اعضای کمیسیون تلفیق با کلیات لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت موافق نبودند اما به صورت مشروط کلیات رأی آورد و اصلاحاتی در آن صورت گرفت.
آقازاده فروش نفت، نرخ ارز، میزان درآمد و ارز ]چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را از موارد اختلافی بین مجلس و دولت در لایحه بودجه عنوان کرد و افزود: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اگر چه توضیحاتی در مجلس ارائه داد اما توضیحاتش نمایندگان را قانع نکرده و منجر به رد کلیات این طرح شد.
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به رای نمایندگان در رد کلیات یادآور شد: بودجه ۱۴۰۰ با ۹۹ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۶۱ نماینده حاضر در مجلس رد شد و برای اصلاح در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار