کد خبر : 57792
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399- 52: 10

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گیلان:

سه هزار تن انار در باغات استان گیلان برداشت می‌شود

سه هزار تن انار در باغات استان گیلان برداشت می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اشاره به آغاز برداشت انار در استان گیلان گفت: امسال سه هزار و‌۸۴۰ تن انار با ارزش ریالی ۲۶۸ میلیارد ریال در استان گیلان کشت و برداشت می‌شود.

به گزارش گیلانستان، منوچهر پارسافر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انار کشت‌شده در گیلان یکی از باکیفیت‌ترین انارهای کشور است، اظهار کرد: در ۴۸۰ هکتار از باغات گیلان انار کشت می‌شود که این‌ امر از طرفی نشان از اهمیت تولید انار در استان را داده و از طرف دیگر باعث ایجاد اشتغال برای بخشی از جامعه می‌شود.

وی با اشاره به آغاز برداشت انار در استان گیلان گفت: امسال سه هزار و‌۸۴۰ تن انار با ارزش ریالی ۲۶۸ میلیارد ریال در استان گیلان کشت و برداشت می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به تولید پراکنده انار در تمامی شهرستان‌های استان بیان کرد: در استان سه شهرستان ماسال، رودبار و‌ املش قطب تولید انار بوده و در کنار این سه شهرستان در دیگر نقاط استان هم انار توسط هزار و‌۷۴۰ بهره‌بردار کشت می‌شود.

پارسافر بیشترین سطح زیر کشت انار را در دو شهرستان ماسال و رودبار معرفی کرد و افزود: بیشترین سطح زیر کشت انار ترش در شهرستان ماسال با ۲۰۰ هکتار و انار شیرین در شهرستان رودبار با ۱۵۷ هکتار در روستای انبوه به‌صورت باغات متمرکز آبی وجود دارد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار