کد خبر : 82035
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401- 57: 19

معاون وزارت میراث فرهنگی:

گیلان زیرساخت لازم برای ورود کشتی‌های کروز را دارد

گیلان زیرساخت لازم برای ورود کشتی‌های کروز را دارد

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کشور با بیان اینکه گیلان زیرساخت لازم برای ورود کشتی‌های کروز(هتل‌های لوکس ۵ ستاره دریایی) را دارد، گفت: گردشگری دریایی یکی از اولویت‌هاو مباحث مورد تاکید وزارت میراث فرهنگی است که در گیلان شرایط مناسب آن فراهم است.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، جواد واحدی عصر دوشنبه در گفت و گویی افزود: منطقه آزاد انزلی دارای مارینا(محوطه بندری کوچک ویژه قایق های تفریحی) است و کشتی کروز برای پهلوگیری به بندر نیاز دارد و این زیرساخت در گیلان وجود دارد و در استان مازندران نیز در یک بندر این امکانات فراهم شده است.

وی تاکید کرد: برای ورود کشتی کروز به دریای خزر موانعی وجود دارد که یکی از آنها سایز کشتی‌های کروزی است که باید از رود ولگا عبور کنند، ضمن آنکه کشتی های کروز در سایز کوچک اقتصادی نبوده و کشتی های سایز بزرگ هم از دهانه ولگا عبور نمی کنند که این وزارت خانه با همکاری کشورهای منطقه برای رفع این مشکلات تلاش می کند.

وی عدم برخورداری کشتی‌های مسافری و کروز از بنزین یارانه ای را از دیگر موانع موجود برای توسعه این صنعت  عنوان کرد و گفت: کشتی های مسافری باید از بنزین آزاد استفاده کنند که با پیگیری و انعقاد تفاهم نامه با وزارت نفت آیین‌نامه‌ای تدوین شد تا این کشتی های فعال در دریاهای کشور از این یارانه بهره مند شوند.

واحدی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی می‌توانند با پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و صندوق توسعه به صاحبان این کشتی‌ها و متقاضیان ورود به این عرصه ساز و کار لازم را برای فعالیت کشتی های کروز و مسافری فراهم کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار