کد خبر : 77352
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1400- 17: 17

رئیس شورای اسلامی شهر رشت:

ایجاد گلوگاه ترافیکی با اجرای خیابان غذا در رشت/ انتقاد از وضعیت اپلیکیشن شهر خلاق رشت

ایجاد گلوگاه ترافیکی با اجرای خیابان غذا در رشت/ انتقاد از وضعیت اپلیکیشن شهر خلاق رشت

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اجرای پروژه خیابان غذا در رشت گفت: اجرای پروژه خیابان غذا در مکان فعلی منجر به ایجاد گلوگاه ترافیکی جدید در رشت می‌شود و اعضای شورا پیش از این در این باره به شهردار رشت تذکر داده بودند.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین واثق کارگرنیا صبح امروز در سی‌وسومین جلسه فوق‌العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه وصیت‌نامه‌های شهدا کلاس اخلاق بسیار بزرگی برای همه ما است اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در مسیر شهدا برای دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب و ولایت فقیه گام برداریم.

وی به پیش رو بودن میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود (عج) اشاره کرد و گفت: ان‌شالله هر چه سریعتر شاهد ظهور آن امام همام باشیم و با ظهور مهدی فاطمه (عج) جهان سراسر عدل و عدالت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک پیشاپیش فرا رسیدن نوروز افزود: شورای ششم رشت از ابتدای شروع فعالیتش تا به امروز با چالش‌های فراوانی مواجه بوده است که به لطف الهی با وفاق و همدلی اعضای شورا توانستیم این مشکلات را پشت سر گذاشته و از این بابت از تمام همکاران شورایی تشکر می کنم و ان‌شالله بتوانیم با اقداماتمان شاهد رشد و تعالی رشت در تمام امور باشیم.

کارگرنیا با تأکید به اینکه باید از تمامی ظرفیت های شهر رشت برای شتاب بخشیدن به قطار توسعه رشت استفاده کنیم بیان کرد: یقینا همدلی و همراهی تمامی مسؤولان از جمله استاندار گیلان، نمایندگان مردم رشت در مجلس برای تحقق اهداف عالیه در رشت بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وضعیت پروژه خیابان غذا در رشت گفت: پروژه خیابان غذا در رشت در شرایطی قرار است اجرایی شود که حجم بار ترافیکی فراوانی به رشت تحمیل می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اجرای پروژه خیابان غذا یک گلوگاه ترافیکی دیگر در رشت ایجاد می‌کند تصریح کرد: تمامی اعضای شورا موافق اجرای پروژه خیابان غذا در رشت هستند اما در اجرای این پروژه باید به موارد جانبی آن از جمله روند ترافیکی نیز توجه داشت و شورای ششم رشت پس از آغاز فعالیتش موافقت خود را با اجرای پروژه غذا در مکانی دیگر و با بررسی تمام جوانب به شهردار اعلام کرد اما متأسفانه شهردار رشت بدون توجه به تذکرات شورا در نهایت نسبت به انعقاد قرار داد اجرای این پروژه در همان مکان قبلی اقدام کرد.

مطرح کردن موضوع کاهش درآمد شهرداری رشت در پایان سال به دلیل استیضاح شهردار واقعیت ندارد

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ دعای احسن الحال را برای تمامی شهروندان شریف رشت از خداوند منان خواستارم اظهار کرد: شهروندان با رای اعتماد خود به اعضای شورا، امورات شهر را به شورا سپردند و اعضای شورا نیز حقیقتا با تمام قوا برای رفع مشکلات شهر در تلاش هستند.

مسعود عباس‌نژاد با بیان اینکه معضل ترافیک یک مشکل بزرگ در رشت است افزود: ترویج دوچرخه سواری، نصب دوربین‌های نظارتی ثبت تخلف رانندگی از جمله مواردی است که به منظور کاهش مشکلات ترافیکی رشت انجام شده است و برای گسترش دوچرخه سواری در رشت با هدف کاهش بار ترافیکی در این شهر نیز با سرمایه گذار به توافق رسیده‌ایم.

وی با ابراز گلایه از وضعیت دوچرخه سواری در رشت تصریح کرد: مسافت مسیر دوچرخه سواری در رشت بسیار اند‌ک است و در سال آینده برای افزایش این مسیر برنامه‌ریزی‌های انجام شده است و همچنین احداث ۱۰۳ دستگاه ایستگاه اتوبوس جدید نیز جزو برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در رشت است.

این عضو شورا با اشاره به جریان استیضاح شهردار رشت بیان کرد: شورا با هیچ فردی مشکل شخصی ندارند، اما در مورد مطالبات شهر و شهروندان تعارفی نداریم و ان‌شالله شهردار رشت نیز با تعامل بیشتری با شورا به فعالیت بپردازد.

عباس‌نژاد با تأکید به اینکه عوارض ساخت‌وساز در سال آینده کاهش پیدا کرده است، گفت: همه ساله شاهد افزایش پرداخت عوارض در پایان سال توسط افراد هستیم اما با توجه به اینکه شاهد افزایش میزان ارزش افزوده بودیم، میزان عوارض در سال آینده کاهش پیدا کرده است و به همین علت بسیاری از فعالین ساخت‌وساز منتظرند تا در سال آینده نسبت به پرداخت عوارض اقدام کنند و همین موضوع موجب کاهش سطح درآمدی شهرداری رشت در روزهای پایانی سال شده است و مطرح کردن این موضوع که به واسطه جریان استیضاح، درآمد شهرداری رشت در پایان سال جاری کاهش پیدا کرده است، واقعیت ندارد.

انتقاد از وضعیت اپلیکیشن شهر خلاق خوراک رشت

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با انتقاد از وضعیت اپلیکیشن شهر خلاق خوراک رشت اظهار کرد: اپلیکیشن شهر خلاق خوراک باید به گونه‌ای باشد که برای تمامی شهروندان و گردشگران قابل دسترسی باشد اما متأسفانه در حال حاضر به این موضوع اهمیتی داده نشده است.

مهدی نوری هریس با بیان اینکه شهردار رشت با اعضای شورا دوستی و همراهی داشته باشد، تصریح کرد: به شهردار رشت بابت جانمایی صحیح خیابان خوراک در رشت تذکر دادیم اما با تمامی انتقاداتی که به مکان فعلی به منظور اجرای خیابان خوراک وارد است اما شهردار رشت با بی‌توجهی به تمامی مباحث و انتقادات و تذکرات شورا، نسبت به انعقاد قرارداد با پیمانکار این پروژه اقدام کرد و این در حالی است که این اقدام موجب تحمیل ترافیک شدید به شهر می‌شود.

وی با تأکید به اینکه شهر خلاق خوراک رشت نیز باید همانند دیگر شهرهای عضو شبکه خلاق خوراک یونسکو ، باید خیابان غذا داشته باشد، افزود: وضعیت فعلی در این حوزه مطلوب نیست.

جلسه آینده شورای رشت به هفدهم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ موکول شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار