کد خبر : 6669
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آذر 1395- 16: 8

ساخت سردیس شهیدان انصاری و نورانی در گیلان

ساخت سردیس شهیدان انصاری و نورانی در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از ساخت سردیس شهید علی انصاری استاندار اسبق گیلان و علیرضا نورانی معاون عمرانی او در محل شهادت آنها در شهر رشت خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت شعبانپور امروز در گفت‌وگویی با اشاره به ساخت سردیس شهیدان علی انصاری استاندار سابق گیلان و علیرضا نورانی معاون او اظهار کرد: سردیس شهدای مذکور در محل شهادت آنها در شهر رشت نصب می‌شود.

وی به تامین هزینه ساخت سردیس شهیدان انصاری و نورانی توسط شهرداری رشت اشاره کرد و افزود: سردیس شهید نورانی آماده شده و سردیس شهید انصاری در حال آماده‌سازی است.

وجود ۳۹ مرکز فرهنگی یادمان شهدا در گیلان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه ۳۹ مرکز فرهنگی یادمان شهدا در استان داریم، تصریح کرد: ۱۶ مرکز فرهنگی یادمان شهدا به طور کامل تکمیل و تحویل شده است.

شعبانپور، ۱۳ مرکز فرهنگی یادمان شهدای گیلان را دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ تا ۹۰ درصدی خواند و بیان کرد: ساخت ۱۳ مرکز فرهنگی یادمان شهدای استان آغاز شده است.

وی به مکاتبه با فرمانداران به منظور پیگیری و تکمیل احداث مراکز فرهنگی یادمان شهدا در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: مکاتبه‌هایی با دانشگاه‌های آزاد انزلی و رشت به منظور تکمیل مراکز فرهنگی یادمان شهدا انجام دادیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان با تأکید بر بهره‌گیری از معماری بومی در ساخت مراکز فرهنگی یادمان شهدا در استان، خاطرنشان کرد: استفاده از مصالح سنتی در کاهش هزینه‌ها تأثیرگذار است.

شعبانپور، خواستار مشارکت مردم و خیران در ساخت مراکز فرهنگی یادمان شهدا در گیلان شد و اظهار کرد: مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای ساخت مراکز فرهنگی یادمان شهدا از طرف محمدعلی نجفی استاندار گیلان اختصاص داده شده است.

وی متذکر شد: مدیرکل دفتر عمرانی استانداری گیلان موظف به نظارت عالی در ساخت مراکز فرهنگی یادمان شهدا در استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان همچنین به احداث پارک موزه دفاع مقدس در مرکز استان اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰ هکتار زمین از طرف سپاه قدس گیلان برای احداث پارک موزه اختصاص داده شده است و ۱۰ هکتار دیگر از طریق راه و شهرسازی استان برای ساخت این پارک موزه واگذار می‌شود.

فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار