کد خبر : 54341
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 تیر 1399- 57: 10

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکایی‌ها در مسیر تأمین کالاهای اساسی کشور کارشکنی‌ زیادی انجام دادند

آمریکایی‌ها در مسیر تأمین کالاهای اساسی کشور کارشکنی‌ زیادی انجام دادند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها در مسیر تأمین کالاهای اساسی کارشکنی‌های زیادی انجام دادند و عده‌ای نیز در داخل باعث هدررفت منابع ارزی کشور شدند.

به گزارش گیلانستان، سیدعلی آقازاده با بیان اینکه آمریکایی‌ها بعد از خروج از برجام خباثت‌های زیادی علیه کشورمان انجام داده و در عرصه تهیه کالاهای اساسی و تأمین نیازهای جامعه شیطنت‌ و اخلال‌گری کردند اظهار داشت: علاوه بر این‌ها عده‌ای منفعت‌طلب و سودجو نیز در داخل باعث هدررفت منابع ارزی کشور شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از روند تخصیص ارز در کشور جهت تهیه و تأمین کالاهای اساسی به شدت انتقاد کرد و ابراز داشت: در کنار شیطنت‌های آمریکایی‌ها ما در داخل نیز با یکسری کارشکنی‌های مواجه شدیم به طوری که به همین علت تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم به خوبی انجام نشد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه عده‌ای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را جهت واردات اقلام اساسی کشور گرفتند اما به تعهدات خود عمل نکردند افزود: این ارز در جاهای دیگری خرج شد و متأسفانه به علت عدم نظارت و کم کاری‌هایی که در این حوزه رخ داد همان کالاهای اساسی که وارد شدند نیز به درستی در اختیار مردم قرار نگرفت.

آقازاده با تاکید بر اینکه در مقطعی از زمان نظارت درست و دقیقی بر نحوه عملکرد و فعالیت‌های واردکنندگان و دریافت کنندگان ارز دولتی اعمال نشد ابراز داشت: واضح است که دولت در این بخش سهل‌انگاری وسیعی داشت به همین علت چالش‌های عدیده‌ای در این حوزه برای کشور و قشرهای آسیب‌پذیر جامعه به وجود آمد.

وی این موضوع که به علت ضعف دولت در فرآیند نظارت بر تهیه و تأمین کالاهای اساسی و اعطای ارز، آثار شوم این ناکارآمدی و ضعف هنوز در جامعه قابل مشاهده است خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلاتی که در روند توزیع ارز رخ داد کالاهای اساسی بر خلاف تعهدات و برنامه‌ریزی‌هایی که شده بود ناقص به کشور وارد شد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس توزیع کالاهای اساسی وارد شده در سنوات گذشته به ویژه یک سال اخیر را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: آثار این گونه تصمیمات هنوز در جامعه وجود دارد بنابراین مجلس درصدد است جلوی تکرار چنین اتفاقاتی را بگیرد تا به جهت آن آسیب و فشار مضاعفی به قشرهای مختلف تحمیل نشود.

نماینده مردم رشت در مجلس اقداماتی که در راستای تنبیه و برخورد با افرادی که ارز ۴ هزار تومان ۲۰۰ را گرفته اما واردات کالاهای اساسی را به خوبی انجام دادند را مورد اشاره قرار داد و در همین زمینه عنوان کرد: چنین اقداماتی بسیار خوب است اما برای مردمی که با مشکلات زیادی در جامعه مواجه هستند راهگشا و کمک کننده نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید از ابتدا جلوی چنین ناکارآمدی‌هایی توسط دولت گرفته می‌شد از عدم نظارت بر این حوزه به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: امیدواریم دولت  در این حوزه نظارت بیشتری اعمال کند تا از این به بعد دیگر با مشکلاتی مانند هدررفت منابع ارزی کشور مواجه نشویم.

نماینده مردم رشت در مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس یازدهم در راستای نحوه تأمین کالاهای اساسی و تخصیص ارز نظارت خواهد داشت یا خیر بیان داشت: مجلس یازدهم طبق فرمایشات مقام معظم رهبری با توان توان خود پیگیر موضوع معیشت و اقتصاد مردم است و نحوه تأمین کالاها و اختصاص ارز را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار