کد خبر : 23372
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1396- 28: 18

وجود بیش از ۱۶۰۰ موسسه مالی و اعتباری در کشور/ چرا چند موسسه را درگیر مشکلات موسسه ورشکسته فرشتگان کردند؟

وجود بیش از ۱۶۰۰ موسسه مالی و اعتباری در کشور/ چرا چند موسسه را درگیر مشکلات موسسه ورشکسته فرشتگان کردند؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که سپرده گذاران تعیین تکلیف می شوند، گفت: تا به امروز این موسسات تعیین تکلیف نشده اند.

به گزارش گیلانستان، نشست کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با دستورکار بررسی طرح سوال نمایندگان از رئیس جمهور با حضور نمایندگان سوال کننده و نمایندگان ویژه رئیس جمهور نهاوندیان، سیف و کرباسیان برگزار شد.

در بین نمایندگان گیلانی هم جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و محمود شکری نماینده تالش به ایراد سخنرانی و انتقاد پرداختند.

 

جبار کوچکی نژاد در این نشست با بیان اینکه از هیات رئیسه به دلیل اینکه چرا این سوال یک مسیر طولانی را طی کرد، گله مند هستیم، گفت: جامعه خسارت زیادی از این رفتار متحمل شد که ضروری است در حال حاضر هر چه سریع تر این سوال روند قانونی خود را طی کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس جمهور در بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که سپرده گذاران تعیین تکلیف می شوند، افزود: تا به امروز این موسسات تعیین تکلیف نشده اند و کشور از این موضوع ضرر و زیان زیادی کرده است و اقتصاد متحمل فشارهای زیادی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۶۰۰ موسسه مالی و اعتباری در کشور شکل گرفته است، ادامه داد: این ۱۶۰۰ موسسه قرار بود در سال ۹۰ توسط ۱۴ موسسه جمع شود، اما رفتار نادرست بانک مرکزی سبب شد این اتفاق رخ ندهد.

 

محمود شکری در ادامه با بیان اینکه علت سوال از رئیس جمهور این نبود که مقصر اصلی رئیس جمهور است، گفت: به دلیل اینکه نمی توان از معاونان رئیس جمهور سوال کرد براساس قانون باید از رئیس جمهور سوال پرسیده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کمیسیون متبوعش جلسات متعددی برای بررسی علل مشکلات موسسات مالی و اعتباری برگزار شده، افزود: در یکی از جلسات آقای حیدری معاون رئیس بانک مرکزی گفت که موسسه فرشتگان که بیشترین سپرده را داشته پیش تر ورشکست شده بود لذا باید پرسید چرا علیرغم اینکه مسئولان نظارتی بانک مرکزی می دانستند موسسه فرشتگان ورشکست شده پیگیری لازم را انجام نداده اند و چند موسسه دیگر را درگیر مشکلات این موسسه کردند.

نماینده مردم تالش در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید بررسی شود پس از تشکیل کاسپین چه میزان سپرده گذاری جدید در این موسسه انجام شده است، اظهار داشت: مردم پس از تشکیل کاسپین در این موسسه سرمایه گذاری کلان کردند لذا چرا به مردم گفته نشد که این موسسه غیرمجاز است تا مردم در این موسسه سپرده گذاری نکنند.

وی با بیان اینکه مقصود ما از سوال از رئیس جمهور تضعیف رئیس جمهور نیست، تصریح کرد: باید مشخص شود که این سپرده ها چگونه و توسط چه کسانی از موسسات مالی و اعتباری خارج شده اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار