کد خبر : 42173
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398- 09: 18

تبانی در جذب فامیلی؛

۱۹ نفری که با همکاری استانداری گیلان جذب شهرداری رشت شدند!+ اسامی و سند

۱۹ نفری که با همکاری استانداری گیلان جذب شهرداری رشت شدند!+ اسامی و سند

تعدادی از کارآموزان دانشگاه و عده ای دیگر که غالباً از بستگان سببی و نسبی کارکنان شهرداری بودند، پس از طی دوره کارآموزی اقدام به طرح شکایت به دیوان عدالت اداری و هیات های کارگری می نمایند و این مراجع صرفاً حکم به پرداخت حق بیمه این افراد می کنند و نه ادامه خدمت. پس از مدتی بلاتکلیفی و رفتار های کژدار و مریز و مکاتباتی از سوی مدیران دوایر مبنی بر ضرورت و نیاز به جذب این افراد انجام می شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از رویداد گیلان، شاید بی راه نباشد یاد آوری روزی که سالاری استاندار سابق گیلان از جذب های بی ضابطه در مجموعه ادارات استان لب به انتقاد گشود و متعاقب آن دفتر بازرسی استانداری نیز طی خطابه ای آن را تایید کرد.

هر چند که سالاری خود با بکارگیری ۴ نفر بخشدار غیر مستخدم متهم به انحراف و عدول از قانون است اما وقتی ماجرای تبانی استانداری و شهرداری رشت در بکارگیری دسته جمعی ۱۹ نفر در آن شهرداری شنیده می شود خود حکایتی دگر است و شاید برخی بگوید خدا پدر سالاری را بیامرزد که حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده سخنانی در اعتراض بیان نمود!

اگر چه رویداد گیلان طی مطلبی کوتاه به موضوع ۱۹ نفر پرداخت اما همانطور که انتظار می رفت دستگاه های نظارتی و قضایی، سعی کردند همان رویه سابق خود را پیش بگیرند لذا با تاسی از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر رشت که به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای فلاحتی برگزار شد، رویداد گیلان به عنوان یک رسانه، مفسده این ماجرا را بلند فریاد می زند و بیان می دارد چگونه ترک فعل مسئولان استانداری گیلان، شهرداری رشت، سازمان بازرسی و دستگاه قضایی باعث گردید تا بخشی از حقوق استخدامی ملت تضییع شود.

تعدادی از کارآموزان دانشگاه و عده ای دیگر که غالباً از بستگان سببی و نسبی کارکنان شهرداری بودند، پس از طی دوره کارآموزی اقدام به طرح شکایت به دیوان عدالت اداری و هیات های کارگری می نمایند و این مراجع صرفاً حکم به پرداخت حق بیمه این افراد می کنند و نه ادامه خدمت. پس از مدتی بلاتکلیفی و رفتار های کژدار و مریز و مکاتباتی از سوی مدیران دوایر مبنی بر ضرورت و نیاز به جذب این افراد انجام می شود تا اینکه سر انجام صورتجلسه ای در مورخ ۱۵/۲/۱۳۹۳ تنظیم می شود که طی آن ۱۷ نفر را پیشنهاد به عقد قرارداد کار معین می نمایند اما نکته جالب قضیه امضاء اسماعیل رحمتی مدیر بازرسی شهرداری و پورجعفری مدیر حراست شهرداری ذیل این صورتجلسه است اما این افراد چه کسانی هستند:

  • فاطمه فلاح رنجبر- دختر ناصر رنجبر کارمند رسمی حراست که هم اکنون در امور اداری آرامستان است.
  • مهدی عابد سکاچایی پسر علیرضا عابد سکاچایی مدیر حراست سابق(بازنشسته)
  • حمیده دلیر- دختر جمشید دلیر کارمند بازنشسته شهرداری
  • محبوبه ستاره شناس- دختر مسلم ستاره شناس مسئول سابق کارگزینی شهرداری
  • فاخته پریوش- عروس مسلم ستاره شناس
  • فاطمه میرمحمدی- دختر هوشنگ میرمحمدی کارمند حراست شهرداری
  • هادی خدمت بین دانا- برادر مجتبی و حامد خدمت بین دانا
  • یوسف جمشید پور- برادر فرامرز جمشید پور معاون حمل و نقل فعلی
  • رحمان نصرتی- برادر یعقوب نصرتی رئیس برنامه ریزی سازمان مشاغل شهری شهرداری
  • راحله نورافکن- از اقوام علی شاهانی مدیر بازنشسته شهرداری
  • الهام خاوری- دختر کارمندان بازنشسته شهرداری
  • مجتبی میرخائف
  • اردشیر ساسانی
  • مینا مبرز نیا- دختر محمد مبرزنیا کارمند بازنشسته شهرداری
  • لیلا نظری
  • محمد رمضانزاده پسر کامبیز رمضانزاده کارمند شرکت تعاونی شهرداری
  • هما جعفر گروسی خواهر سیما جعفر گروسی معاون مالی آتش نشانی

و دو نفری که بعداً به این لیست اضافه شدند

  • محمد رحیمی فرزند یکی از مدیران ادارات …..!
  • میثم مبرهن کسمایی فرزند کارمند  در شهرداری

با وجود آن صورتجلسه اما باز کار این افراد پیش نرفت تا اینکه در سال ۱۳۹۸ با همت هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری و نیز تلاش های ۶ نفر از مدیران شهرداری شامل:

یاسر صفاکار -مدیر حقوقی شهرداری که با دفاعیه ضعیف منجر به تبدیل وضعیت ۵۲ نفر نیروی قراردادی شد

مجید پور جعفری سرپرست حراست شهرداری

اسماعیل رحمتی مدیر بازرسی شهرداری

بهارمست سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری که در دوره شورای اول در سال ۱۳۷۸ اول خرید خدمت شد و سپس رسمی که در خصوص استخدام خودش در سال ۱۳۸۰ بحث هایی مطرح است!

لیلا پوررجبعلی که با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی باغبانی گرایش گیاهان زینتی مدیر کارگزینی شهرداری شده است

حسین احمدی سرپرست مدیریت سرمایه انسانی شهرداری(شهردار اسبق صومعه سرا)

و سر انجام تایید ناصر حاج محمدی شهردار غیر مستخدم رشت!!!!

حکم به انعقاد قرارداد با این افراد دادند و در تبعیضی کاملاً آشکار یک جذب فامیلی را رقم زدند.

همراهی جالب دفتر شهری و گزینش استانداری در تسهیل ورود این افراد و مشروع جلوه دادن شروع به خدمت ایشان نیز خود جالب توجه است. زیرا دفتر شهری بدواً در سال ۱۳۹۷ این افراد را مجاز به طی گزینش ندانست اما در سال ۱۳۹۸ هم ایشان را برای گزینش به هیات مربوطه معرفی نمود و این هیات نیز بدون توجه به عدم صدور مجوز از مارجع ذیصلاح به صرف مکاتبه دفتر شهری بسنده نمود و النهایه این افراد هم اکنون در شهرداری رشت مشغول به کار هستند.

جناب آقای زارع استاندار گیلان! جناب آقای مسرور رئیس سازمان بازرسی گیلان! جناب آقای دادستان! جناب آقای مدیرکل دیوان محاسبات!  دقیقاً تکلیف دستگاه های شما با این تخلفات آشکار و تبعیض ناروا چیست؟! دفتر بازرسی استانداری که پس از انتقاد سالاری در موضوع استخدام های بی ضابطه صدایش را بالا برده بود، چرا امروز روزه سکوت گرفته است؟! مگر نه آنکه عدالت محوری در جذب بند دوم از سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری است پس چرا نقض این بیانات را پیگیری نمی کنید! چرا به استیفای حقوق جوانان و تحصیل کرده های بیکار نمی پردازید؟

رویداد گیلان در اقدامی آتش به اختیار، به آحاد مردمی که نسبت به این دسته از جذب ها اعتراض دارند، آمادگی خود را جهت ارایه مشاوره در راستای پیگیری امر در محاکم قضایی از جمله دیوان عدالت اداری، اعلام می دارد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار