کد خبر : 28320
تاریخ انتشار : شنبه 3 شهریور 1397- 26: 13

بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی سنگ‌اندازی می‌کنند

بانک‌ها در روند پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی سنگ‌اندازی می‌کنند

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در گیلان اصلاً رضایت‌بخش نیست گفت:‌ بانک‌ها، در این قضیه سنگ‌اندازی می‌کنند.

به گزارش گیلانستان، محمدصادق حسنی جوریابی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ طبق گزارشات آمار پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در گیلان به‌هیچ عنوان رضایت‌بخش نیست و عامل اصلی آن نیز سنگ‌اندازی و سخت‌گیری بیش از اندازه بانک‌های عامل است.

 عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس ابراز داشت:‌ اعطای تسهیلات اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی از بحث‌های جدی این کمیسیون بود که در نهایت به تصویب اختصاص حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار برای اجرایی کردن این طرح در سطح کشور انجامید.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه قرار بود این تسهیلات تماماً از صندوق توسعه ملی با کارمزد ۴ درصد پرداخت شود افزود:‌ با پیشنهاد برخی از مسئولان مقرر شد نصف این مبلغ حدود ۶ هزار میلیارد تومانی از محل صندوق و مابقی توسط بانک‌های عامل تخصیص داده شود.

حسنی دخالت دادن بانک‌های عامل و تأمین نیمی از اعتبارات طرح اشتغال روستایی توسط آنان را اشتباهی بزرگ اعلام کرد و بیان داشت:‌ این تصمیم اشتباه باعث شده پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی هم‌اکنون نه تنها در گیلان بلکه در بسیاری از استان‌های دیگر با سنگ‌اندازی بانک‌ها مواجه شود.

وی از تصویب تسهیل در امر اجرای ضمانت‌های بانکی و قبول سفته از روستائیان را متذکر شد و عنوان کرد:‌ به علت اینکه نصف این تسهیلات توسط بانک‌های عامل تأمین و پرداخت می‌شود فرآیند تخصیص این مبالغ به متقاضیان با سخت‌گیری‌های بسیار زیادی از سوی بانک‌ها روبه رو است.

عضو کمیسیون کشاورزی،‌ آب و منابع طبیعی مجلس سهم توسعه اشتغال روستایی در گیلان را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:‌ ۱۵۰ میلیارد تومان این مبلغ از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شده است اما بانک‌های عامل در گیلان از اعطای این مبالغ نیز خودداری می‌کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه تسهیلات پرداختی بانک‌های عامل گیلان در پنج ماهه نخست امسال اصلاً رضایت بخش نیست تصریح کرد:‌ بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک‌ها حتی اعتباراتی را که از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده  را نیز پرداخت نکرده و نزد خود نگهداشته‌اند.

حسنی نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان گیلان را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت:‌ بنده از امضاء کنندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد هستم و قطعاً یکی از مهم‌ترین مباحثی که در جلسه استیضاح از سوی بنده به شدت پیگیری خواهد شد همین موضوع است./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار