کد خبر : 29745
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 مهر 1397- 38: 18

در صحن علنی شورای شهر رشت چه گذشت؟/ انصراف رضا رسولی از تصدی بر شهرداری/ ۶ فینالیست نهایی مشخص شدند+ اسامی

در صحن علنی شورای شهر رشت چه گذشت؟/ انصراف رضا رسولی از تصدی بر شهرداری/ ۶ فینالیست نهایی مشخص شدند+ اسامی

از میان کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت آقای نیکزاد برنامه ای ارائه نداد و حذف شدند. همچنین آقایان رسولی و قاسمیان هم اعلام انصراف کردند. نظر اکثریت اعضا هم بر این است که امروز به بررسی رزومه و برنامه کاندیداهای باقی مانده بپردازیم.

به گزارش گیلانستان، پنجاه و هفتمین جلسه شورای شهر رشت با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم قرآن ساعد اصلانی در عمارت میرزا خلیل آغاز شد. علیپور به عنوان منشی جلسه فرازی از وصیت نامه شهید امین را قرائت کرد. در ادامه امیرحسین علوی به عنوان رئیس جلسه از اصحاب رسانه به عنوان یار دوازدهم شورا نام برد و از آنان تشکر کرد.

وی همچنین هفته ی نیروی انتظامی را تبریک گفت و یاد آور شد امروز قرار بر تشکر ویژه و مراسم تکریم از چند تن از مامورین نیروی محترم انتظامی بود که متاسفانه این امر میسر نشد. علوی در ادامه از تمام اعضای و اصحاب رسانه خواست تا فضای شهر را به سمت آرامش ببرند.

رضا رسولی به عنوان اولین ناطق جلسه با انتقاد از خالی بودن جای رسانه ها در جلسه ی قبل، به موضوع انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: بنده در سال گذشته معیارهایی را برای انتخاب شهردار اعلام کردم.

وی افزود: تجربه ی ما در انتخاب شهردار بسیاربوده است و معیار هایی که در دور گذشته اعلام کردم، به روز شده و واضح تر می شود. حالا یک نسخه از معیار های نوشته شده ی اینجانب برای انتخاب شهردار را تقدیم دوستان میکنم تا بتوانیم انتخاب مناسب داشته باشیم.

رضا رسولی با بیان اینکه در سال گذشته و در جریان انتخاب شهردار،  شورا به دنبال افراد بوده است که دارای تجربه و سابقه است، افزود: این بار اما با پدیده با افرادی مواجه هستیم که بدون داشتن سابقه شهرداری، به دنبال شهردار شدن هستند.

وی ادامه داد: نام بنده با دکترای عمران به عنوان یکی از ۱۹ گزینه تصدی بر شهرداری رشت مطرح شد که با توجه به رایزنی هایی که انجام دادم و با وجود حضور افرادی باسابقه تر و مستعد تر از بنده، اعلام می کنم که قصدی بر تصدی بر شهرداری رشت نخواهم داشت و به همکاری خود با اعضای محترم شورای شهر رشت ادامه خواهم داد.

دکتر بهراد ذاکری به عنوان ناطق دوم ضمن عذرخواهی از اصحاب رسانه به علت عدم جای کافی، از دکتر رسولی به علت احترام به خواست مردم و انصراف از تصدی بر شهرداری رشت تشکر کرد. وی ادامه داد: در جلسه ی هیات ریسه شرکت نکردم زیرا فضای قالب جلسه را مناسب ندیدم. حالا هم تقاضا دارم با توجه به کثرت کاندیدا ها، به سخنان و برنامه های ۷ نفر از کاندیدا ها گوش بدهیم.

در ادامه شورا وارد دستور شد و لایحه ی ارسالی افزایش تملک و دارایی با توجه افزایش دستور های قضایی مورد بررسی قرار گرفت. پرداخت ۱۸ میلیارد تومان از رای های قطعی صادره از قوه ی قضایی با اکثریت آرا تایید شد. لایحه بعدی بخشودگی عوارض ساخت فضای آموزشی موسسه ی خیره ی فاطمیون به مبلغ ۳۵ میلیون تومان هم با اکثریت آرا تایید شد.

بهزاد ذاکری هم گفت: پیشنهاد داده ام تا ۷ انتخاب نهایی داشته باشیم به خصوص چون افرادی مانند خانم دکتر مقیمی می خواهند رزومه خود را ارائه دهند. این پیشنهاد اما با ۵ رای موافق همراه بوده و تصویب نشد.

 در ادامه امیرحسین علوی، رییس شورای شهر رشت گفت: از میان کاندیداهای تصدی بر شهرداری رشت آقای نیکزاد برنامه ای ارائه نداد و حذف شدند. همچنین آقایان رسولی و قاسمیان هم اعلام انصراف کردند. نظر اکثریت اعضا هم بر این است که امروز به بررسی رزومه و برنامه کاندیداهای باقی مانده بپردازیم.

در ادامه برگه های رای در بین اعضای شورا توزیع شد و قرار شد تا هر یک از اعضای شورا نام ۶ نفر را به عنوان گزینه نهایی خود بنویسند.ترتیب آرا به شرح زیر است:

مسعود موسوی: ۱۰ رای

حامد عبدالهی: ۹ رای

رضا ساغری : ۸

علی مبصر: ۸ رای

سینا مقدادی: ۷ رای

نیک فهم: ۶ رای

مقیمی: ۵ رای

علی رضایی: ۳ رای

۶ نفر اول لیست فردا (از ساعت ۶ تا ۹ شب) و پس فردا می بایست برای ارائه برنامه در صحن شورا حاضر شوند. همچنین ۴ شنبه صبح ساعت ۱۰ جلسه فوق العاده انتخاب شهردار برگزار خواهد شد./ خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار