کد خبر : 41218
تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398- 20: 17

امام جمعه رشت:

کم ظرفیتی و کاغذبازی در ادارات مانع بزرگ تولیدکنندگان/ از همه مردم می‌خواهیم به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر بپیوندند

کم ظرفیتی و کاغذبازی در ادارات مانع بزرگ تولیدکنندگان/ از همه مردم می‌خواهیم به گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر بپیوندند

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: از دولتمردان می خواهم این قدر به دنبال اروپایی ها که خنجرشان زیر آستین مخفی است، نروید و با تکیه به مردم می توانید کشو را به اوج اقتدار سیاسی و اقتصادی برسانید.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: ملت ایران هنوز خاطره انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر را فراموش نکرده است.
وی، ملت ایران را بهترین الگو برای تمام ملت های دنیا عنوان کرد و افزود: در تاریخ دیگر ملت ها این قدر مسئولان آنها را مانند کشور ما ترور نکردند.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مسئولان هیچ کشوری مانند ایران توسط تروریست دولتی ترور نشدند، تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت، ملت ایران که با امام(ره) بعیت کرد متزلزل نشد و روزبه روز از رهبر و ارزش های دینی و انقلاب خود حمایت می کند.
آیت الله فلاحتی، استقامت ملت های عراق، لبنان، سوریه و یمن را در سایه الگودهی ملت ایران دانست و بیان کرد: ملت ایران برای تمام ملت ها و آزادی خواهان جهان مثال زدنی و الگو است.
وی به آغاز ماه محرم از دهم شهریورماه جاری اشاره کرد و افزود: یکم محرم آغاز هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه حسین(ع) شهید راه امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای ریشه کن کردن جرثومه های فساد از جامعه اسلامی قیام کرد و جان خود را در راه امر به معروف و نهی از منکر گذاشت.
آیت الله فلاحتی، امر به معروف را هدایت کننده مردم به طرف معروف ها و نهی از منکر را بازدارندگی نسبت به منکرها در جامعه دانست و اظهار کرد: از همه مردم می خواهیم به گروه های امر به معروف و نهی از منکر بپیوندید تا این ستاد را در گیلان احیا کنیم.
وی به دو ویژگی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و یادآور شد: در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر نباشد اشرار بر مردم آن حکومت می کنند ضمن اینکه هر قدر انسان خدا را می خواند دیگر دعایش مستجاب نمی شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه با امر به معروف خوب در جامعه خوب می ماند و بد نزد مردم بد می ماند، تصریح کرد: بعضی از منکرها در حال تبدیل شدن به ارزش ها در جامعه هستند.
آیت الله فلاحتی به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای دو مرحله گفتنی و عملی است، اشاره کرد و افزود: مرحله عملی امر به معروف و نهی از منکر به عهده حکومت است اما آیا تاکنون دولتمردان به این موضوع به طور گسترده پرداختند.
وی ادامه داد: گفتن با زبان بر همه واجب است و تمام مردم بدون ملاحظه باید آن را انجام دهند ضمن اینکه از دولتمردان می خواهیم به وظیفه خود نسبت به امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه شجاع بودن نخستین ویژگی آمر به معروف و ناهی از منکر است، بیان کرد: از دستگاه قضا می خواهیم به ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمک کند.
آیت الله فلاحتی به وجود هیات های عزاداری در نقاط مختلف شهر رشت اشاره کرد و گفت: امسال به طور قطع محرم پر شوری داریم ضمن اینکه در تاسوعا و عاشورا تصمیم داریم تمام هیات های عزاداری رشت یکصدا شوند.
وی با بیان اینکه به تعدادی از مراکز در هفته جاری سرکشی کردیم، خاطرنشان کرد: از یک مرکز پرورش گاومیش با بیش از ۸۵۰ راس دام بازدید کردیم منتها گاهی مواقع کم ظرفیتی و کاغذبازی در بعضی اداره ها در کار تولیدکنندگان مانع ایجاد می کند.
امام جمعه رشت بر یاری رساندن مسئولان به جوانان کارآفرین تاکید کرد و یادآور شد: مدیران منتظر جوانان کارآفرین نباشند تا به آنها مراجعه کنند بلکه خود باید به دنبال آنها بروند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به بازدید از مرکز دفن پسماند سراوان رشت با همراهی بعضی از مسئولان شهری، اظهار کرد: تلنباری ۱۰۰ متری از پسماند در محل مذکور جمع آوری شده و آسیب های بسیار شهری و استانی به ویژه برای مردم سراوان ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: از استاندار، فرماندار و دیگر مسئولان مربوطه می خواهیم همه با هم پدیده شوم پسماند سراوان را از سر راه مردم بر دارند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تلاش ها برای جمع آوری شیرابه پسماند سراوان در حال انجام است، تصریح کرد: با استقرار دستگاه های مربوطه، شیرابه ۳ لیتر بر ثانیه تبدیل به آب صاف می شود و این امر موجب کاهش آسیب ها به رودخانه های رشت و تالاب انزلی می شود.
آیت الله فلاحتی به سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا مصادف با ۱۰ شهریور اشاره کرد و افزود: پس از گذشت ۴۰ سال از نظام اسلامی و با وجود دو جایگاه ارزشی دانشگاه و حوزه نباید با نظام بانکداری اسلامی فاصله داریم.
وی با اشاره به اینکه نظام بانکداری کشور تبدیل به بنگاه داری شده است، بیان کرد: اکنون کشورها متوجه شدند اقتصاد اسلامی می تواند دنیا را بچرخاند اما هنوز نظام بانکداری ما با بانکداری اسلامی فاصله بسیاری دارد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به رتبه چهارم ایران در صنعت نانو در جهان و جلو بودن از اروپا در این زمینه اشاره کرد و گفت: از دولتمردان می خواهم این قدر به دنبال اروپایی ها که خنجرشان زیر آستین مخفی است، نروید و با تکیه به مردم می توانید کشو را به اوج اقتدار سیاسی و اقتصادی برسانید.
آیت الله فلاحتی همچنین پیرامون راهکارهای تربیت در اسلام، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انسان های متعالی بسازیم که زیربنای تمدن اسلامی را به آنها واگذار کنیم باید نگاه به اهل بیت(ع) به عنوان بهترین الگوها داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار