کد خبر : 27398
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1397- 49: 18

“اختلاط زن و مرد” در سواحل رودسر و سکوت متولیان امر

“اختلاط زن و مرد” در سواحل رودسر و سکوت متولیان امر

در غیبت نهادها و متولیان امور فرهنگی،‌ بروز حواشی غیردینی و غیرفرهنگی از جمله اختلال زن و مرد در سواحل رودسر، محیط را برای خانواده‌های متدین ناامن کرده است.

به گزارش گیلانستان، اخیراً شاهد بروز یکسری حواشی غیرفرهنگی در قالب اختلال زن و مرد در سواحل رودسر هستیم که این مسائل در غیبت نهادهای متولی، جو و فضایی کاملاً غیراسلامی را در آن منطقه به بار آورده است.

سبقه تاریخی،‌ فرهنگی و عالم‌پروری شهرستان رودسر بر کسی پوشیده نیست؛ در دیار شهیدپروری که از وجود مقدس شهدای دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم بهره می‌برد، حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی به پاسداشت و حرمت خون شهدا انتظار گزافی نیست.

وجود برخی مسائل آزاردهنده نظیر بدحجابی و اختلال زنان و مردان در سواحل گیلان از جمله نوار ساحلی شهرستان رودسر درد بزرگی است که رفته رفته در خلال عدم کارایی،‌ عدم برنامه‌ریزی و مسئولیت‌ناپذیری متولیان و نهادهای فرهنگی روز به روز در حال گسترش است.

عدم پاسخگویی مسئولان اجرایی شهرستان رودسر

بر همین اساس و به جهت پیگیری و ریشه‌یابی علل و عواملی که در ایجاد و یا تشدید مسائل ضدفرهنگی در سواحل رودسر دخیل هستند به سراغ برخی از دست‌اندرکاران اجرایی و متولیان امور سواحل در شهرستان رفته و با آنان در مورد اوضاع طرح‌های سالم‌سازی به گفت‌وگو پرداختیم.

سرپرست فرمانداری رودسر پاسخ نمی‌دهد

پیگیری مصاحبه با علی وارسته سرپرست فرمانداری شهرستان رودسر به‌عنوان متولی امر اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل رودسر نتیجه نداد و با وجود تماس‌های مکرر، وی از انجام مصاحبه با خبرنگار تسنیم در این مورد خودداری کرد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان سکوت کرد

“مونا ابروفراخ” نام سرپرست تازه مسئولیت یافته اداره کل امور اجتماعی استان گیلان است که هرگاه خبرنگار تسنیم با وی تماس می‌گیرد یا پشت فرمان است یا در پاسخ به سئوالاتی که جواب آنها را نمی‌داند یا جوابگویی به آنها را در صلاح خود و مجموعه متبوع خود نمی‌بیند به یکباره صحنه مصاحبه را ترک می‌کند.

به هر صورت ایشان نیز بعد از شنیدن سئوال خبرنگار تسنیم به یکباره و بدون هیچ توضیحی صحنه مصاحبه حضوری را ترک کرد.

کم‌کاری نهادهای فرهنگی عامل بروز ناهنجاری در سواحل گیلان

فرمانده سپاه ناحیه رودسر سومین حوزه‌ای بود که خبرنگار تسنیم برای روشن شدن موضوع به سراغ وی رفت که در این گفت‌وگو سرهنگ ناصر پورکریمی ضمن تأیید بروز برخی حواشی در تمام سواحل گیلان و تشدید مسائلی نظیر بدحجابی در استان کم‌کاری نهادهای فرهنگی را عامل این قضایا دانست.

پورکریمی با بیان این نکته که نگرانی در مورد تشدید مسائل ضداسلامی و ضدفرهنگی تنها مختص به سواحل نمی‌شود افزود:‌ با نگاهی اجمالی به خیابان‌ها، شهرها،‌ مناطق تفریحی و گردشگاه‌ها آن‌هم نه فقط در گیلان بلکه در کل کشور‌ روند نفوذ دشمن و اثرات مخرب تهاجم فرهنگی کاملاً قابل رؤیت است.

وی مسئولیت متولیان امور فرهنگی در این برهه از زمان را بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز دانست و گفت:‌ در حال حاضر دلداده فرهنگی و کسی که بخواهد از ته دل برای ساماندهی به امور این حوزه تلاش کند وجود ندارد به‌همین علت اوضاع در سواحل استان گیلان بر همین منوال معیوب پیش می‌رود.

پورکریمی با اشاره به اینکه هر روزه گروه‌های امر به معروف در کنار نیروی انتظامی در سواحل رودسر و طرح‌های سالم‌سازی این شهرستان حضور دارند اعلام کرد:‌ کار فرهنگی نیاز به تدوین یکسری دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق دارد اما متأسفانه این حوزه در کشور ما متولی مشخصی ندارد.

فرمانده سپاه ناحیه رودسر انجام کار فرهنگی در ابعاد گسترده را بدون داشتن سرمایه و ‌امکانات تقریباً غیرممکن دانست و افزود: ایجاد جذابیت در سواحل گیلان مطابق با ارزش‌های اسلامی و خواسته‌های مردم تنها با تغییر نوع نگاه به مسئله فرهنگ و تزریق سرمایه به این شریان مهم جامعه محقق می‌شود.

پورکریمی هزینه کردن در امور فرهنگی را به نوعی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند دانست و اظهار داشت:‌ وزارت کشور باید برای ساماندهی به حوزه فرهنگ محکم ورود کند و برای جلوگیری از تشدید و سرایت آسیب‌های اجتماعی، احیای متولیان حوزه فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار