کد خبر : 12164
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396- 28: 18

چطور دو نفر از یک دولت در انتخابات شرکت می کنند!/ آمارهای اشتغال و بیکاری دولت شفاف شود

چطور دو نفر از یک دولت در انتخابات شرکت می کنند!/ آمارهای اشتغال و بیکاری دولت شفاف شود

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: نحوه مناظره و وقت آن خوب بود اما توازنی در آرایش سیاسی کاندیدا وجود نداشته است.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی در گفتگویی، در واکنش به نخستین برنامه مناظره زنده کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور نامزدهای ریاست جمهوری در نخستین مناظره زنده در آرایش و شأن ریاست جمهوری از لحاظ برنامه و ارائه راهکارهای حاضر نشدند.
وی با بیان اینکه افرادی از داوطلبان ریاست جمهوری بودند که می توانستند سطح بالاتر از کاندیداهای حاضر بروز و ظهور کنند، افزود: من نمی دانم این کاندیدای موجود بر اساس چه معیارهایی و برنامه هایی بعنوان رجل سیاسی معرفی شدند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به هشدار به اینکه چطور ممکن است دو نفر از یک دولت در انتخابات شرکت می کنند، گفت: اینکه از یک دولت دو نفر انتخاب می شوند و در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کنند هنوز هدفش روشن نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عدم موازنه مناظره اظهار کرد: از کاندیداها یکی بعنوان رئیس جمهور و دیگری بعنوان معاون ظاهر شده اند و موازنه مناظره را به صورت عادلانه نمی بینم.
عباسی با تاکید بر این مهم که اینکه دو نفر از یک جناح بیایند و در یک شرایط قرار بگیرند خیلی خوب نیست، خاطرنشان کرد: از بین کاندیداها سه نفر کاملا بیخیال از عملکرد دولت قرار دارند و تنها یک منتقد است که در حال رویارویی با دو نامزد از یک طیف است.
این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: در این چهار سال گذشته دولت باید از عملکرد خودش دفاع کند و برنامه های خود را بر اساس عملکرد به مردم اعلام کند.
وی با بیان این نکته که بخشی از عملکردهای دولت مسکوت مانده است، اعلام کرد: در بخش اشتغال آمار و ارقام دقیقی به مردم گفته نمی شود و منابع و آخذی که در راستای شفاف سازی و آمار بیکاری و اشتغال بیان می شود، دقیق نیست.
عضو کمیسیون تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه آمار های اشتغال دولت شفاف نیست، متذکر شد: معلوم نیست که ما ۳ میلیون ۲۰۰ هزار بیکار داریم یا ۵ میلیون بیکار داریم.
وزیر اسبق کار و رفاه و اجتماعی اذعان داشت: معلوم نیست که در طی این سه سال و نیم عمر دولت چقدر کار انجام شده است.
عباسی با اشاره به اینکه دولت عملکرد مطلوبی نداشته، بیان کرد: مگر دولت هیچ عملکردی در حوزه اشتغال نداشته که فقط اعلام می شود در سال ۹۵، ۷۰۰ هزار شغل ایجاد شده است.
نماینده مردم رودسر و املش خاطرنشان کرد: در ماه های اخیر شاهد هستیم که وزیر کار و ارتباطات قول اشتغال چند صد هزار نفری را می دهند، آیا این امکان برای سه چهار سال قبل وجود نداشته است؟
عباسی با تاکید بر اینکه نحوه مناظره و وقت آن خوب بود اما توازنی در آرایش سیاسی کاندیدا وجود نداشته است، یادآور شد: باید برخی از عملکرد ها و نقدها در این راستا را به صورت شفاف به مردم گفته بشود تا مردم بتوانند افراد را بهتر بشناسند و شرایط مطلوب برای انتخاب اصلح رقم بخورد./ ۸ دی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار