کد خبر : 27520
تاریخ انتشار : جمعه 12 مرداد 1397- 58: 21

استاندار گیلان و راهی که به ترکستان است/ گرایش سیاسی افراد در انتصابات مهم‌تر است یا مسائل اعتقادی، اخلاقی و اسلامی آنان؟!

استاندار گیلان و راهی که به ترکستان است/ گرایش سیاسی افراد در انتصابات مهم‌تر است یا مسائل اعتقادی، اخلاقی و اسلامی آنان؟!

آیا مصطفی سالاری در بکار گیری مسئولانی که خلاف ارزشهای دینی و اخلاقی نظام اسلامی گام بر می دارند حساسیتی دارد؟

به گزارش سرویس سیاسی گیلانستان/ یادداشت وارده: نشست خبری مصطفی سالاری روز چهارشنبه دهم مرداد با اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.
در این نشست مطالبی متعدد و موضوعاتی متفاوت مطرح شد؛ که از جمله آن  عدم اجازه استاندار گیلان در انتصاب و بکارگیری مسئولان مخالف دولت بوده است.
بنا به اخبار منتشر شده؛ استاندار گیلان با اشاره به انتصابات سیاسی در بین مدیران گفت: هیچگاه اجازه نمی دهم شخصی را که مخالف دولت بوده در استان مسئولیت بگیرد؛ چون مردم به سیاستی رای داده اند و من بر این منش معتقد هستم.

آنچه در این نوشتار مورد اشاره است اینکه مردم قبل از رای دادن به سیاست خاص دولت ها در ادوار متعدد به نظامی رای داده اند که منبعث از مبانی دینی؛ اعتقادی و اخلاقی است.

انتصاب مسئولان موافق عملکرد دولت؛ یکی از اساسی ترین سیاست های کلان دولت ها در ادوار مختلف بوده است. و البته پر واضح است که برکناری نیروهای خدماتی منتقد و مخالف عملکرد دولت همانند نظافتچی و آبدارچی که این روزها صدای شکستن استخوان های آنان به واسطه تنگنای معیشتی به گوش میرسد مطمح نظر استاندار گیلان نمی باشد.

654

حساسیت استاندار گیلان در چنین انتصاباتی بر آمده از مطالبه همیشگی مسئولان بالا دستی بوده است اما انچه جای سوال است اینکه آیا مصطفی سالاری در بکار گیری مسئولانی که خلاف ارزشهای دینی و اخلاقی نظام اسلامی گام بر می دارند حساسیتی دارد؟

بی شک انقلابی که یکی از اساسی ترین شعار او استقلال آزادی جمهوری اسلامی بوده است نمی تواند نسبت به بکارگیری مسئولان فاقد ارزشهای دینی و اخلاقی حساسیتی نداشته و بی تفاوت باشد.

کاش دغدغه های اعتقادی و اخلاقی استاندار گیلان در انتصاب مسئولان بیشتر از دغدغه های سیاسی وی باشد!!

و ایکاش ضمن تبیین چنین حساسیت های مقدس؛ با برخوردهای انقلابی و بموقع زمینه عزل و کناره گیری مسئولان نا اهل را فراهم کند.

علی علیه السلام در کلام گرانسنگی فرمودند: چهار چیز باعث شکست دولت ها میشود؛ضایع کردن اصول(مسائل مهم)سرگرم شدن به فروع(امور کم اهمیت)بکار گماردن آدم های پست و کنارگذاردن انسان های فاضل.

کسانی که نسبت به مبانی وحیانی و قرآنی؛ اصول اعتقادی؛ اخلاقی و دینی نظام اسلامی حساسیت نداشته باشند و خود را به فروع  یعنی بازی های سیاسی مشغول کنند؛ مسئولان در تراز انقلاب اسلامی نمی باشند.

استانداری که در انتصابات حساسیتی نسبت به مسائل اعتقادی؛ اخلاقی و التزام عملی به اسلام نداشته باشد و صرفا بدنبال گرایش های سیاسی منتصبان خود باشد استاندار در تراز انقلاب اسلامی نیست اگر چه این عنوان را غصب کرده باشد.

انتشار تصاویر یکی از مسئولان تازه منصوب شده در یکی از پستهای حساس حاکمیتی شرق گیلان در تالار عروسی و در کنار زنان سربرهنه بدون هیچگونه توضیح؛ حساسیت و واکنش برای جامعه دینی و مردم انقلابی جای سوال است؟! کسی که دارای سابقه محکومیت قضائی و ایفای نقش براندازی در فتنه ۸۸ بوده چگونه میتواند بر این مسئولیت خطیر منصوب شود؟

و البته حسب شنیده ها همین شخص جزو گزینه های جدی جناب سالاری برای نصب در یکی از مهم ترین مراکز فرهنگی یعنی اداره کل  آموزش و پرورش بوده و اگر نبود مطالبه بحق و پیگیری های دلسوزانه برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ چه مصیبتی بر فرهنگ و آموزش و فرزندان و جوانان این سرزمین وارد میشد؟!!

گویا استاندار گیلان در تمیز و تشخیص بین اصول و فروع دچار سر در گمی شده است و با مشاوره های نادرست راهی را می پیماید که نه به کعبه بلکه به ترکستان است.

و البته نقش منفعلانه برخی از دستگاههای امنیتی با رویکرد تساهل و تسامح و وادادگی شان در مقابله با چنین انتصاباتی محل تامل است!

فراموش نشود که این نظام مقدس اسلامی برآمده از خون صدها هزار شهید و ایثارگری است که برای اعتلای کلمه الله نهال انقلاب را بارور کرده اند و ما امروز در حال میوه چینی آن هستیم؛ پس مراقب باشیم که …

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

محمد شنبه , ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰:۱۶

از قدیم گفتند در مثال جای مناقشه نیست. در ضرب المثل ما ایرانی های ست که میگن آب که سر بالا بره قورباغه ابوعطاء می خونه!

سجاد شنبه , ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۲

واقعا” فکر خوبی کرد . کار ملت رو یکسره می کنه. چون جناح دولت خیلی کارآمده و واقعا” در اداره کشور موفق بودند!!!
دلار ۱۲۰۰۰ و سکه ۵۰۰۰۰۰۰
معلومه استاندار بیشتر به فکر سیاسته تا مردم ….

رفتن به نوار ابزار