کد خبر : 30968
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آبان 1397- 07: 16

طرح خدمت ۱۰۰۰ پزشک در ۱۰۰۰ مسجد اجرا می شود/ حضور ۲۱ هزار بسیجی در طرح تأمین امنیت شهرهای گیلان

طرح خدمت ۱۰۰۰ پزشک در ۱۰۰۰ مسجد اجرا می شود/ حضور ۲۱ هزار بسیجی در طرح تأمین امنیت شهرهای گیلان

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اجرای ۱۰۰۰ برنامه هفته بسیج در این استان، گفت: اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی مهم ترین اولویت بسیج و سپاه است.

به گزارش گیلانستان، سردار محمد عبدالله پور پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد با اشاره به تقارن هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج مظهر یکپارچگی،  ایستادگی و وحدت ملت است.

وی با بیان اینکه صحبت بزرگان درباره بسیج نشان دهنده نگاه الهی به بسیج است، افزود: در فضای عمومی از بسیج به عنوان یک سازمان دولتی نام برده می شود در حالی که بسیج برگرفته از اقشار مختلف مردم بوده که بدون چشمداشت برای دفاع از کشور حضور دارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امروز بسیج از حالت کشوری و ملی خارج شده و به یک نماد بین المللی تبدیل شده است، گفت: امروز کشورها برای پیروزی بر مشکلات به دنبال تشکیل بسیج هستند.

وی به اتفاقات روزهای گذشته در سرزمین های اشغالی اشاره و بیان کرد: رزمندگان فلسطینی با الهام گرفتن از انقلاب و روحیه بسیجی در برابر اشتغالگران ایستادگی کرده اند. با روحیه بسیجی می توانیم در برابر بسیاری از مشکلات ایستادگی کنیم.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه بسیج سیاسی است ولی سیاست زده نیست، تصریح کرد: تمام تلاش بسیج محرومیت زدایی و حضور در صحنه های حساس است به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج کلید طلایی حل مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه امروز بهترین مستشاران، رزمندگان و مدافعان از میان همین بسیجیان هستند، ادامه داد: زمانی که بسیج می تواند در حوزه دفاعی حضور داشته باشد توانایی انجام اقدامات تاثیرگذار در سایر را حوزه ها نیز دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در مجموعه سپاه استان گیلان هزار برنامه فرهنگی برای این هفته تدارک دیده شده است، افزود: این برنامه از فردا با اجرای طرح خدمت ۱۰۰۰ پزشک در ۱۰۰۰ مسجد آغاز می شود.

حضور ۲۱ هزار بسیجی در طرح تأمین امنیت شهرهای گیلان

وی برگزاری اردوی یک روز اقتصاد مقاومتی برای اصحاب رسانه استان گیلان را یکی دیگر از برنامه‌های این هفته عنوان کرد و افزود: به رغم کاهش در مجموع تولید برنج استان به دلیل بارش‌ها و خسارات ناشی از آن در اراضی شالیزاری کشاورزانی که در طرح همگام با کشاورز با سپاه همکاری کرده بودند شاهد افزایش تولید محصول هستیم. امسال نیز در هفته بسیج نمونه برداری از خاک کشاورزی برای اجرای این طرح انجام می شود.

سردار عبدالله‌پور با اشاره به برگزاری یادواره‌ها شهدای روحانی و طلبه غرب گیلان در شهرستان فومن، گفت: این یادواره ۳۰ آبان ماه با سخنرانی حجت الاسلام مصلحی وزیر اسبق اطلاعات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی مددجویی با همکاری کمیته امداد یکی دیگر از برنامه سپاه درطول سال جاری است، ادامه داد: هشت واحد از این تعداد در هفته بسیج به بهره برداری می رسد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به تأمین امنیت استان گیلان، تصریح کرد: ۲۱ هزار بسیجی هرشب در قالب گشت شبانه در شهرهای مختلف استان گیلان با ناجا و دادگستری همکاری می کنند.

عبدالله پور برگزاری نشست مجمع عالی بسیج استان، تجلیل از ۳۰ حافظ کل قران در همایش سفیران قرآنی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان را بخش دیگری از برنامه‌های هفته بسیج برشمرد./مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار