کد خبر : 23973
تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1396- 08: 17

مدیران استان گیلان برای رفع مشکلات اصحاب رسانه همکاری کنند

مدیران استان گیلان برای رفع مشکلات اصحاب رسانه همکاری کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مشکل مالیاتی خانه مطبوعات گیلان گفت:‌ مدیران ذیربط جهت رفع این‌گونه مشکلات همکاری بیشتری با اصحاب رسانه داشته باشند.

به گزارش گیلانستان، فیروز فاضلی ظهر امروز در همایش رسانه و مالیات در رشت اظهار داشت:‌ رسانه‌های گیلان از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردارند و همه باید برای کمک به آن‌ها موانع موجود را برطرف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد:‌ استان گیلان از دیرباز تاکنون همواره در عرصه فرهنگ و هنر مطرح بوده و با جایگاه ویژه و ظرفیت‌های عظیم خود، نقش و اثرگذاری بسیار بالایی در عرصه رسانه کشور در اختیار دارد.

‌فاضلی خاطرنشان کرد:‌ اگر استان گیلان به هوش سرشار مردمان خود در کشور معروف شده بدون شک یکی از بخش‌ها و حوز‌ه‌هایی که در این مورد تاثیر به‌سزایی داشته اهالی فرهیخته قلم،‌ فرهنگ و رسانه استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ابراز داشت:‌ جایگاه و نقش رسانه‌های گیلان اعم از خبرگزاری‌ها، مطبوعات،‌ جراید و پایگاه‌های تحلیلی خبری در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم حتی از بسیاری استان‌های دیگر نیز رفیع‌تر است.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این نشست بیان داشت:‌ ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی از سال ۹۰ اجباری شد و به دلیل عدم ارائه اظهارنامه ‌مالیاتی در سال‌های ۹۰ تا ۹۳ این کار منجر به جریمه مالیاتی خانه مطبوعات ‌استان گیلان شد.

کریم خورسندی با برشمردن میزان جرایم مالیاتی خانه مطبوعات افزود:‌ به دلیل عدم ارسال اظهارنامه مالیاتی، خانه مطبوعات گیلان محکوم به پرداخت رقم بسیار بالای جریمه شده که پرداخت آن با بضاعت‌ فعلی اهالی رسانه مطابقتی ندارد.

وی با درخواست کمک از همه مسئولان و نمایندگان استان برای حل این مشکل ابراز داشت:‌ در زمان سعادتی استاندار وقت گیلان مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان بودجه فرهنگی استان به اهالی رسانه تعلق و به حساب خانه مطبوعات واریز شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ زمانی که این مبلغ به حساب خانه مطبوعات گیلان واریز شد بلافاصله نسبت به تخصیص آن به اهالی رسانه استان اقدام کردیم بنابراین وضع مالیات و جرایم دیرکرد ظلم بزرگی به جامعه رسانه استان است.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان توانایی پرداخت حتی ریالی از این مبلغ را ندارد گفت:‌ در مؤسسه خانه مطبوعات گیلان که به عنوان یک مجموعه فرهنگی تلقی می‌شود هیچ وقت کسی به‌دنبال منافع شخصی خود و درآمدزایی نبوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار