کد خبر : 51070
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اردیبهشت 1399- 53: 11

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

لاهیجان دچار بحران برق است/فقدان روشنایی در محور سیاهکل به دیلمان چالشی چندین ساله

لاهیجان دچار بحران برق است/فقدان روشنایی در محور سیاهکل به دیلمان چالشی چندین ساله

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم ضعف‌های حوزه توزیع برق در حوزه انتخابیه خود ازجمله ضعف و فرسودگی شبکه توزیع را برشمرد و بر ضرورت توجه و پیگیری جدی متولیان آن تأکید کرد.

به گزارش گیلانستان رسول فرخی میکال با اشاره به وضعیت موجود توزیع برق در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل اظهار کرد: در شهرستان لاهیجان و سیاهکل ۱۰۴ هزار و ۱۶۱ مشترکت برق وجود دارد که ۱۰۳ هزار و ۵۵۷ مشترک آن عادی و ۶۰۴ مشترک دیگر، مشترک برق سنگین هستند.

وی با اشاره به وضعیت تأسیسات برق در شهرستان لاهیجان، افزود: در شهرستان لاهیجان دو واحد پست انتقال برق ۶۳/۲۰ کیلوولت، ۲۰ فیدر ۲۰ کیلوولت، یک هزار و پنج عدد ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی، ۳۶۰ کیلومتر طول خط ۲۰ کیلوولت و یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول خط فشار ضعیف وجود دارد.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با بیان اینکه شبکه توزیع برق لاهیجان دچار بحران برق است، گفت: باید شبکه برق فرسوده این شهرستان اصلاح، در جهت رفع ضعف، توسعه و برای مشترکین جدید شهری و روستایی شبکه برق ایجاد و یا توسعه پیدا کند و علاوه بر آن، شبکه فرسوده روشنایی معابر نیز اصلاح شود.

فرخی با اشاره به وضعیت موجود در حوزه توزیع برق شهرستان لاهیجان بیان کرد: باید نسب به تقسیط بدهی صنایع و کارخانه‌های شهرستان تدابیر لازم اندیشیده تا کمکی در وضعیت فعلی برای صاحبان صنایع ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات کافی در جهت اصلاح شبکه‌های فرسوده شهرستان به دلیل آسیب در بحران‌های سنوات گذشته باید ابلاغ شود، تصریح کرد: باید اعتبارات ابلاغی طرح تملک و سه درصد نفت و گاز افزایش و علاوه بر آن باید ناوگان لجستیک فرسوده امور به بالابر و جرثقیل جدید تجهیز شوند.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نیازمندی‌های حوزه توزیع برق بخش رودبنه لاهیجان، خاطرنشان کرد: یکی از درخواست‌های به‌حق بخش رودبنه راه‌اندازی اداره برق و اصلاح شبکه‌های فرسوده روستاها بود که گاها برای دریافت یک یا دو تیر برق ماها منتظرش هستند.

فرخی همچنین ایجاد شعبه برق در بازکیاگوراب، برون‌سپاری اتفاقات برق لاهیجان و پرداخت مطالبات پیمانکاران با دارا بودن طرح‌های نیمه‌تمام را از دیگر موارد لازم توجه شبکه توزیع برق گیلان برشمرد.

وی با بیان اینکه شبکه برق شهرستان سیاهکل نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و نیازمند پیگیری جدی مسؤولین توزیع برق استان است، خاطرنشان کرد: طول مسیر برق‌رسانی شهری و روستایی سیاهکل فرسوده، مشکلات قطع وصل برق و ضعف در جریان برق در شبکه مشهود و شبکه شهری و روستایی شهرستان نیز نیازمند توسعه است.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تحویل تیر برق برای متقاضیان گاها چندین ماه طول می‌کشد، افزود: باید مطالبات پیمانکار که طرح‌های نیمه‌تمام دارند پرداخت تا مشکلات مردم که دست پیمانکاران هست مرتفع و رفع رجوع شود.

فرخی، فقدان روشنایی در محور سیاهکل به دیلمان را یکی از چالش‌های اساسی چندین ساله در حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل دانست و گفت: در این جاده به دلیل تردد ماشین‌های کارخانه سیمان تصادفات زیادی حادث می‌شود که روشنایی مسیر تا حدود زیادی به کاهش تصادفات و تلفات انسانی در محور کمک خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به معضلات و مشکلات حوزه برق بخش دیلمان شهرستان سیاهکل بیان کرد: باید در خصوص تأمین برق متقاضیان روستایی، رفع ضعف برق بازار، رفع ضعف برق روستاهای کوپس، میکال و گولک اعتباراتی تخصیص پیدا کند تا مناطق مذکور از پایداری جریان برق برخوردار شوند.

نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم با تأکید بر توسعه ناوگان شبکه برق در بخش دیلمان تصریح کرد: با توجه به وسعت و صعب‌العبور بودن روستاها در بخش دیلمان و از طرفی بنا بر اینکه بعضی از روستاهای تحت پوشش برق دیلمان زیر نظر بخشداری رحیم‌آباد رودسر و خورگام رودبار هستند، لازم و ضروری است خودروی کمک دار به برق دیلمان اختصاص پیدا کند.

فرخی با بیان اینکه باید اقلام بیشتری مربوط به سرویس و روشنایی معابر در حوزه دیلمان با توجه به وسعت بسیار بالای آن اختصاص پیدا کند، گفت: باید منابع مالی به پیمانکاران در خصوص ادامه پروژه‌های نیمه‌کاره در حوزه که فقط تیر برق را نصب‌کرده ولی کابل‌کشی نشده است تزریق پیداکرده و علاوه بر آن اعتبارات در خصوص جایگزینی کابل خود نگهدار به‌جای سیم مسی بخصوص در روستاهای دوردست که امکان سرقت سیم وجود دارد، افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار