کد خبر : 55503
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399- 26: 18

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان مطرح کرد:

وجود تبعیض در صدور مجوزها دلیل دلسردی فعالان حوزه مد و لباس

وجود تبعیض در صدور مجوزها دلیل دلسردی فعالان حوزه مد و لباس

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان وجود تبعیض در صدور مجوزها دلیل دلسردی فعالان حوزه مد و لباس در سطح استان ها دانست و گفت: نیازمند نگاه ویژه در حوزه اعتبارات هستیم.

به گزارش گیلانستان، سید امیر مصباح امروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در نشست بررسی معضلات و مشکلات فعالان مد و لباس گیلان در سالن اداره کل ارشاد، اظهار کرد: گیلان دارای بهترین طراحان در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باعث دلسردی بسیاری از طراحان گیلانی شده وجود تفاوت‌ها و تبعیض در صدور مجوزها است، گفت: با توجه به فعالیت کارگروه مد و لباس در گیلان ارزیابی شده اما برای دریافت مجوز در تهران با مشکل و برخی تبعیض‌ها و تفاوت‌ها مواجه می‌شوند که این موجب دلسردی از ادامه فعالیت در حوزه می‌شود.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با تأکید بر اینکه صدور مجوز برای هر گونه فعالیتی در حوزه مد و لباس در استان از سوی یک فعال غیر بومی باید با کارگروه استانی هماهنگ شود، گفت: عدم هماهنگی در این بخش در گذشته سبب بروز مشکلاتی برای متولیان استانی و زیر سوال رفت مدیریت و خود کارگروه شده است.

وی در ادامهطولانی شدن صدور مجوزها نیز یکی دیگر از دلایل تفاوت در سطح عملکرد طراحان استانی با مرکز طولانی شدن صدور مجوزها را نیز یکی دیگر از دلایل تفاوت در سطح عملکرد طراحان استانی با مرکز عنوان و تصریح کرد: با توجه به اینکه برای ایونت و نمایشگاه‌های فصلی باید برنامه ریزی شود طولانی شدن صدور مجوز سبب بهم خوردن تمام برنامه ریزی ها در این زمینه شده البته در این بخش نیز گاهاً شاهد تبعیض هستیم.

مصباح ادامه داد: این سبب ایجاد نگاه منفی در میان طراحان و دلسردی فعالان در این حوزه شده است.

وی با اشاره به هزینه بر بودن فعالیت‌های حوزه مد و لباس کمبود اعتبارات و بودجه را یکی دیگر از مشکلات فعالان این حوزه عنوان و خواستار نگاه ویژه به استان گیلان با توجه به ظرفیت‌های آن شد.

مصباح با بیان اینکه فعالیت طراحان عموماً ابتر باقی می‌ماند، اظهار کرد: با وجود برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف متأسفانه هنوز طراحان موفق نشده‌اند برای طرح‌های خود تولید کننده و بازار جذب کنند.

ضرورت ساماندهی قانونی حوزه مدلینگ

عبدالرضا اصغر تاش یکی از فعالان حوزه مد و لباس در گیلان در ادامه این نشست با گلایه از انحصار صدور مجوز در تهران، اظهار کرد: صدور مجوز در بسیاری از بخش‌های هنری و فرهنگی به استان تفویض شده اما اصرار تکرار بر صدور مجوز در حوزه مد و لباس قابل درک نیست.

وی با بیان اینکه نیازمند بازنگری در سیاست‌ها در حوزه مد و لباس، افزود: باید در اعطای مجوزها به ویژه به فعالان استانی تسریع و تسهیل شود.

اصغر تاش با اشاره به عدم وجود برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کارگروه مد و لباسعدم وجود برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کارگروه مد و لباس، گفت: کارگروه مد لباس باید دارای برنامه برای سال‌های پیش رو باشد.

وی با اشاره به اینکه کارگروه مد و لباس از طراحان آسیب دیده از کرونا نیز حمایتی انجام نداده است، ادامه داد: اعتبارات این بخش اندک بوده و نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان است.

فعال حوزه مد و لباس گیلان با تأکید بر ضرورت ساماندهی حوزه مدلینگ، گفت: باید پدیده‌های نوظهور در این بخش را با توجه به فعالیت‌های زیرزمینی و غیر قانونی عده‌ای قبول کرده و در راستای ساماندهی قانونی آن گام برداریم.

حوزه مد و لباس در صدا و سیما تعیین تکلیف شود

وی همچنین بر تعیین تکلیف حوزه مدل و لباس در صدا و سیما نیز تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه رسانه ملی هنوز از استفاده این از عنوان واهمه دارد که این موضوع باید از سوی کارگروه مد و لباس پیگیری و برای همه حل شود.

اصغر تاش با اشاره به مشکلات طراحان و فعالان حوزه مد و لباس با اداره مالیات، اظهار کرد: متأسفانه در حوزه لباس اداری نیز شاهد تفاوت‌های درون و برون سازمانی هستیممتأسفانه در حوزه لباس اداری نیز شاهد تفاوت‌های درون و برون سازمانی هستیم که قطعاً با امضای یک تفاهم نامه و بهره گیری از طراحان در طراحی لباس ارگان‌ها و نهادها این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمان دبیر سابق منطقه آزاد انزلی به عنوان پایلوت در حوزه مد و لباس کشور انتخاب شد و سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش نیز صورت گرفت، ادامه داد: با وجود همه ظرفیت‌ها هیچ اقدامی اساسی از سوی این کارگروه در این بخش نیز مشاهده نشده است.

فعال حوزه مد و لباس گیلان با اشاره به اینکه پروانه فعالیت طراحان از سوی اتحادیه پذیرفته نمی‌شود، گفت: برنامه‌ها از سوی کارگروه مدل و لباس باید به صورت کشوری باشد و از نگاه جزیره‌ای پرهیز شود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار