کد خبر : 9787
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1395- 42: 17

کرامات شهدا/ زیارگاه شهید سید جواد موسوی مأمن نیازمندان

کرامات شهدا/ زیارگاه شهید سید جواد موسوی مأمن نیازمندان

بارگاه شهید سید جواد موسوی در شنبه بازار فومن سالانه شاهد زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور است.

به گزارش گیلانستان ، شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس با اهداء جان خود آرامش، آسایش و سر بلندی  را برای ایران اسلامی در منطقه و جهان به ارمغان آورده اند و بعد از اتمام جنگ، اخلاص این شهدا باعث شده تا طی این سالها شاهد کرامات این شهدا باشیم.

استان گیلان ۸ هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است، شهید سید جواد موسوی یکی از شهدای شهرستان فومن در روستای شنبه بازار است با توجه به کرامت بسیار این شهید بزرگوار، سالانه پذیرای زائران بسیاری از اقصی نقاط کشور به این مکان مقدس است و بارگاه این شهید عزیز به نماد زیارتی شهرستان فومن تبدیل شده است.

بدین سبب بر مزار این شهید بزرگوار رفتیم و هم صحبت شدیم با برخی از زائران این بارگاه در شنبه بازار فومن.

اهداف شهدا به نسل جدید انتقال یابد

سکینه نوروزی یکی از زائرین در گفتگو با خبرنگار شبستان به عنایت های این شهید بزرگوار اشاره و اظهار کرد: شهدا برای دفاع از این مرز و بوم تلاش های بسیاری کرده اند.

وی با بیان اینکه وظفیه همگان است که از خون شهدا حراست کنند گفت: شهید سید جواد موسوی یکی از شهدایی است که شاهد کرامات بسیار از این شهید بودیم و توسل به آن موجب برآورده شدن بسیاری از حاجات شده و همین امر زائران بسیاری را به این مکان کشانده است.

نوروزی حفاظت از اهداف و آرمان های شهدا را وظیفه ایی همگانی دانست و اذعان کرد: متاسفانه بیشتر جوانان ما به دلیل گستردگی فضای مجازی به جای الگو قرار دادن شهدا از هنرمندان غربی الگوپذیری می کنند.

وی با تاکید بر اینکه شجره نامه شهدا باید به نسل جدید انتقال یابد تصریح کرد: با کم کاری و بی توجهی به نسل جدید، متاسفانه شاهد ناهنجاریهای هستیم.

نوروزی خاطر نشان کرد: شهدا و جانبازان این دیار با چشم پوشی از علایق دنیوی رفتند تا امروز اینگونه کشور در منطقه سربلند و ما در آرامش باشیم.

ناصر عبدالهی یکی دیگر از زائرین اظهار کرد: هر ماه سعی می کنم به این مکان مقدس برای ادای احترام بیایم.

وی با بیان اینکه عنایت های ویژه ای از سید جواد موسوی در طول زندگی شامل حالم شده است گفت: با توسل به شهدا بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.

عبدالهی تصریح کرد: سید جواد موسوی با عنایت های ویژه ای که به زائرین داشته در گیلان و در کشور معروف شده و بسیاری از مردم  جهت برآورده شدن حاجات به این مکان می آیند.

وی با تاکید بر اینکه ارادت خاصی به این مکان مقدس دارد گفت: هیچگاه نشد که توسل به این مکان داشته و دست خالی برگردم.

شهدا از افتخارات کشور ماهستند

زینب بصارتی از دیگر زائران بارگاه سید جواد موسوی در حالی که چشمانش پر از اشک و مشغول پخش نذری در حیات مسجد بود اظهار کرد: هیچ گاه نشد که توسل به سید جواد موسوی داشته باشم و جواب رد ببینم.

وی با بیان اینکه در زندگی روزمره هر انسانی با مشکلاتی روبه رو می شود گفت: با صبر و حوصله و توسل به ائمه اطهار و شهدا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

بصارتی اذعان کرد: هر گاه که دل تنگ شدم و یا مشکلی داشتم با توسل به این مکان مقدس آرامش یافته و بسیاری از موانع زندگی ام سبک شده است.

این زائر ادامه داد: شهدا از افتخارات کشور ما هستند و شهید سید جواد موسوی نگین شهر فومن است.

وی  با تاکید بر اینکه شهدا بعد از شهادتشان دست نیازمندان را خواهند گرفت اظهار کرد: شهدا الگوی مناسب برای نسل جدید و آیندگان هستند.

بصارتی اذعان کرد: هیچ گاه نباید زحمات و خون شهدا از اذهان جامعه فراموش شود.

این زائر اضافه کرد: ۹ سال پیاپی به این مکان مقدس برای زیارت می آییم و در این مدت این منطقه با لطف و عنایت این شهید بزرگوار دچار تحولات چشمگیری شده و زندگی اهالی محل به واسطه این شهید بزرگوار رونق یافته است، اوایل ۲ مغازه جهت امرار و معاش در این مکان مقدس بود اما اکنون به بیش از ۳۰ مغازه رسیده است.

شهید سید جواد موسوی در سال ۱۳۴۵ در روستای شنبه بازار شهرستان فومن دیده به جهان گشود.

بنا برگزارش های محلی، سید جواد موسوی کودکی بازیگوش بوده و به دلیل چابکی و شیرین زبانیش و همچنین مهر و محبتش در قلب همه جای داشت. وی در سال ۱۳۶۰ عضو پایگاه بسیج مقاومت اباذر شنبه بازار شد و در سال ۱۳۶۲ راهی جبهه نبرد شد.

وی در طول جنگ دو بار مجروح شد و آخرین باری که راهی جبهه می شد به بردار بزرگش اینگونه گفت: که عید امسال منتظرم نباشید من دیگر در منزل و در جمع شما نخواهم بود، حلالم کنید و از همگان برایم طلب حلالیت کنید.

این شهید بزرگوار ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۲ در سن ۱۹ سالگی در عملیات والفجر ۸ گردان امام حسین (علیه السلام )در لشکر ۲۵ کربلا به عنوان خط شکن حضور یافته و در منطقه عملیاتی اروند کنار به دلیل اصابت گلوله و جراحات شدید از پهلو، صورت و دست به جمع یاران کربلایش پیوست.

وصیت‌نامه شهید سید جواد موسوی

با سلام به پیشگاه  آقا امام زمان حضرت مهدی(عج) منجی عالم بشریت و نائب بر حقش امام خمینی  خانواده معظم شهدا و سلام و درود بر شما امت حزب الله (جهاد در راه خداست که ما پیروزیم.

اسلام با شهادت امام حسین(علیه السلام) زنده شد و با شهید شدن این جوانان قویتر می‌شود.

من فقط  برای رضای خدا به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفته و به میدان جنگ شتافته‌ام. خدا نکند که خیال کنید در اعزام من دستی در کار بوده است و کسی مقصر است. نه، من خود خواسته‌ام و اگر خدا قبول کند به جمع دیگر شهدا پیوسته‌ام.

خواهشم این است که برایم گریه نکنید، شهید گریه نمی‎خواهد بلکه رهرو می‎خواهد. بله، وقتی می خواهید مرا تشییع کنید چشمانم را باز بگذارید که عده‌ای از خدا بی‌خبر نگویند که کور بوده است.

دستانم را از تابوت بیرون بیاورید که کور دلان نگویند چیزی از این دنیا با خودشان می‌برند. جنگ شهادت دارد، اسارت دارد، ازکلیه بستگانم می‌خواهم اگر شهادت، این فوز عظیم نصیب من شد هیچگونه ناراحت نباشند.

ما از خدائیم و آخر هم به خدا ختم می‌شویم. دعا می‌کنم، خدایا مرگم را شهادت در راهت قرار دهی و امیدوارم این شهادت در راهت را پذیرفته باشی  و ما را با سایر شهدا محشور گردانی./شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار