کد خبر : 6612
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1395- 10: 20

شهدای مدافع حرم مانع از حضور داعش به کشور شدند

شهدای مدافع حرم مانع از حضور داعش به کشور شدند

فرمانده سپاه قدس گیلان شهدای مدافع حرم را برگ افتخار کشور دانست و گفت: اگر مبارزات شهدای مدافع حرم نبود امروز باید در کرمانشاه و همدان با داعش می‌جنگیدیم.

به گزارش گیلانستان ، سردار محمد عبدالله‌پور پیش از ظهر امروز در مراسم پاسداشت خبرنگار شهید رسانه ملی محسن خزایی در مسجد قدس این شهر اظهار کرد: جمع زیبای شهدای مدافع حرم با حضور خبرنگار شهید زیباتر شده است.

وی با بیان اینکه امشب نخستین شب جمعه‌ای است که شهید خزائی در جمع خانواده خود نیست، افزود: شهید خزائی در جمع دیگر شهدا در کنار ضریح امام حسین(ع) است.

فرمانده سپاه قدس گیلان شهدای مدافع حرم را محور تمام جلسات دانست و افزود: شهید خزایی به عنوان یک خبرنگار ایثار و مظلومیت‌های مدافعان حرم را بازگو می‌کرد و به تصویر می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم از حریم اهل بیت در سوریه و عراق دفاع می‌کنند، گفت: داعش قسم خورده بود که کربلا را با خاک یکسان می‌کند و نجف را از بین می‌برد و اگر شهدای مدافع حرم نبودند ما امروز داغدار همان بی‌حرمتی‌ها به اهل بیت می‌شدیم اما شهدا اجازه ندادند تا بارگاه امام حسین(ع) آسیب ببیند.

عبدالله‌پور ادامه داد: اگر مبارزات این شهدا نبود ما امروز باید در کرمانشاه و همدان با داعش می‌جنگیدیم و روزی که داعش نزدیک ۳۰ کیلومتری مرزهای ایران رسید عنوان کردند ایرانی‌ها آماده باشند چون ما تا چند روز دیگر تهران را فتح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه داعش برای انقلاب و ایران نقشه کشیده بود، افزود: اما شهدا کاری کردند تا کشور در امنیت آرامش باشد و ما در آرامش عزاداری اباعبدالله(ع) را برپا کنیم و همه ما مدیون شهدای مدافع حرم هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان یکی دیگر از امتیازات شهدای مدافع حرم را شهادت آنها در غربت دانست و افزود: خدا برای کسانی که در غربت به شهادت رسیدند اجری بزرگ منظور کرده است.

وی گفت: روز گذشته آگاه شدیم که جمع کثیری از خبرنگاران برای حضور در حلب اعلام آمادگی کرده‌اند، رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدای مدافع حرم از اولیای‌الله هستند و شهدای مدافع حرم به این مقام رسیدند و موانع مادی را پشت سر گذاشتند و به بصیرت رسیدند.

عبدالله‌پور با بیان اینکه امام(ره) فرموده بودند خاکیان و افلاکیان نمی‌دانند شهدا چه جایگاهی دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده جایگاه رفیع شهداست و شهدا نیازی به برگزاری چنین مجالسی ندارند و از مطرح کردن نام و عنوان خود گذشته‌اند وبه دنبال گمنامی هستند.

وی با اشاره به اینکه شهدا انتظار دارند تا از ولی فقیه و امام زمان خود پیروی و اطاعت کنیم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب روز گذشته در جمع مردم اصفهان فرمودند امروز بر همه نخبگان و مسؤولان واجب است که بر اصول اساسی انقلاب تأکید و پایداری کنند و حاضران در مجلس پاسداشت مذکور این مهم را اثبات کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امام (ره) فرمودند ملت ما از عصر حجاز بالاتر است، اضافه کرد: مردم ما به بصیرت رسیده‌اند اما بسیاری از نخبگان ما نرسیدند.

وی به انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: در مناظره‌های انتخاباتی اخیر آمریکا اعلام شد که برای برپایی جنگ در خاورمیانه میلیاردها دلار هزینه شده و اگر این هزینه را برای آمریکا صرف می‌کردند می‌توانستند دوباره آمریکا را بسازند.

عبدالله‌پور با بیان اینکه بعضی‌ها می‌گویند چرا ما در سوریه و عراق حضور داریم، اظهار کرد: باید در پاسخ به آنها گفت اگر ما نجنگیم آنها به کشور ما نفوذ می‌کنند و انقلاب را از بین می‌برند و مقام معظم رهبری در سخنان روز گذشته خود در اصفهان به غفلت نکردن از دشمن سفارش داشتند.

وی آمریکا را گرگ پیمان‌شکن خواند و تصریح کرد: چگونه می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آنها با ما صادق باشند و بخواهیم با آنها صحبت کنیم، شهدا به این حقایق پی برده‌اند.

اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر انقلاب/حفظ روحیه انقلابی با شعار دادن نیست

این مسؤول با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: ایشان حفظ روحیه انقلابی از ضروریات کشور می‌دانند و اگر روحیه انقلابی حفظ شود به پیروزی‌های بزرگ‌تری دست می‌یابیم اما اگر از روحیه انقلابی دست بکشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه حفظ روحیه انقلابی با حرف زدن و شعار دادن نیست، خاطرنشان کرد: باید عاقلانه عمل کرد و برای دشمنی با آمریکا دلایل متعددی وجود دارد و نبرد ایران و آمریکا پایانی ندارد زیرا از روز نخست خلقت حق و باطل مقابل هم ایستادند.

عبدالله‌پور با اشاره به اینکه ما راهی به جز مبارزه با آمریکا نداریم، خاطرنشان کرد: تصور نمی‌رود با سازش و گفت‌وگو مشکلات با آنها قابل حل باشد و آمریکا زمانی راضی می‌شود که ایران اسلامی را نابود کند و یا مطمئن شود که ایران دیگر قدرت نیست.

وی گفت: اگر ما در موضوع امنیت نگاه انقلابی داشته باشیم امنیت ما حفظ می‌شود در غیر این صورت امنیت نخواهیم داشت، ایران اسلامی از احدی نمی‌ترسد و این موضوع در زمان دستگیری ملوانان نیروی دریایی آمریکا مشخص  شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آمریکا بیش از ۸۰ فروند ناو در خلیج فارس دارد، یادآور شد: آنها می‌گویند اگر کوچک‌ترین اشتباهی کنیم نیروی دریایی ایران همه ما را به زیر آب می‌فرستد.

 قدرت ایران متکی به نیرو و توان داخلی است

وی قدرت ایران را به خاطر اتکا به توان و بازو و نیروهای داخلی دانست و یادآور شد: با این دستاوردهای بزرگی که داریم کسی توان مقابله با ما را ندارد.

عبدالله‌پور افزود: اخیراً ترامپ حرف‌هایی زده که باید بگویم اگر بخشی از فیلم‌های مربوط به دستگیری ملوان‌های آمریکایی توسط نیروی دریایی ایران را مطرح کنیم دیگر ترامپ جرأت مطرح کردن مقابله با ما را پیدا نمی‌کند.

وی پیشتازی ایران در حوزه‌های مختلف سلول‌های بنیادی، فرهنگ و… اشاره کرد و گفت: نیروهای مسلح ما قدرت بالایی دارند و دفاع از کشور تنها خواسته نیروهای مسلح نیست و مردم نقش موثری در این زمینه دارند.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه نیروهای مردمی مظهر دفاع از کشور هستند، خاطرنشان کرد: کشور ما استکبار در سوریه و عراق را تحت فشار قرار داده و استکبار با این همه هزینه در سوریه و عراق هنوز نتوانسته به اهداف خود برسد و باید دشمن را از مرزها دور نگه داریم.

کاهش بودجه نظامی کشور نگاه غیرانقلابی است

وی ادامه داد: نگاه غیر انقلابی می‌گوید که با آمریکا کنار بیاییم و بودجه نظامی کشور را کاهش دهیم و اگر بودجه نظامی کشور را کاهش دهیم تا اقتصاد درست شود بعد دشمن بخواهد با یک بمباران نظام اقتصادی را نابود کند و ما نتوانیم دفاع کنیم چه فایده‌ای خواهد داشت.

عبدالله‌پور با بیان اینکه نگاه غیر انقلابی می‌گوید فلسطین و سوریه ربطی به ما ندارد، اظهار کرد: اکنون همه اینها از جمله فلسطین، حزب‌الله لبنان و … دارند کمک می‌کنند و اگر نگاه انقلابی به تمام حوزه‌ها داشته باشیم و در اقتصاد به مردم تکیه کنیم مشکلات برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر شهدای مدافع حرم برای دفاع به سوریه نمی‌رفتند امروزه دیگر چیزی از بارگاه امام حسین(ع) باقی نمانده بود، متذکر شد: هر کس در هر جایی که مشغول به خدمت است از جمله در مجلس شورای اسلامی باید برای رشد و توسعه انقلاب کار کند.

فرمانده سپاه قدس گیلان شهدای انقلاب را جزو کسانی دانست که فردای قیامت از ما بابت عملکردمان پرسش می‌کنند و یادآور شد: در مجلس بزرگداشت شهید خزایی با شهدا عهد می‌بندیم تا از صمیم قلب پیرو منویات نایب امام زمان (عج) باشیم.فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار