کد خبر : 32161
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397- 12: 10

بازارهای رشت در معرض تهدید بلایای طبیعی

بازارهای رشت در معرض تهدید بلایای طبیعی

در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد: بازارهای شهر رشت در معرض تهدید بلایای طبیعی هستند.

به گزارش گیلانستان ، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت در عمارت میرزا خلیل این شهر اظهار داشت: اقدامات مناسبی در رابطه با مساله بافت‌های فرسوده و مناطقی از بازارهای شهر رشت و بافت‌های ناکارآمد انجام نشد.

وی با اشاره به اهمیت روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی گفت: مساله ایمنی در برابر زلزله همیشه مورد بحث بوده اما اقدامات مناسب برای کاهش آسیب‌های جبران‌ناپذیر بلایای طبیعی انجام نشد و بازارهای شهر رشت همچنان در معرض تهدید است.

علوی با بیان اینکه بازاریان در جهت کاهش آسیب‌ها، آماده همکاری با شهرداری هستند ابراز داشت: مدیران شهرداری و نهادهای مختلف باید با بازاریان همکاری کرده و در جهت جلوگیری از بروز آسیب‌های جبران‌ناپذیر تلاش کنند.

وی به مناسبت‌های مهم ۸ و ۹ دی اشاره کرد و افزود: مردم گیلان در راستای برخورد و مقابله با فتنه‌گران سال ۸۸ با حضور در راهپیمایی و اعتراض به فتنه‌گران سبب ایجاد یک حماسه تاریخی و به یادماندنی شدند و برای پاسداشت ۸ و ۹ دی برنامه‌‌هایی داریم.

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه مردم رشت باید تأثیرات برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه‌ به پروژه‌های اجرایی شهر رشت را مشاهده کنند افزود: شهر رشت به مدت ۵ ماه فاقد شهردار بود اما شورای شهر رشت از انجام هر گونه کمک و فعالیتی در حوزه شهری دریغ نکند.

علوی به رعایت احترام دو طرفه شورای اسلامی شهر رشت و اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: همواره مدیون زحمات کسانی که در رسانه تلاش می‌کنند هستیم و معتقدیم که رعایت احترام و قوانین نسبت به حضور اصحاب رسانه در جلسات شورا باید دو طرفه باشد.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم بر روی دوش اعضای شورای شهر رشت است و پیگیری این مطالبات مهم و واجب است افزود: بررسی برخی موضوعات در جلسات شورا نیازمند تصمیم‌گیری و همت بیشتر در حوزه اجرایی است و فعالیت‌های شورا همواره در محور قانونی ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه تکلیف پست شهردار رشت باید زودتر مشخص شود ابراز داشت: روند تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با انتخاب شهردار رشت باید سریع‌تر پیش برود و پیشنهادات و گزینه‌های انتخاب شهردار بررسی شود.

فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: انتخاب شهردار باعث ثبات و برقراری آرامش در شهر رشت می‌شود و منافع مردم در انتخاب شهردار نهفته است بنابراین باید برای جلب اعتماد مردمی بیشتر تلاش شود.

رضا رسولی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه گفت: در راستای انتخاب شهردار رشت باید سریع وارد عمل شد ولی در این راستا نباید شتاب‌زده عمل کرد و گزینه‌های مدنظر و انتخابی اعضای شورای شهر رشت طی جلساتی بررسی و تأیید شود.

فرهام زاهد نیز در این جلسه افزود: در خیابان‌‌های صابرین و بیستون رشت، اقداماتی نظیر تعویض بی‌مورد کف‌پوش‌های سالم پیاده‌رو در حال انجام است که منجر به هزینه‌های اضافی شده و بازاریان در این محل‌ها معتقدند که این کف‌پوش‌ها مشکلی ندارد.

فرهام زاهد گفت: کف‌پوش‌های خیابان بیستون و صابرین به جای تعویض باید مرمت می‌شد و این هزینه‌های اضافی در راستای بهسازی مسیرها و کوچه‌های شهری استفاده می‌شد و شهرداری‌ها باید جلوی این اقدامات بی‌مورد را گرفته و بررسی کنند.

اسماعیل حاجی‌پور دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: تا پایان سال ‌۹۷ باید تکلیف پست و مسئولیت شهردار رشت باید مشخص شود و کسانی که مدنظر هستند زودتر شناسایی و معرفی شوند و مردم شاهد انتخاب شهردار باشند.

احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: عقب افتادن انتخاب شهردار به صلاح مردم و شهر رشت نیست و گزینه‌های مطرح شده پست شهردار رشت باید زودتر بررسی شود.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با آرزوی سلامت برای حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری در این جلسه اظهار داشت: ما باید با استفاده از آگاهی و بصیرت خود در راه امام(ره)، شهدا و انقلاب تلاش کرده و گام برداریم.

محمدحسن عاقل‌منش با اشاره به گذشت و بخشش حامد عبداللهی نسبت به کسانی که تهمت و افترا زدند ابراز داشت: مساله بخشش و گذشت بسیار مهم و راه‌گشا است و ما برای اصلاح امور مردمی و برنامه‌ریزی شهری باید گذشت داشته باشیم.

در جلسات آینده شورای اسلامی شهر رشت، گزینه‌های انتخابی شهردار رشت توسط اعضای شورا بررسی شده و مطرح می‌شود و بعد از بررسی گزینه‌های انتخابی، شهردار رشت انتخاب می‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار