کد خبر : 33340
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 بهمن 1397- 53: 16

مشکل عمده پروژه‌های مسکن مهر گیلان کمبود اعتبارات مالی است

مشکل عمده پروژه‌های مسکن مهر گیلان کمبود اعتبارات مالی است

استاندار گیلان گفت:‌‌ مشکل عمده پروژه‌های مسکن مهر گیلان کمبود اعتبارات مالی است که امیدواریم با مساعدت مسئولان برطرف شوند.

به گزارش گیلانستان مصطفی سالاری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای مسکن استان گیلان اظهار داشت: پروژه‌های مسکن مهر استان گیلان مشکلاتی در حوزه‌های مختلف دارند که البته زیاد جدی نیست و عمده مانع این طرح‌ها تنها کمبود منابع و اعتبارات مالی است.

استاندار گیلان با قدردانی از قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه‌های مسکن مهر تصریح کرد:‌ یکسری از مشکلات پروژه‌های مسکن مهر گیلان مربوط به مشکلات قضایی و برخی دیگر نیز به حوزه دستگاه‌های اجرایی خلاصه می‌شود که با هماهنگی و تعامل لازم قابل حل و فصل هستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به لایحه بودجه سال ۹۸ و اعتباراتی که در آن برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده اشاره کرد و ابراز داشت: امیدواریم با مساعدت نمایندگان مجلس طرح‌های مسکن مهر در لایحه ۹۸ در بخش تخصیص اعتبارات به جای تضعیف تقویت شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این جلسه کل پروژه‌های مسکن مهر این استان را ۷۴ هزار و ۶۲۸ واحد اعلام کرد و ابراز داشت: از این تعداد پروژه در حال حاضر ۶۲ هزار و ۹۳۸ واحد در شهرهای مختلف گیلان به بهره‌برداری رسیده است و حدود ۱۱ هزار و ۶۹۰ واحد نیز هم‌اکنون در حال ساخت است.

ماکان پدرام واحدهای مسکن مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر گیلان را در بخش طرح‌های سه‌جانبه ۲ هزار و ۱۹۸ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مجموعاً بالغ بر ۱۰ هزار و ۳۲ پروژه مسکن مهر استان گیلان در این بخش تاکنون به پایان رسیده و تکمیل شده است.

وی تعداد پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر رشت در بخش انبوه‌ساز را حدود ۲ هزار و ۸۴۰ واحد دانست و عنوان کرد: این تعداد از پروژه‌ها هم‌اکنون با ۷۰ درصد و در برخی موارد با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل ساخت هستند که برای اتمام آن‌ها به مقدار زیادی اعتبار نیازمند هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تعداد پروژه‌های مسکن مهر استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را نیز هزار و ۶۵۸ طرح اعلام کرد و افزود: علاوه بر این‌ها تعداد هزار و ۲۴۷ واحد نیز از پروژه‌های مسکن مهر رشت که به شکل تعاونی در حال احداث هستند باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه از بخش منابع استانی ۷ درصد به این دستگاه برای تکمیل زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن مهر استان تخصیص پیدا کرده است گفت:‌ از محل منابع ملی نیز ۴ درصد و از منابع وزارت نیرو نیز تاکنون ۸۴ درصد به این شرکت تخصیص پیدا کرده است.

عظیم بلبل‌آبادی از بدهکاری چند میلیارد تومانی شرکت برق منطقه‌ای گیلان به پیمانکاران خبر داد و در تشریح این موضوع عنوان کرد:‌ برای اجرا و تکمیل طرح‌های زیرساختی در حوزه توزیع برق مربوط به چهار پروژه‌ مسکن مهر گیلان این شرکت حدود ۳ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار