کد خبر : 77808
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 فروردین 1401- 23: 14

مساجد گیلان مرکز عبادت و بندگی/ بلند شدن دست‌های تقرب مردم به سوی معبود در ماه مبارک رمضان

مساجد گیلان مرکز عبادت و بندگی/ بلند شدن دست‌های تقرب مردم به سوی معبود در ماه مبارک رمضان

مساجد استان گیلان در ماه مبارک رمضان امسال به کانون ذکر و عبادت و اندیشه و معرف تبدیل شده و شاهد برپایی نمازهای جماعت و بلند شدن دست‌های تقرب به سوی معبود در این اماکن مقدس هستیم.

به گزارش گیلانستان، بعد از شیوع بیماری کرونا و اپیدمی آن در سطح کشور و استان گیلان برگزاری نمازهای جماعت در ایام ماه مبارک رمضان با محدودیت‌هایی مواجه شد و در برخی اوقات شاهد عدم برگزاری نمازهای جماعت و در گاهی اوقات هم با برگزاری این آئین در محیط‌های باز مساجد همراه با فاصله‌گذاری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودیم.

 

خوشبختانه با افزایش آمار واکسیناسیون عمومی، مقدمات لازم برای برگزاری گسترده‌تر نمازهای جماعت به ویژه نمازهای جماعت در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد فراهم شد، به طوری‌که امسال شاهد حضور پرشور نمازگزاران و روزه‌داران در سطح مساجد و اقامه این فریضه واجب بودیم که مصادیق آن در کشور و استان گیلان مشهود است.

 

برگزاری انواع و اقسام برنامه‌های مناسبی، قرائت دست جمعی، ترتیل و جزء خوانی قرآن کریم، پخش زنده اذان و قرائت قرآن توسط قاریان برجسته و ممتاز کشوری و استانی از ساختمان ساعت شهرداری رشت و مساجد شهر و اطعام ایتام و نیازمندان با برپایی مواکب از دیگر ویژگی‌های برجسته ماه مبارک رمضان امسال در استان گیلان و شهر رشت می‌باشد که علاوه بر تلطیف روحیه شهر حال و هوایی بسیار روحانی و دلنشین به این روزهای پربرکت بخشیده است.

 

علاوه بر این‌ها از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، فعالیت‌های حضوری تبلیغی نیز کاهش چشمگیری داشت و عمده فعالیت‌ها به صورت تبلیغ مجازی انجام شد، اما با گسترش واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تبلیغ حضوری افزایش یافت به طوری‌که در سال جاری با مطلوب‌تر شدن شرایط و با تأکید بر دستورالعمل‌های بهداشتی، اعزام حضوری مبلغین رشد خیلی بیشتری پیدا کرده است.

 

همچنین خدمات رسانی به نیازمندان و محرومات و ایتام در سطح محلات نیز از دیگر ویژگی‌های ماه میهمانی خداست که امسال هم با کمک خیران و با محوریت مساجد به ویژه در دستور کار قرار دارد تا در ماه رمضان ضمن دستگیری از نیازمندان و محرومین مقدمات ترویج هر چه بیشتر روحیه انفاق فراهم شود.

 

پیامبر (ص) می‌فرمایند: مثل الصلاه مثل عمود الفسطاط، اذا ثبت العمودثبتت الاطناب و الاوتاد و الغشاء، و اذا انکسر العمود لم ینفع وتد و لا طنب و لاغشاء، مثل نماز مانند مثل ستون خیمه است، هرگاه ستون ثابت باشد طناب‌ها و میخ‌ها و پرده‌ها ثابت و سودمند خواهند بود و هرگاه ستون بکشند و در هم فرو ریزد، نه میخ نافع است و نه ریسمان سودی دارد و نه پرده‌ای اثری خواهد داشت. به بیان دیگر نماز، درس بزرگ شکرگذاری و وسیله تقرب انسان با خداوند متعال است و بلند شدن دست‌های تقرب به سوی معبود در ماه میهمانی خداوند و اقامه نماز جماعات در مساجد شمیم دلنواز معنویت را روانه قلب‌های مؤمنان می‌کند.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار