کد خبر : 85331
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401- 00: 13

فرماندار رشت:

ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در آمادگی کامل قرار گیرد

ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت در آمادگی کامل قرار گیرد

فرماندار رشت بر ضرورت آماده باش نیروهای امدادی و خدمات رسان تاکید کرد و گفت: ستاد مدیریت بحران رشت در آمادگی کامل قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، حمیدرضا امام پناهی صبح چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران شهرستان رشت اظهار کرد: کشور ما یکی از نقاط حادثه خیز جهان بوده و این مهم لزوم حفظ آمادگی در برابر مخاطراتی مانند زلزله، آتش سوزی، برف و دیگر حوادث را بیش از پیش ضروری ساخته است.

 

وی با اشاره به اینکه مدیران دستگاه‌های امداد و خدمات رسانی، باید در هر ساعت از شبانه روز، نسبت به امکان حضور سریع در میدان و واکنش مناسب مجموعه متبوع خود در ساعت صفر وقوع مخاطرات اطمینان داشته باشند، اظهار داشت: برای ارائه خدمات به موقع و مطلوب به شهروندان، ضروری است تا همه دستگاه‌ها بانک اطلاعاتی خود از امکانات قابل استفاده، کمبودها و نیازمندی‌های احتمالی در ساعت صفر وقوع حوادث را بروز رسانی و تکمیل نمایند.

 

امام پناهی با بیان اینکه زمان وقوع بسیاری از حوادث مانند زلزله با علم امروز قابل پیش بینی نیست بر آمادگی ۲۴ ساعته دستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین موارد در زمان وقوع حوادث کنترل فضای مجازی با هدف جلوگیری از انتشار شایعات بی اساس، پخش اطلاعات نادرست و فراهم آوردن بستر اطلاع‌رسانی دقیق و قابل استناد از طرف مراجع مسئول می‌باشد.

 

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت تأمین نیازهای اولیه مردم در ساعات نخست روی دادن حوادث، ادامه داد: دستگاه‌هایی مانند آب، برق، گاز و راهداری اقدامات لازم برای کسب آمادگی برای در مدار قرار گرفتن سریع خطوط آبرسانی، انتقال برق، شبکه گازرسانی و بازگشایی راه‌های درون و برون شهری را صورت دهند.

 

وی امکان راه اندازی اضطراری واحدهای نانوایی و استفاده از سوخت دوم را نیز در برآورده کردن حداقل نیازهای خوراکی پس از وقوع حوادث، با اهمیت دانست و اضافه کرد: ارتقا و آمادگی واحدهای دوگانه سوز خبازی ضرورت دارد.

 

فرماندار رشت ضمن مهم دانستن آموزش نحوه برخورد جامعه با حوادث و نوع رفتار شهروندان در مواجهه با خطرات افزود: مانورهای اخیر در زمینه اسکان اضطراری آسیب دیدگان و آشنایی دانش آموزان با اقدامات در زمان وقوع زلزله را موفق ارزیابی و بر اهمیت استمرار این گونه تمرینات تاکید کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار