کد خبر : 22339
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1396- 37: 21

فاصله زیاد حقوق کارگران با رفع مطلق فقر/ رفع فقر مطلق کار جهادی و ریاضت می‌طلبد

فاصله زیاد حقوق کارگران با رفع مطلق فقر/ رفع فقر مطلق کار جهادی و ریاضت می‌طلبد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله حقوق دریافتی کارگران با خط فقر در کشور گفت: حل مسائل اقتصادی و مقابله با فقر مطلق در کشور کار،تلاش جهادی و ریاضت می‌طلبد.

به گزارش گیلانستان، محمدصادق حسنی در گفت‌وگویی با اشاره به شعار روحانی مبنی بر رفع فقر مطلق از کشور اظهار کرد: جدای از دادن اعداد و ارقام و فقر موجود مبارزه با فقر مطلق بسیار فراوان است.

وی با اشاره به حداقل حقوق کارگران و خط فقر تبیین شده، افزود: سؤال اینجاست، کارگری که در ماه ۷۰۰ هزار تومان تا بیش از یک‌میلیون حقوق می‌گیرد چقدر با خط فقر فاصله دارد؟ این فاصله چگونه باید پُر شود تا فقر مطلق از بین برود؟

نماینده مردم رشت بابیان اینکه همه بر وضعیت بودجه کشور آگاه‌اند، گفت: حدود دو سال هست که بودجه کشور از طریق اسناد قرضه و اوراق مشارکت تأمین می‌شود و این مصداق بدهی دولت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت در تأمین بودجه از جیب آیندگان می‌خورد و دستش در جیب خودش نمی‌رود.

حسنی مفهوم در تشریح مفهوم اوراق قرضه بیان کرد: مفهوم اوراق قرضه این است که من الآن پول‌ندارم و یک تا چند سال دیگر پول را پرداخت می‌کنم و ما شاهد هستیم که این زمان سال‌به‌سال هم تمدید می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت گفت: نباید مردم را ناامید کرد که مبارزه با فقر ممکن نیست اما با این وسعت از بیکاری و فقر موجود نمی‌توان فقر مطلق را از بین برد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به‌ضرورت تلاش مجاهدانه برای رفع فقر در جامعه تاکید کرد و افزود: حل مسائل اقتصادی و مقابله با فقر مطلق در کشور کار و تلاش جهادی و ریاضت می‌طلبد که باید به این سمت حرکت کنیم تا ریشه فقر از بین برود. / فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار