کد خبر : 61719
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 دی 1399- 49: 10

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

حضرت فاطمه زهرا (س) جان خود را فدای ولایت کرد

حضرت فاطمه زهرا (س) جان خود را فدای ولایت کرد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) جان خود را فدای ولایت کرد، گفت: تبعیت محض این حضرت از امام زمان خود باید الگو باشد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام مجتبی اشجری در ویژه مراسم شب شهادت حضرت زهرا (س) در رشت با اشاره به الگوهایی که خداوند برای انسان در قرآن معرفی کرده است، اظهار کرد: زنان معرفی شده در قرآن مانند همسر فرعون، الگوی زنان و مردان هستند.

وی با بیان اینکه طبق حدیثی از پیامبر، بهشت مشتاق چهار بانو است، افزود: این چهار زن حضرت خدیجه، حضرت مریم، حضرت فاطمه (س) و آسیه همسر فرعون که با وجود موقعیت‌های فراوان، درست زندگی کرد، هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اسوه بودن حضرت زهرا (س)، گفت: از ویژگی‌های دختر پیامبر (ص) نبی شناسی، ولی شناسی و خداشناسی بود که در همه این موارد ممتاز بودند.

اشجری با بیان اینکه فاطمه (س) منشا تمام خوبی‌ها و کمالات است، تصریح کرد: خداوند حضرت زهرا (س) را بالاتر از همه زنان عالم می‌داند و از دامن وی یازده امام معصوم آفریده شده است.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید دینداری و ایمان خود را با حضرت فاطمه محک بزنند، عنوان کرد: امام خمینی فرمودند تردید نداشته باشید اگر حضرت زهرا مرد بود قطعاً پیغمبر الهی می‌شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: عظمت و بزرگی حضرت فاطمه به قدری والا است که خداوند می‌فرماید این کوثر آنقدر ارزشمند است که به خاطر آن نماز بگذار.

وی با اشاره به ارزشمندی حدیث کساء و آمرزش گناهان از طریق قرائت آن، تصریح کرد: فاطمه محور است و ملائک خدا با نور فاطمه انس و الفتی داشته‌اند که خداوند پیامبر و امام علی و فرزندانشان را به او نسبت می‌دهد.

حضرت فاطمه سازش نکرد و به دنبال منفعت طلبی نبود

اشجری با اشاره به اینکه فاطمه (س) سرباز باوفایی برای امام علی بود، افزود: فاطمه سازش نکرد و به دنبال منفعت طلبی خود نبود و برای حمایت از امام خود بهانه نیاورد و تمام هستی خود را فدای امام علی کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با طرح این پرسش که آیا ما در زمانه کنونی همانند حضرت فاطمه از ولی زمانه حمایت می‌کنیم یا خیر، بیان کرد: کسانی که در زمانه فعلی دنبال منفعت طلبی هستند حتی اگر بگویند اللهم عجل لولیک الفرج، در زمان ظهور در رکاب امام زمان نخواهند بود.

اشجری با اشاره به تبعیت محض حضرت زهرا از امام علی (ع)، افزود: حضرت زهرا تمام رفتار و اعمال خود را مطابق خواست امام علی قرار داد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: ائمه (ع) هستی خود را فدای دین خدا کردند و با علم به خطرات و ضررهایی که متوجه آنها می‌شد، این مسیر را ادامه می‌دادند.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) جان خود را فدای ولایت کرد، ادامه داد: عده‌ای در حالی برای فدک گریه می‌کنند که حق امام زمان را نمی‌پردازند و یا برای مظلومیت حضرت زهرا گریه می‌کنند اما هدف و راه وی را درک نکردند.

اشجری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بیمه شده حضرت زهرا (س) است، بیان کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با توسل به این بانو مقابل دشمن ایستادگی کردند و بزرگانی مانند سردار سلیمانی نیز برای حضرت زهرا جایگاه و ارزش بالایی قائل بودند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار