کد خبر : 21982
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 دی 1396- 22: 20

ریشه اکثر پرونده‌های قضایی مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است

ریشه اکثر پرونده‌های قضایی مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان به ضرورت تشکیل کمیته امنیتی حقوقی درراستای تدوین طرح توسعه راهبردی تاکید کرد و گفت: ریشه اکثر پرونده‌های قضایی مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش پور ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار کرد: وقایع هفته های اخیر خسارات و نگرانی هایی را برای نظام داشت اما نشان داد مدیران باید با توجه بیشتری به وضعیت مردم رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نقش منافقان، صهیونیست، استکبار و برخی کشورهای منطقه در اقدامات اخیر افزود: قسمت مهم از این تجمعات در راستای مطالبات به حق مردم بود و مدیران باید از آن پند گرفته و به‌راحتی عبور نکنند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اقدامات شورای تامین استان گیلان در راستای مدیریت تجمعات اخیر در گیلان گفت: تمام اعضای شورای تامین بر حفظ حرمت مردم بود و همین سبب شد تا در گیلان هیچ تلفاتی نداشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته امنیتی حقوقی در راستای تدوین طرح توسعه راهبردی گفت: هر سرمایه‌گذاری برای انجام فعالیت‌های خود نیاز به پشتوانه حقوقی و امنیتی دارد.

سیاوش پور شورای نظارت استان گیلان را ظرفیتی برای استان دانست و گفت: دستگاه قضایی در تلاش تا بدون سستی و با تمام توان در هرکجا که خیروبرکت مردم در آن است کار کند.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به افزایش ۱۱ درصد پرونده‌های ورودی این مجموعه در ۹ ماهه نخست امسال افزود: ریشه تمام اکثر این پرونده‌ها مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی است که برای رفع آن باید به دنبال توسعه اشتغال و زیرساخت‌های استان باشیم.

وی با اعلام اینکه دستگاه قضایی نمی‌تواند چشمش را بر روی تخلفات به وقوع پیوسته در مسیر ایجاد توسعه ببندد گفت: دستگاه قضایی به حقوق عامه مردم توجه می‌کند و به‌راحتی از تخلفات نمی‌گذرد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: ما به دنبال همکاری و هم‌افزایی با مدیران استان هستیم و راضی نیستیم آن‌ها را به دادسرا بیاوریم اما چاره‌ای جز رسیدگی به تخلفات نداریم.

سیاوش پور بابیان اینکه توقع می‌رود تا مدیران استان گیلان به قوانین پایبند باشند تصریح کرد: اگر پرونده‌ای از تخلفات اداری تشکیل شود تلاش می‌کنیم تا با حفظ کرامت مدیران به آن رسیدگی کنیم./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار