کد خبر : 92698
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 خرداد 1402- 39: 20

در نشست بانوان جبهه فرهنگی انقلاب مطرح شد؛

کناره‌گیری مردم از میدان به بهانه حضور دولت غلط است/ در زمینه عفاف و حجاب باید به حقله‌های میانی میدان داده شود  

کناره‌گیری مردم از میدان به بهانه حضور دولت غلط است/ در زمینه عفاف و حجاب باید به حقله‌های میانی میدان داده شود   

.

به گزارش گیلانستان، نشست رسالت اندیشی “یک سه” به همت ستاد بانوان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی باهدف بررسی بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱ خرداد ۱۳۹۸ و ماموریت تشکیل حلقه های میانی برگزار شد.

 

خانم دکتر هاجر تحریری نیک صفت با اشاره به جایگاه مردم در تفکر امامین انقلاب اظهار کرد: دیدگاه امامین انقلاب نسبت به مردم یک دیدگاه خاص و منحصر بفرد است، که برعکس دموکراسی غرب اقتدار مردم برای امامین انقلاب بیشتر از اقتدار گروه‌ها حائزه اهمیت است.

 

وی با اذعان به اهمیت موضوع تشکیل حلقه‌های میانی و حضور مردم در راستای حل مسائل گفت: اگر حضور پرشور مردم نبود، دولت به تنهایی از عهده‌ی مسئله کرونا بر نمی‌آمد، همچنین مردم همیشه در مسائلی مانند سیل و زلزله و سایر کمک‌های معیشتی در کنار دولت بودند و کمک کردند تا بسیاری از مشکلات حل شود.

 

تحریری نیک صفت با بیان اینکه در زمینه عفاف و حجاب هم باید به حقله‌های میانی میدان داده شود افزود: زمانی امر به معروف و نهی از منکر در راستای حجاب در جامعه زودتر به نتیجه می‌رسد که آحاد مردم در این زمینه باهم منسجم باشند و این اتفاق فقط از سوی یک قشر خاص نباشد.

 

این استاد دانشگاه با تاکید به اینکه دولت‌ها باید پیوسته برنامه‌های مفید یکدیگر را ادامه دهند، بیان کرد: اگر هر دولتی که سرکار می‌آید برنامه‌های مفید دولت قبل را به صورت پیوسته و منسجم دنبال کند تا به ثمر رسد، بسیاری از مشکلات مردم و جامعه حل می‌شود.

 

وی با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که اگر بخواهد کشور پیشرفت کند، باید ملت قوی شود، افزود: قوی شدن ملت نیازمند حمایت دولت است که از نخبه‌های فن و هنر و اندیشه در مسائل مختلف کشور حمایت و استفاده شود.

 

 

خانم بزرگی با اشاره به اینکه کناره گیری مردم از میدان کار به بهانه حضور دولت یک باور غلط است، تصریح کرد: در هر زمینه‌ای، هرکاری را دولت به آحاد مردم واگذار کرد به نتیجه مطلوبی رسید. به طور مثال سپاه با کمک آحاد مردم در راستای ساخت بیمارستان، ساخت منازل برای مناطق محروم یا سیل زده و زلزله زده توانست کار بزرگی انجام دهد که اگر این کمک مردم نبود سپاه یا دولت به تنهایی از عهده این کارها بر نمی‌آمدند.

 

وی با تاکید بر اینکه مسئولین باید فقط به فکر خدمت به مردم باشند، افزود: مقام معظم رهبری همچون پایین ترین سطح مردم درحال زندگی کردن هستند، مسئولین ما همچون مقام معظم رهبری ساده زیستی پیشه کنند و تنها به فکر خدمت کردن به مردم باشند تا بتوانند مشکلی از مشکلات مردم و جامعه را حل کنند.

 

 

سرکار خانم رزم یکی تصریح کرد: از اوایل دهه ۹۰ مقام معظم رهبری مجدداً گفتمان مردمی را سرعت بخشیدند و از مسئولان خواستند که فرمول‌های به میدان آمدن مردم را طراحی کنند، با گذشت زمان روی صحبت آقا مستقیماً با خود مردم و به ویژه جوانان متعهد شد که نمونه‌ی بارز آن صدور فرمان آتش به اختیار و بیانیه گام دوم که خطاب مستقیم آقا به مردم و جوانان است.

 

 

این کارشناس فرهنگی با تاکید به اینکه هرجا مردم ورود کردند، کارها پیش رفته است، افزود: هرجا از کارها مردم حذف شدند کارها معطل ماند، مقام معظم رهبری حضور پرشور مردم در دفاع مقدس که هرکسی می‌توانست در آن ایفای نقش کند را بارها به عنوان یک مدل موفق و قابل تکرار نام برده‌اند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار